4323
Sök

dilemma ang bilen

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
det är så att jag nyss har fått ett jobb och i jobbet åker jag väldigt mycket bil och då kanske det inte är det bästa att man har en bil som dricker bensin som det vore öl. så jag tänkte att jag kanske borde byta till något lite snålare och min första tanke var volvo s60 d5 tror ni det är värt att göra det bytet? eller har ni något bättre förslag?

4 571 Inlägg
21 juli 2006
golfen drar väll nästan ingen soppa alls?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
har inte tillgång till den vita nu så kör bara vr6an

SSS -12
3 217 Inlägg
21 juli 2006
Mjäker man på med D5:an så drar denna som en bensinare ändå!

Men ska du köra långa sträckor så är väl medelförbrukning på 0,6 - 0,7 l/mil inget sällsynt (diesel ju)... Du tycker inte att det vore att satsa på 2,4 D istället? Drar kanske ännu mindre och ännu biligare att försäkra!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 417 Inlägg
21 juli 2006
För det första, du får väl milersättning och rese-ersättning för det du åker?
Och för det andra, firmabil, går inte det?
Trist om du ska slita ut din bil på företagets bekostnad hmm
Om du är tvungen att använda bilen för att kunna jobba, inte bara ta dig till och från jobbet så borde nästan firma stå för servicen nu och då.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
22 juli 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Mjäker man på med D5:an så drar denna som en bensinare ändå!

Men ska du köra långa sträckor så är väl medelförbrukning på 0,6 - 0,7 l/mil inget sällsynt (diesel ju)... Du tycker inte att det vore att satsa på 2,4 D istället? Drar kanske ännu mindre och ännu biligare att försäkra!

jo men jag vill fortfarande att den ska gå ganska bra smile är lite beroende av de.

Holme skrev:
För det första, du får väl milersättning och rese-ersättning för det du åker?
Och för det andra, firmabil, går inte det?
Trist om du ska slita ut din bil på företagets bekostnad hmm
Om du är tvungen att använda bilen för att kunna jobba, inte bara ta dig till och från jobbet så borde nästan firma stå för servicen nu och då.

dom räknar med att bilen kostar 18kr/mil och man får tillbaka 12 av dom 18 men jag vill ju fortfarande spara lite pengar iom att jag kommer köra väldigt mycket i jobbet nu framöver.

2 652 Inlägg
22 juli 2006
köp min golf 2a . bra o billig jobb bil smile

Sök