Tjena allihopa. Jag har en liten fråga. Det gäller slutsteg och kablar till mitt billjud som jag ska sätta in på min första bil troligtvis en honda civic 92-95. Jag har en baslåda på 12" från panasonic på 1400w och jag har en stereo (Manta RS4500) 4x45w och högtalare för hatthylan (Sonda CX1160) 120w 6" och sist men inte minst tänkte jag köra på fram dörrarna (Sonda TX1165) 6.5" högtalare och diskanter på instrument bräda. Vad ska jag tänka på när jag sätter dit de? och vad ska ska jag ha för slutsteg och kablar? och vart vore lämpligast att dra kablarna? så det inte blir något fel om ni har något annat och kommentera eller vill fråga något go ahead
Tjena allihopa. Jag har en liten fråga. Det gäller slutsteg och kablar till mitt billjud som jag ska sätta in på min första bil troligtvis en honda civic 92-95. Jag har en baslåda på 12" från panasonic på 1400w och jag har en stereo (Manta RS4500) 4x45w och högtalare för hatthylan (Sonda CX1160) 120w 6" och sist men inte minst tänkte jag köra på fram dörrarna (Sonda TX1165) 6.5" högtalare och diskanter på instrument bräda. Vad ska jag tänka på när jag sätter dit de? och vad ska ska jag ha för slutsteg och kablar? och vart vore lämpligast att dra kablarna? så det inte blir något fel om ni har något annat och kommentera eller vill fråga något go ahead
Hoppas någon kan hjälpa mig
vad ligger din budget på? vad vill du driva på steg? baslåda och front högtalare? har du lågnivå utgång på den stereon?
finns en genomgång på förar sidan för kablarna, kablarna kommer ut vid pedalerna.
Jag har spenderat ungefär 2000kr så skulle säga 1000-2000 kr till. Ja du jag är nybörjare inom billjud så jag skulle vilja kunna driva så mycket som det går. Hur eller vart ska man se det? Om den är låg eller hög?
Jag har spenderat ungefär 2000kr så skulle säga 1000-2000 kr till. Ja du jag är nybörjare inom billjud så jag skulle vilja kunna driva så mycket som det går. Hur eller vart ska man se det? Om den är låg eller hög?
du ser om du har lågnivå bakom stereon, har du en röd och en vit kontakt så har du lågnivå. om du inte är jätte kräsen så kör på ett 4 kanals steg, brygga 2 kanaler till basen, sen driver du front högtalarna på de andra 2