6172
Sök

6x9' i hatt hylla i polo 98

10 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Är så att jag byggt en egen hatthylla av en 27mm hyllskiva, och sänkt två sony 6x9' för folk klagade på att woofen överrösta front systemet och dom hörde bara dunket, men nu klagar dom på att jag bara har sänkt dem i hyllan och inte byggt in dem i små lådor oxå... säger att det inte blir tryck annars men det får jag från basen tyckte ju jag. Men jag kan inte skruva på lika mkt längre för det låter helvete i 6x9':orna då.

så.. borde jag nu bygga in dom eller vad? bilr det skillnad?

3 187 Inlägg
2 februari 2011
Tibbias skrev:
Är så att jag byggt en egen hatthylla av en 27mm hyllskiva, och sänkt två sony 6x9' för folk klagade på att woofen överrösta front systemet och dom hörde bara dunket, men nu klagar dom på att jag bara har sänkt dem i hyllan och inte byggt in dem i små lådor oxå... säger att det inte blir tryck annars men det får jag från basen tyckte ju jag. Men jag kan inte skruva på lika mkt längre för det låter helvete i 6x9':orna då.

så.. borde jag nu bygga in dom eller vad? bilr det skillnad?

blir ju vibrationer från basen, detta gör att 6x9:orna kan gå sönder.
om det bara blir bas i bilen, varför inte montera ett bättre framsystem som kan möta upp basen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 februari 2011
Om du ska ha lämpliga lådor till 6x9or för att kunna spela skapligt så blir det stooooora lådor, kör dom open air (som nu ) och se till så dom inte förstörs av basens tryck bara så blir det bra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök