4530
Sök

Ljudet fungerar inte när jag slår över på canal+ (externa högtalare istället för tvns inbyggda).

2 914 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#1
hejssan det är så att jag hade en LG 42LH4000 och då köpte jag en optisk kabel http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … roduct=849 för att koppla till min reciver http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93903 (vill ha så jag använder boxerkortet via en "tvmodul" eller vad det heter, och sen använder optiska utgången från tvn in till min pioneer reciver som driver mina wharfedale shappire sp 85 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437303),

nu till problemet, när jag då skaffade min Sharp Aquos LC-46LE600E http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=472130 och skulle se på canal+ (ljudet fungerade perfekt med min LG) så "ploppade" det till i högtalarna och ingenting mera, höjde volymen på tvns inbyggda högtalare och det funkar perfekt, och alla andra kanaler funkar perfekt, alla utom canal+ kanalerna. hmm

någon som kan ha nån idé på vad som är fel?? smile

tack på förhand / kalle smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 februari 2011
#2
Hade problem att min Nokiabox tappade DD-ljudet från CD, ändrade i boxen till mpeg istället.
Visst så får jag bara DPLII på stereon nu men jag har ljud.....
Kolla iställningarna i boxen då din tv kanske inte stödjer att skicka vidare DD och dyl.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 914 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#3
Lonefox skrev:
Hade problem att min Nokiabox tappade DD-ljudet från CD, ändrade i boxen till mpeg istället.
Visst så får jag bara DPLII på stereon nu men jag har ljud.....
Kolla iställningarna i boxen då din tv kanske inte stödjer att skicka vidare DD och dyl.

ska kika smile tack för tipset. (tror jag fattar)


Sök