2021
Sök

Volvo 850 framrutetorkare ur funktion

21 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
vet ej om jag postade i rätt kategori:P

har stött på ett dilemma

en vacker dag hade säkringen till framrutetorkarna & tutan brunnit.

bytte ut säkringen & dom funkade prima i någon dag. sen samma visa igen (ingen snö eller is på armarna & dom gick inte segt eller tungt innan)

demonterade lös hela länkaget & smorde upp det, pluggade in motorn & slog på tänningen. körde motorn utan torkare i säkert 10minter utan problem. tillbaka med torkarna sen var problemet framme igen.

testade då koppla ur tutorna utan någon större förändring.

in med bilen i garaget & testade byta säkring igen. då funkade det som de skulle, torkade & spolade för glatta livet, slog av bilen, testade igen, först med bilmotorn igång sedan på tänningen. klockrent tyckte jag. till nästa dag  jag backade ut bilen o skulle till jobbet. så flög säkringen igen:/

någon som kan ha förslag på vad jag kan testa härnäst?hmm

tacksam för svar, mvh Thomas W i umeå

99 Inlägg
3 februari 2011
Kontrollera så att kontakterna/ändarna på kablarna sitter fast bra och inte har ärjat/oxiderat

21 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
tycker dom ser bra ut, är rena o snygga...hmm

466 Inlägg
4 februari 2011
Kass motor till torkarna?

//skane

21 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
motorn går hur bra som helst ibland, sen kan den nästa sekund inte alls gå...

466 Inlägg
5 februari 2011
bhaten skrev:
motorn går hur bra som helst ibland, sen kan den nästa sekund inte alls gå...

Men kanske problemet sitter i själva motorn?

Mvh

21 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
kan ju vara att motorn går trögt o tillslut inte orkar mer. har en annan motor som jag vet ska funka. åker ner till garaget o testar byta den o se vad som händer:P

466 Inlägg
5 februari 2011
bhaten skrev:
kan ju vara att motorn går trögt o tillslut inte orkar mer. har en annan motor som jag vet ska funka. åker ner till garaget o testar byta den o se vad som händer:P

OKej ja gör det smile För känns som om allt annat bakom motorn är okej? Så är det nog motorn som är dum dum tongue

//skane

8 267 Inlägg
5 februari 2011
Knas med reläet?

21 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
finns så många saker man bör testa, men gjorde iaf följande idag:

strålkastartorkarna sitter på samma säkring, noterade att dessa motorer var borttagna. sökte upp kablagen till dessa, där hade det ärgat som tusan o såg ut som skit, rengjorde ordentligt. satte sedan en plastpåse över som slöt tätt runtom. ska köra ett tag nu o se om de kanske var där felet låg:P

tack för alla förslag ni kommer med:)

Sök