Youtubeklipp på Garaget, bra eller anus?

MasterMicke MADMIKE
10 februari 2011 · 152 Inlägg

Är det bara jag som stör mig som satan på att sedan sista uppdateringen (vilket innebär att man nu kan länka Youtube´s alla filmer hit) så har det kommit över hundra stycken filmer in på videoklipp sedan igår!!

Är inte poängen med Garaget.org´s videoklipp att vi ska lägga upp våra egna filmer? På våra egna bilar? Våra egna upplevelser?
Vill jag kolla på all jävla skit som finns på "tuben" så hade jag väll kollat där.

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
KennethL
11 februari 2011 · 412 Inlägg

2ooSX skrev:
Sen kom jag på, att det innebär ju bättre kvalite nu när man länkar in klippen, så många tar nog bort sina videos och laddar om dom från youtube, vilket ja gjorde på två av mina klipp.. mycket roligare me bättre kvalite på filmerna smile

Dels det, sedan gynnar det ju garaget.org rent ekonomiskt då det kostar att ha servrar som hostar alla filmer och bilder.

Det är väl ingenting annat än bra med Youtube klipp?

135
├┼┼
24 R
MasterMicke MADMIKE
11 februari 2011 · 152 Inlägg

KennethL skrev:
Det är väl ingenting annat än bra med Youtube klipp?

Nä håller med, men det är därför dom kallas Youtube-klipp(!) för att dom redan finns där, varför lägga dom här med? Jag vill hellre se er busa med era bilar smile vill jag se bilar i tex USA så kollar jag på tuben.

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
lingua
11 februari 2011 · 2 271 Inlägg

Tycker ändå det är en bra kompromiss för dra upp kvalitén på filmerna.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
11 februari 2011 · 2 972 Inlägg

Det är väl snarare upphovsrätts-problem? Folk har ju tankat ner och laddat upp andras klipp från tuben här på Gorg. Det är nog lite sådär enligt lagen. Men länkar man bara in klipp från tuben är det en annan sak.

Men jag håller med TS, håll er till egna klipp. Tuben-filmer kan man ju se där...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
PLindblom
11 februari 2011 · 1 200 Inlägg

MasterMicke skrev:
Jag vill hellre se er busa med era bilar smile vill jag se bilar i tex USA så kollar jag på tuben.

Inget hindrar oss från att lägga upp våra filmklipp på Youtube istället, det brukar jag göra för att få så bra kvalitet som möjligt.



KennethL
11 februari 2011 · 412 Inlägg

MasterMicke skrev:

KennethL skrev:
Det är väl ingenting annat än bra med Youtube klipp?

Nä håller med, men det är därför dom kallas Youtube-klipp(!) för att dom redan finns där, varför lägga dom här med? Jag vill hellre se er busa med era bilar smile vill jag se bilar i tex USA så kollar jag på tuben.

Till viss del håller jag faktiskt med om man syftar på att det bör vara klipp som har med bilar uppladdade av garaget.org användare, och inte en massa klipp från andra länder. Men det är ingenting som förhindrar någon att fortfarande ladda upp sina filmer på garaget, så jag ser inget fel med det hela.

Vi får ju alla klipp vi tidigare haft här + det som folk länkar från tuben = win! lol

135
├┼┼
24 R
325i
12 februari 2011 · 141 Inlägg

Blir en jäkla nackdel för en NÖRD som mig som gillar å sitta ner en stund om dagen å kolla igenom alla nya klipp, kommer ju inte gå, även om jag håller med om att det är hysteri på det nu och det kommer säkerligen att svalna! Innan var det mest "egna" klipp å så kom det in lite mer högkvalitativa då och då, va helt lagom enligt mig!
Sen är datorerna på jobbet låsta på sidor som youtube och liknande där det kan finnas konstiga/sjuka klipp, så nu kan man inte kika därifrån sad
Blir inte så personligt längre när ALLA bara kan länka vad som helst sad och dom egna klippen lätt bara föbises å glöms bort bland alla balla USA/JAPAN klipp hmm

Positiva är ju som sagt, mer kvalitet och kanske inte lika mycket skräp!

MVH/Jonis

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
Emil_sb
12 februari 2011 · 210 Inlägg

Branus!

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
MasterMicke MADMIKE
12 februari 2011 · 152 Inlägg

Xqsme skrev:
Branus!

Haaaha, that's the spirit!!

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang