Tagen av polispilot i 129km/h (m. kärra) Beslutet anlänt!

Glimbrink
16 mars 2011 · 723 Inlägg

Smajly skrev:

Sami-B skrev:
Två månader. Har tillbaka körkortet om 25dagar.
Stod dock inget om någon summa.
fantastiskt! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Lugn.. "räkningen" kommer...

tror också det är ett par tusenlappar i böter..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Sami-B Ustkaka
16 mars 2011 · 506 Inlägg

Smajly skrev:

Sami-B skrev:
Två månader. Har tillbaka körkortet om 25dagar.
Stod dock inget om någon summa.
fantastiskt! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Lugn.. "räkningen" kommer...

Är det så? borde inte den komma samtidigt? eller är det någon annan fåne som behandlar inkasseringen?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 mars 2011 · 13 746 Inlägg

Smajly skrev:

Sami-B skrev:
Två månader. Har tillbaka körkortet om 25dagar.
Stod dock inget om någon summa.
fantastiskt! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Lugn.. "räkningen" kommer...

skulle tro det nu är det bara transportstyrelsen som gett sitt första utlåtande
dessutom är inte det slutgiltiga tiden på indragningen
utan detta kan ändras om tex åklagaren väljer att åtala för vårdlöshet i trafik
eller något annat

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
16 mars 2011 · 338 Inlägg

Jag fick då iaf bötesbeloppet en tid efteråt..

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
KHRacing
16 mars 2011 ·

många tusenlappar lär det blir.

Smajly
16 mars 2011 · 3 059 Inlägg

Stod det inget i rapporten om att du haft en kärra påhängd??

Rock-Star
16 mars 2011 · 2 982 Inlägg

Smajly skrev:

Sami-B skrev:
Två månader. Har tillbaka körkortet om 25dagar.
Stod dock inget om någon summa.
fantastiskt! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Lugn.. "räkningen" kommer...

Hahah synd att det inte fanns någon "gilla"-knapp ¨på din kommentar asså.
men ja, räkningen kommer

Sami-B Ustkaka
17 mars 2011 · 506 Inlägg

Smajly skrev:
Stod det inget i rapporten om att du haft en kärra påhängd??

Stod inget om någon kärra

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
Sami-B Ustkaka
17 mars 2011 · 506 Inlägg

haha ja. Blir väll 4kkr

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
_Jonex_ Byggare Behm
17 mars 2011 · 562 Inlägg

Då hade Du tur den här gången. Utan att vara moraltant , så hoppas att jag detta leder till att Du saktar ned din framfart i framtiden.
Om det nu är så att Du behöver ditt körkort i jobbet så vore allt annat jvligt korkat !
Hört flera lastbilschaffisar som åker som f-n med personbilarna och åkt dit och riskerar att mista alla sina kort ( 100 k för att ta om alla ) och sedan satt i system att " chefen skriver brev så fixar det sig " .
Sånt gör mig riktigt förbannad.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
heltsonika Rebel with a cause
17 mars 2011 · 224 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Då hade Du tur den här gången. Utan att vara moraltant , så hoppas att jag detta leder till att Du saktar ned din framfart i framtiden.
Om det nu är så att Du behöver ditt körkort i jobbet så vore allt annat jvligt korkat !
Hört flera lastbilschaffisar som åker som f-n med personbilarna och åkt dit och riskerar att mista alla sina kort ( 100 k för att ta om alla ) och sedan satt i system att " chefen skriver brev så fixar det sig " .
Sånt gör mig riktigt förbannad.

Har du slutat snusa eller? Varför bli förbannad över andras brist på begåvning/dumhet?

Det lär ju knappast drabba dig.

Andromeda Rumpmas
17 mars 2011 · 3 860 Inlägg

heltsonika skrev:

_Jonex_ skrev:
Då hade Du tur den här gången. Utan att vara moraltant , så hoppas att jag detta leder till att Du saktar ned din framfart i framtiden.
Om det nu är så att Du behöver ditt körkort i jobbet så vore allt annat jvligt korkat !
Hört flera lastbilschaffisar som åker som f-n med personbilarna och åkt dit och riskerar att mista alla sina kort ( 100 k för att ta om alla ) och sedan satt i system att " chefen skriver brev så fixar det sig " .
Sånt gör mig riktigt förbannad.

Har du slutat snusa eller? Varför bli förbannad över andras brist på begåvning/dumhet?

Det lär ju knappast drabba dig.

En vacker dag kanske någon du bryr dig om befinner sig i mötande körfält när det går åt helvete för den som vinglar fram på en skumpig väg i 130 med släpkärra...

Det är ett beteende resten av oss bör ta kraftigt avstånd ifrån.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
heltsonika Rebel with a cause
17 mars 2011 · 224 Inlägg

Att gå runt och bli förbannad på att folk kör för fort kan jag göra när jag blivit pensionär och inte har något annat att göra. Mitt "raseri" kommer väl knappast få någon att lätta på högerfoten?

Andromeda Rumpmas
17 mars 2011 · 3 860 Inlägg

heltsonika skrev:
Att gå runt och bli förbannad på att folk kör för fort kan jag göra när jag blivit pensionär och inte har något annat att göra. Mitt "raseri" kommer väl knappast få någon att lätta på högerfoten?

Du orkar ju kommentera den som blir förbannad...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
heltsonika Rebel with a cause
17 mars 2011 · 224 Inlägg

Det är rätt vanligt att man ber upphetsade personer lugna ner sig för småsaker. Jag har aldrig påstått att jag inte orkar någonting utan bara sagt att jag inte blir förbannad om någon kör eller har kört för fort. Det är precis som historien berättat för oss att det är polisens uppgift att stoppa den som kör för fort och dela ut inbetalningskort. Tror knappast ens polismannen, som stoppade ekipaget, var ett dugg förbannad utan han sov nog bättre än föraren med släpet.

Senast redigerat av heltsonika (17 mars 2011)

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
17 mars 2011 · 355 Inlägg

heltsonika skrev:
Det är rätt vanligt att man ber upphetsade personer lugna ner sig för småsaker. Jag har aldrig påstått att jag inte orkar någonting utan bara sagt att jag inte blir förbannad om någon kör eller har kört för fort. Det är precis som historien berättat för oss att det är polisens uppgift att stoppa den som kör för fort och dela ut inbetalningskort. Tror knappast ens polismannen, som stoppade ekipaget, var ett dugg förbannad utan han sov nog bättre än föraren med släpet.

Hade alla tänkt som dig hade man sluppit helljus i nacken när man kör om någon som håller 80 på 90väg. Vilket i sig är 100ggr farligare än själva omkörningen.

TS, Jag hade inte heller skrivit på på plats. alla betalar vi skatt oavsett vad pengarna går till. och jag tror knappast att dem sänker skatterna för att alla som åker dit i trafiken slutar motargumentera sina böter. Så man kan lika gärna utnyttja systemet till fullo. Grymt drygt dock att vara av med kortet och behöva böta 4lök, men det får man väll räkna med tongue

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
heltsonika Rebel with a cause
17 mars 2011 · 224 Inlägg

_tedde88_ skrev:
Hade alla tänkt som dig hade man sluppit helljus i nacken när man kör om någon som håller 80 på 90väg. Vilket i sig är 100ggr farligare än själva omkörningen.

En skvätt spolarvätska räcker väl för att visa sitt missnöje med helljus i nacken? wink

Angående bestridande av böter; vet man själv att man har kört för fort, betala och gå vidare.

Vet man inte om att man har kört för fort; ta om körkortet!

Har man inte kört för fort men fortfarande får böter; Gå till domstol.

Vad är problemet?

Andromeda Rumpmas
17 mars 2011 · 3 860 Inlägg

heltsonika skrev:

_tedde88_ skrev:
Hade alla tänkt som dig hade man sluppit helljus i nacken när man kör om någon som håller 80 på 90väg. Vilket i sig är 100ggr farligare än själva omkörningen.

En skvätt spolarvätska räcker väl för att visa sitt missnöje med helljus i nacken? wink

Angående bestridande av böter; vet man själv att man har kört för fort, betala och gå vidare.

Vet man inte om att man har kört för fort; ta om körkortet!

Har man inte kört för fort men fortfarande får böter; Gå till domstol.

Vad är problemet?

Det instämmer jag i. Antingen tar man det som en man, eller så försöker man smita undan. Det är en hederssak att man står för det man är medveten om att man gjort.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
_Jonex_ Byggare Behm
17 mars 2011 · 562 Inlägg

heltsonika skrev:
Har du slutat snusa eller? Varför bli förbannad över andras brist på begåvning/dumhet?

Det lär ju knappast drabba dig.

Därför att jag är en medmänniska. Varför förlora jobb, hus och hem bara för att man är dum nog att köra för fort och blunda för konsekvenserna ?

Går heller inte runt och är förbannad på alla som kör för fort , men när jag hör yrkeschaffisar som resonerar så som jag skrev så brukar jag ta diskussionen, och mycket riktigt brukar det sluta med att dom inte tänkt på att dom riskerar hela deras uppbyggda liv, lån på hus,bilar, båtar osv som ska betalas..

Jag har också åkt dit för fortkörning , inget att säga något om. Men man måste tänka sig för.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Glimbrink
17 mars 2011 · 723 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Då hade Du tur den här gången. Utan att vara moraltant , så hoppas att jag detta leder till att Du saktar ned din framfart i framtiden.
Om det nu är så att Du behöver ditt körkort i jobbet så vore allt annat jvligt korkat !
Hört flera lastbilschaffisar som åker som f-n med personbilarna och åkt dit och riskerar att mista alla sina kort ( 100 k för att ta om alla ) och sedan satt i system att " chefen skriver brev så fixar det sig " .
Sånt gör mig riktigt förbannad.

om prövotiden tar slut behöver du ju aldrig ta om dina körkort utan får tillbaka efter tiden du ska vara utan det. Har du prövotiden kvar måste du ta om det.

så några 100k i att ta om körkortet blir det ju inte..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang