2211
Sök

Vet ej vad säkringen går till(BMW 316i -95:a)

6 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Förstår att detta är en underlig fråga men saknar i nuläget instruktionsbok till min BMW 316i och skulle behöva veta vad min röda 10-ampere som sitter på plats 17 i säkringsboxen går till. Hur får jag reda på vad den går till utan att tömma hela lådan och köra uteslutningsmetoden? Ingen som råkar sitta på en instruktionsbok eller som på något sätt kan hjälpa mig med det här problemet?

Mvh

6 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Vore mycket tacksamt. Antar att de flesta säkringsboxar ser likadana ut på de modellerna men texten på insidan locket står ju på tyska så man har ju absolut ingen aning.

6 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Samtliga lysen fram fungerade men enligt mekanikern så hade nr 17 gått och den är nu bytt men vet ju att framljusen fungerade och fungerade även nu.

Själva säkringslådan som sitter i motorn har hela förteckningen på insidan locket men som sagt, säger mig ingenting då det står en massa ord och sedan 3,7,22 bakom t.ex så frågan är ju om det är så att samtliga de 3 säkringarna styr samma funktion eller något i den stilen men det är väl bara 1 säkring per del som t.ex framljus, bakljus, innerbelysning, stolvärme etc?

6 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
haha det där du skrev står med, bakom det så står det tre olika siffror där 17 är en av dessa tre, undrar varför det står tre siffror men då bör det vara dimbakljusen då. jag ska se om jag kan ta en bild ikväll eller imorgon för jag jobbar till 22 så det är därför jag ej lagt upp någon bild men ska lägga upp en för att vara helt säker då!

6 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
heh ja allt utom holländska/tyska funkar väl smile

6 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
ah tackar, ser inte riktigt sådär ut för mig men det bör verkligen vara samma, det där tysk/holländska du skrev där står intill 17 på min även om 17 ligger i andra textraden från vänster men bör vara samma men ska försöka lägga upp en bild imorgon eller måndag för o dubbelkolla men om det är samma så ska jag spara den tills jag lyckats hitta en begagnad instruktionsbok. Vet du någonstans man kan hitta en sådan på svenska? hittar en del begagnade men allihop är på tyska.

Sök