6052
Sök

Intresse för Aero/Viggen-kjolar till Saab 9-3 i glasfiber?

2 788 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Har i över en månads tid suttit och dammsugit internet på Aero/Viggen-delar till Saab 9-3. Mina slutsatser är att det är en bristvara och framförallt sidokjolarna är näst intill omöjligt att få tag på till femdörrars-versionen.

Nu har jag kommit i kontakt med en person som kan tillverka kopior av sidokjolarna i glasfiber och jag undrar om det är fler än jag som är intresserad av att köpa ett par?

Det är ingen hobby-mekare utan han jobbar med att gjuta saker och liknande hela dagarna, kjolarna kommer alltså att se ut precis som original, förutom att de är tillverkade av glasfiber.

Priset kommer att ligga runt 2000 kr/paret.
Senast redigerat av _Fredrik (9 februari 2011)

751 Inlägg
10 februari 2011
Hmm jag skulle kanske kunna vara intresserad!Avvaktar nog dock lite tills jag ser hur intresset från övriga verkar

2 788 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
Owla skrev:
Hmm jag skulle kanske kunna vara intresserad!Avvaktar nog dock lite tills jag ser hur intresset från övriga verkar

Okej! Ju fler, desto bättre så klart!

Jag själv tänker iallafall köpa ett par, det är ju fantastiskt skönt att slippa de förbannade täcklocken på kjolarna som blir stulna/ramlar av osv smile

239 Inlägg
10 februari 2011
Känns som det skulle vara lättare för dig att bara sälja din Saab och köpa dig en Aero ist, du får ju så mycket mer, motor t.ex.

2 788 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
Haziza87 skrev:
Känns som det skulle vara lättare för dig att bara sälja din Saab och köpa dig en Aero ist, du får ju så mycket mer, motor t.ex.

Visst är det så men jag tycker det är kul att bygga ihop bilen själv också smile Sedan är det dyrare att äga en äkta Aero mm.

Sök