frontsystemet i A4 -96

MatsaBusen
27 april 2005 · 515 Inlägg

tjena
jag undrar hur de e med gallrena i a4an.
e de bara att "bända" bort dom så att man kan byta högtalarna lr måste jag plocka bort hela dörrsidan?
menar både vanliga högtalarna och skrikorna.

har försökt lite men vill inte riskera att pajja nåt så...


o så undrar jag vad de e som sitter orginal om de e nån som vet???
om de ens är värt att byta.

Theo
27 april 2005 · 859 Inlägg

MatsaBusen skrev:
tjena
jag undrar hur de e med gallrena i a4an.
e de bara att "bända" bort dom så att man kan byta högtalarna lr måste jag plocka bort hela dörrsidan?
menar både vanliga högtalarna och skrikorna.

har försökt lite men vill inte riskera att pajja nåt så...


o så undrar jag vad de e som sitter orginal om de e nån som vet???
om de ens är värt att byta.

Du får ta bort dörrsidan. 4"? arna sitter skruvade i några pinsamma fästen i dörrsidan, och diskanterna sitter med en slags låsning.

Vad blir de för nya högtalare? Finns guider på nordicaudi.com hur du får i större högtalare har jag för mig.

Eller så bygger man om lite:-)

Senast redigerat av Theo (27 april 2005)

MatsaBusen
28 april 2005 · 515 Inlägg

okey.. men de e ingen som vet va de e för märke på orginal-grejerna lr?

har JBL grejjer liggande nu så de vore ju gött o slänga dit dom.
e väl däremot inte allt för sugen på att plocka hela dörrsidorna just nu utan de får nog vänta ett tag isåfall....
dom JBL grejerna jag har e ju bara 4" o ett par diskanter så de kanske blir att vänta ett tag tills man e sugen på att bygga om hela skiten och lägga ner gott om tid på det så att de verkligen blir bra....

Theo
28 april 2005 · 859 Inlägg

MatsaBusen skrev:
okey.. men de e ingen som vet va de e för märke på orginal-grejerna lr?

har JBL grejjer liggande nu så de vore ju gött o slänga dit dom.
e väl däremot inte allt för sugen på att plocka hela dörrsidorna just nu utan de får nog vänta ett tag isåfall....
dom JBL grejerna jag har e ju bara 4" o ett par diskanter så de kanske blir att vänta ett tag tills man e sugen på att bygga om hela skiten och lägga ner gott om tid på det så att de verkligen blir bra....

Blaupunkt (modell  leksaker) satt orginal i min bil, Du kan möjligen ha BOSE högtalare men det blir säkerligen bättre med dina JBL.

/Theo

MatsaBusen
28 april 2005 · 515 Inlägg

okey tack för hjälpen smile
ja jag tycket att dom frontarna som sitter nu låter ganska skapligt så..
men å andra sidan så har jag ju bara hört JBL-arna när dom suttet i förra bilen (saab 900 -90) i instrumentbrädan...
men vi får väl se hur de blir

ska nog gå o kräma ur lite ur dom iallafall smile

TS_quattro fyrkrafsare
29 april 2005 · 1 443 Inlägg
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
MatsaBusen
1 maj 2005 · 515 Inlägg

eh...plockade dörrsidorna idag.. va ju inte särskillt svårt som sagt..
men de va varken bose lr blaupunkt utan de va Nokia.. vet inte riktigt om man tycker om de tongue
men däremot så va de ju några specialfästen på själva högtalaren så de va ju inte bara att byta ut...
så jag vet inte riktigt.. känns ju som att man får bygga om lite om man vill ha dit nåt annat.
o sen så e jag faktiskt lite osäker på om de verkligen var 4"??
känndes som de va 5,25 lr nåt.. men men....

Stinget
1 maj 2005 · 44 Inlägg

i min A4 satt det nokian prylar under all kritik, bytte rubbet UTAN att plocka bort dörrsidorna.. jag köpte nya galler för en hundring totalt. satte in sonys prylar som skrikare viket var helt ok!
gallren i hatthyllan bak (sedan) plockade jag bort från bagageutrymmet, veka saker *hehe*

Stinget
Opel Astra GSI -92 :)
spawn_of_diablo Yrkeschaufför
16 maj 2005 · 25 Inlägg

jag har annars adapter så du får dit 5,25 om du vill ha... då tycket jag att du ska köpa amega of sweden... grymt bra men dyrt .. det beror på hur mycket du vill lägga ner på dom också???

Pain is temporary, glory is forever!!!
Ford Focus (2008)
BMW 328ci "Crimson Serpent" (1998)
MatsaBusen
16 maj 2005 · 515 Inlägg

okey..
nu har jag bytt ut diskanterna iallafall.. men som sagt att dom nokia som satt orginal va ju inte 4" måste vart typ 4.5 lr nåt.. skit mysko tycker jag..
vart kan man få tag i sånna adaptrar då?
ja jo aomega e helt klart fina prylar de råder de inga tvivel om men jag vill nog hålla mej till JBL faktiskt.. de e ett märke som ligger mej nära tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang