Spelförbud på ELMIA 2011. Vad tycker ni om det?

dbjanoz
10 februari 2011 · 1 785 Inlägg

Det har diskuterats mycket i Evil Audio's tråd angående spelförbudet på ELMIA. Därför skapar jag nu denna tråd.

Att inte få spela med sin ljudanläggning på en bilutställning är som att inte få starta motorn på strippen.

De som tycker att vi ska göra något åt problemet kan lägga sin röst här. Även om vi inte kan ändra beslutet kan vi ändå få uttrycka vårat missnöje.


Mvh Jonas

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Mofflan
10 februari 2011 · 418 Inlägg

Mer exakt vart är det man inte får spela musik? Är det bara inne i utställningshallarna eller även utanför också ? Har aldrig varit där på bilmässa men annat !

Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Mofflan skrev:
Mer exakt vart är det man inte får spela musik? Är det bara inne i utställningshallarna eller även utanför också ? Har aldrig varit där på bilmässa men annat !

spelaförbud både inne på mässan samt utanför.. BS har satt en gräns på max 85 db på hela mässområdet..  å 85db e inte ens en halv brakskit.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Larsson_V70 skrev:
skumt det har väl altid fungerat bra i alla år? när ja har vart där så tycker jag att dom har spelat till en rimlig nivo om det är en ljud hall så självklart tycker man att man får spela där inne o visa upp sina saker och inte bara gå om grig o kolla på det man vill ju höra vissa ljudanlägningar sj kommer bor man utanför jönköping o ja tycker att Elmia Bilmässa bara blir sämre o sämre för varje år har altid vart ute på kvällarna i stället är sjukt mycket roligare än o va inne på mässan om man inte ska köpa något där inne iförsig

saken e den att de har blivit mer å mer gnäll efter varje år som gått.




anser dock att de bara handlar om en enda helg på hela året å de kan man "stå ut me".

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mofflan
10 februari 2011 · 418 Inlägg

jaha, Det var ju verkligen synd! Trodde det bara var inne i själva mässan! Vart ska man behöva ta sig för att få höra på andras system samt få lira lite sj?

Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
IceEyes Varningar: För många..
10 februari 2011 · 2 552 Inlägg

Det är väl bara att strunta i förbudet, leta upp initiativtagaren och eliminera honom/henne på plats.

Eller ja, det kanske räcker med att strunta i förbudet vid närmare eftertanke wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Mofflan
10 februari 2011 · 418 Inlägg

Brukar det vara mycket folk som struntar i det? eller brukar folk åka till andra ställen i närheten för att lira? kanske någon närliggande parkering? Mvh

Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
TireSlayer Tvivlare
10 februari 2011 · 2 266 Inlägg

Jag kan förstå det till viss del, men 85 db känns lite overkill. Gatebil har 90 db som gräns när det är "kirketid". Jag själv blev väldans trött på umpa-bumpat första o sista gången jag var på Elmia, men jag tycker att de skulle kunna få spelas lite högre än 85 db.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Germax
10 februari 2011 · 12 086 Inlägg

Så den enorma ljudhallen kommer inte finnas i år?

Elmia suger ju iofs rätt hårt.. de lär ju inte suga mindre utan musik sad

Mofflan
10 februari 2011 · 418 Inlägg

Börjar ju kännas lite mindre värt om man inte kommer kunna lyssna på folks system med tanke på att de ska va nån db gräns sad

Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

IceEyes skrev:
Det är väl bara att strunta i förbudet, leta upp initiativtagaren och eliminera honom/henne på plats.

Eller ja, det kanske räcker med att strunta i förbudet vid närmare eftertanke wink

struntar man i förbudet så avvisas både "du" och bilen från elmia.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Zwudda Refined
10 februari 2011 · 1 770 Inlägg

Jag tycker det har fungerat perfekt på Elmia alla år jag varit där.
Om jag inte missminner mig så står det tider utanför och lite över allt i ljudhallen att "det och det klockslaget så och så länge kommer det spelas hög musik"

Om man bara lägger en sista finjustering utav det och kanske gör information som ej går att missa vid biljett insläppen så bör man ju kunna spela ett visst antal minuter utan problem.

Jag tycker att de som då har problem och gnäller på ljudnivån kan hålla sig utanför det området eller ev. använda någon form utav hörselskydd den lilla stunden

En fråga till någon mer vetande; Har det varit någon dB gräns förut på Elmia?

Och hur skall det fungera med utomhus showen? Den bör ju landa på över 85 dB. Däcktjut, RC bilar, Turbo motorer, Crossar och MC. De flesta bör väl ha högre nivå än det?

JDMCRAZE
10 februari 2011 · 2 077 Inlägg

Bara jag som uppskattar detta?
Under ljud tävlingarna borde dem ju ha högre men inte annars.
Skitjobbigt vara där inne när det enda man hör är DUNK sen hör man aldrig telefonen då heller eller vad någon annan säger.
På tiden dem sänkte det faktiskt så man kan hålla en vanlig diskussion om man skulle prata med ngn smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

JapMax skrev:
Så den enorma ljudhallen kommer inte finnas i år?

Elmia suger ju iofs rätt hårt.. de lär ju inte suga mindre utan musik sad

jo de kommer att finnas en "ljudhall" men man får inte spela.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Zwudda Refined
10 februari 2011 · 1 770 Inlägg

evilaudio skrev:

IceEyes skrev:
Det är väl bara att strunta i förbudet, leta upp initiativtagaren och eliminera honom/henne på plats.

Eller ja, det kanske räcker med att strunta i förbudet vid närmare eftertanke wink

struntar man i förbudet så avvisas både "du" och bilen från elmia.

Och inte heller något bra förslag.
Enligt mig bör det gå att lösa problemet på ett resonabelt sätt, inte på laglöst vis. Då kan det ju sluta med att det börnas i effekt hallen och några försöker göra ett illegalt streetrace inne i entren. Lite överdrivet, jag vet. MEN att strunta i lagen som faktiskt är satt förvärrar bara situationen.

evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Bara jag som uppskattar detta?
Under ljud tävlingarna borde dem ju ha högre men inte annars.
Skitjobbigt vara där inne när det enda man hör är DUNK sen hör man aldrig telefonen då heller eller vad någon annan säger.
På tiden dem sänkte det faktiskt så man kan hålla en vanlig diskussion om man skulle prata med ngn smile

fast de e ju en "ljudhall".. vill man prata så kan man gå till nån av de andra hallarna där de e typ tyst.. å sen e de ju så att de spelas inte till max hela tiden utan åren innan så har de varit så att man fått spela fullt 5 min varje heltimme.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JDMCRAZE
10 februari 2011 · 2 077 Inlägg

evilaudio skrev:

JDMCRAZE skrev:
Bara jag som uppskattar detta?
Under ljud tävlingarna borde dem ju ha högre men inte annars.
Skitjobbigt vara där inne när det enda man hör är DUNK sen hör man aldrig telefonen då heller eller vad någon annan säger.
På tiden dem sänkte det faktiskt så man kan hålla en vanlig diskussion om man skulle prata med ngn smile

fast de e ju en "ljudhall".. vill man prata så kan man gå till nån av de andra hallarna där de e typ tyst.. å sen e de ju så att de spelas inte till max hela tiden utan åren innan så har de varit så att man fått spela fullt 5 min varje heltimme.

Ah okej då är jag med.
Tänkte inte på det.

Men dem brukar spela på som dårar fast det bara ska spela full 5 min ^^
Visst jag gillar inte ljudbilar knappt heller.
Respekterar dock att alla tycker olika.

Hoppas Elmia blir bra i år iaf smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Bompeman
10 februari 2011 · 679 Inlägg

Varför ska dom ha en ljudhall om man ändå inte får spela musik ? inte kul att bara gå och "titta" på ljudet precis

Senast redigerat av Bompeman (10 februari 2011)

evilaudio
10 februari 2011 · 16 195 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

evilaudio skrev:

JDMCRAZE skrev:
Bara jag som uppskattar detta?
Under ljud tävlingarna borde dem ju ha högre men inte annars.
Skitjobbigt vara där inne när det enda man hör är DUNK sen hör man aldrig telefonen då heller eller vad någon annan säger.
På tiden dem sänkte det faktiskt så man kan hålla en vanlig diskussion om man skulle prata med ngn smile

fast de e ju en "ljudhall".. vill man prata så kan man gå till nån av de andra hallarna där de e typ tyst.. å sen e de ju så att de spelas inte till max hela tiden utan åren innan så har de varit så att man fått spela fullt 5 min varje heltimme.

Ah okej då är jag med.
Tänkte inte på det.

Men dem brukar spela på som dårar fast det bara ska spela full 5 min ^^
Visst jag gillar inte ljudbilar knappt heller.
Respekterar dock att alla tycker olika.

Hoppas Elmia blir bra i år iaf smile

gillar man inte ljudbilar så ska man nog inte gå in i den hallen wink


men att ha ett totalt spelförbud e i mina ögon att "gräva en grav" för eventet.

tror inte den yngre genirationen går på elmia för att se en massa gamla rostiga traktorer å annan dynga.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Aerodynamik ...
10 februari 2011 · 7 120 Inlägg

Nä, va trist. Är inte alls intresserad av bilar proppade med ljud men att det spelas hög musik med massa dunk tillhör ju Elmia och bilmässor lika mycket som vuvuzeolor på en sydafrikansk VM-match smile

Vilka är det som klagat egentligen, är ju inte direkt några hus i området och har man ont i öronen behöver man ju inte gå in där..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang