1498
Sök

Volvo V70N T5 STYLING OCH MYCKET MER ( DEVIL EYES PÅ FÖRST PÅ V70N ;)

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
hangman skrev:
patrik90j skrev:
ibland e är det bra att fylla år när man gör om bilen big_smile

Som sagt, jag hade lackat hela bilen, skippat taket kanske, men resten i samma nyans och kulör det skiljer för mycket när man lackar om en metallic bil, det är en på 1000 att det inte syns, och du har som har pengar förstår jag inte varför du snålar, finns inget värre än och se nyans skillnad det ser fattigt ut tyvär drar ner bilens standard från 100 till 1. Gör om och gör rätt ist putte smile vissa saker är värda kosta på.

kommer inte synas efter att vi har gått lös med 3m kit på bilen

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
motor utrymmet dock lite skitig motor men motor tvätt kommer inom kort smile
sen sitter ju inte avskärmingen till luft burken på plats en på grund av att lackeraren lacka ut sidan istället för in sidan så den kommer på i mörn smile
http://forumbilder.se/images/f54201114425Pb23c.jpg

och lite vax 3M självklart smile
http://forumbilder.se/images/d14201114740P694f.jpg

266 Inlägg
24 mars 2011
riktigt snyggt i motorn,

266 Inlägg
24 mars 2011
Får se hur bra vaxet e med då, tror att Meguiar's e bättre tongue

894 Inlägg
24 mars 2011
Du vet patrick att man delar med sig av godiset va? Snyggt vart det i motorutrymmet

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
nu blir det en radikal ändring!
hela bilen ska in på om lack på grund av att en T*ttare  lacken bilen när den riktiga lackern va bort. penga kåt ass!

så hela ut sidan kommer lackas om så det kommer bli en annan färg på bilen med smile

723 Inlägg
24 mars 2011
vad menar du nu? Förstod inte vad du skrev

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Glimbrink skrev:

hela bilen ska in på lack igen
pågrund av att dom som ägde firma jag läma in bilen till lacken bilen i fel färg så det skriker om det såg man nu när man skulle montera saker.
så kommer lacka om hela bilen nu och kräva dom på pengar annars kan dom räkna med en polis anmälan som heter duga

1 278 Inlägg
24 mars 2011
vilka lämnade du till?

Street Knight

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
syabo skrev:
vilka lämnade du till?

en lack firma i lkpg nära station. bil lacken heter dom
det va så att lackeraren som hade lackat i 20 år va hemma och va sjuk så ägarna till filma lacken bilen själva och gjorde det skit illa!

1 278 Inlägg
24 mars 2011
jaha okej, förbannat surt!

Street Knight

847 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
syabo skrev:

som fan så nu ska hela bilen lackas om i en lite ljusare kulör eller mer metalic smile

723 Inlägg
24 mars 2011
syabo skrev:

Varför det? Det är ju bara bra för nu får han hela bilen fixad gratis, visst priset är att han får vara utan bil lite längre men det är det värt!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

270 Inlägg
24 mars 2011
patrik90j skrev:
Glimbrink skrev:

pågrund av att dom som ägde firma jag läma in bilen till lacken bilen i fel färg så det skriker om det såg man nu när man skulle montera saker.
så kommer lacka om hela bilen nu och kräva dom på pengar annars kan dom räkna med en polis anmälan som heter duga

det är inte så att lacken skiljer sig så pass mkt eftersom resterande är 10 år gammalt och solblekt då ? lite av det vi var inne på tidigare. låter skumt om dom "råkar" lacka helt fel kulör på bilen bara sådär ?

2 174 Inlägg
24 mars 2011
patrik90j skrev:
nu blir det en radikal ändring!
hela bilen ska in på om lack på grund av att en T*ttare  lacken bilen när den riktiga lackern va bort. penga kåt ass!

så hela ut sidan kommer lackas om så det kommer bli en annan färg på bilen med smile

Vad var det jag sa....felet du gjorde är att du åkte från platsen utan att kolla igenom arbetet nogrannt. Jag lämna en gammal V70 på lack dom gjorde världens skitjobb det sluta med att lackeraren var på väg ut till bilen och skulle slipa ner sitt jobb, sen ville han inte ge mig nycklarna, när jag börja hota med polis och sånt gav han efter, då gör man så här: jag åkte till 3 kända riktiga lack företag och fråga om detta var ett godkänt fackmanna mässigt arbete, säger dom nej ringer man konsumentombudsmannen berättar hela historien så löser dom det, men du gjorde som sagt ett väldigt stort fel och ej kolla igenom allt nogrannt innan du betala men hoppas du lärt dig en läxa nu. Du kan inte anmäla o skit om dom gjort jobbet svart då blir det mycket problem kan ja lova..

2 174 Inlägg
25 mars 2011
bleedingstar skrev:
patrik90j skrev:
Glimbrink skrev:

det är inte så att lacken skiljer sig så pass mkt eftersom resterande är 10 år gammalt och solblekt då ? lite av det vi var inne på tidigare. låter skumt om dom "råkar" lacka helt fel kulör på bilen bara sådär ?

Håller med dig bleedingstar, en nylackad yta blir stor skillnad även om bilen är fräsh för sin ålder, man kan dellacka en 740 typ men när du lägger så mycket pengar kan man inte ha några risker att det blir skit, jag tror dock dom lackat i rätt färgkod och att underjobbet är godkänt. Om det är äkta pärlemor i lacken så skiljer tätheten när man lägger den blir aldrig exakt samma även om samma lackerare gör samma jobb en vecka efter, enligt sveriges kriminal labb kan man se vilken dag en bil är lackad det är som dna, unikt varje gång den blandas. Lacka om resten av bilen och sluta gnäll på lackeraren, är det apelsin lack då kan du gnälla annars får du skylla dig själv, sa åt dig från början det kommer bli lack skillnad och varför inte lacka om hela bilen i annan färg den är halvtråkig, nu förstår du nog att du skulle lyssnat på mig. Har väldigt lång erfarenhet och kunskap om detta. Hoppas det löser sig och att bilen blir klar till Elmia smile åk till lackeraren som gjorde jobbet säg att du vill ha superpris på resten av bilen då du tycker det skiljer för mycket och att du inte är nöjd, ist för börja härja direkt då kanske du inte får någon lack, eller pengar tillbaka!

847 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
bleedingstar skrev:
patrik90j skrev:
Glimbrink skrev:

det är fel kulör det är som att säga att svart och vit e samma färg yikes ska ta kort påt idag så får ni se vi har kört rubing och poling och lack skyd från m3 och inte ens det gör så det blir likt :S så det är fel åt hälvete

270 Inlägg
25 mars 2011
patrik90j skrev:
bleedingstar skrev:
patrik90j skrev:

det är fel kulör det är som att säga att svart och vit e samma färg yikes ska ta kort påt idag så får ni se vi har kört rubing och poling och lack skyd från m3 och inte ens det gör så det blir likt :S så det är fel åt hälvete

Okok, men jag håller mig fortfarande fast vid att det antagligen är samma lack bara att ordinarielacken är blekt och sen som hangman säger. Man förväntar sig att det ska se exakt likadant ut om man har samma lack men det skiljer sig alltid från nytt och gammalt, du har ju gett dom färgkoderna. Aja nu låter det som att jag vet hur läget ligger till men det e inte så jag menar, får väl hoppas på att dom har tagit fel lack och att du får det omgjort utan extra kostnad

847 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
bleedingstar skrev:
patrik90j skrev:
bleedingstar skrev:

Okok, men jag håller mig fortfarande fast vid att det antagligen är samma lack bara att ordinarielacken är blekt och sen som hangman säger. Man förväntar sig att det ska se exakt likadant ut om man har samma lack men det skiljer sig alltid från nytt och gammalt, du har ju gett dom färgkoderna. Aja nu låter det som att jag vet hur läget ligger till men det e inte så jag menar, får väl hoppas på att dom har tagit fel lack och att du får det omgjort utan extra kostnad

enblind ser att det e fel nyans kommer åka till en annan lackerare

270 Inlägg
25 mars 2011
okok, kan kolla vart min släkting jobbar.. han är skitgrym om du ska göra det hos någon annan

Sök