Grenrörsproblem Niassan 200sx s13

luuundh CLASSIFIED
11 februari 2011 · 646 Inlägg

tja!

Har köpt ett lite värre grenrör till min 200:a för ett tag sen och har hållit på med att montera detta ett bra tag... Har fått modifiera lite här och där. Men jag har nu ett problem som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. hmm Grenröret ligger emot bromsrören som går ifrån huvudcylindern, undrar om någon vet hur man kan lösa detta? Eller har några tips smile Grenröret är av märket Torque (downmount) och är köpt på Jspec.se

mvh Markus

Selleen
11 februari 2011 · 360 Inlägg

hm okej år det inte att böja undan röret lite? sen värma på det och banka indet lite oh på med avgasbandage. Problemet är väl att det är byggt för högerstyrda bilar när bromsservon sitter på andra sidan smile

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
luuundh CLASSIFIED
11 februari 2011 · 646 Inlägg

Har försökt med stålomspunna slangar och banjo-kopplingar men grenröret ligger alltså helt emot ändå.. Grenröret är lindat med avgasbandage men tror inte att det hjälper hmm

Selleen
11 februari 2011 · 360 Inlägg

Okej då är det väl att svetsa om det som gäller hmm

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
luuundh CLASSIFIED
12 februari 2011 · 646 Inlägg

Jaa... Vet inte om man kanske kan byta huvudcylinder till en annan modell med andra utgångar? Så att slangarna går fritt. Men det blir kanske för mycket jobb.. hmm

Rinnegan Malleus Malificarum
12 februari 2011 · 2 401 Inlägg

luuundh skrev:
Jaa... Vet inte om man kanske kan byta huvudcylinder till en annan modell med andra utgångar? Så att slangarna går fritt. Men det blir kanske för mycket jobb.. hmm

Är väl lättare att våldta grenröret med en svets och en hammare?

Eller alternativt kapa av skiten, vrid om och svetsa.

Senast redigerat av Rinnegan (12 februari 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
luuundh CLASSIFIED
12 februari 2011 · 646 Inlägg

Hehe, ja det är det nog. Har dock ingen svets och jag skulle helst vilja lösa det utan att behöva ändra på grenröret..

luuundh CLASSIFIED
12 februari 2011 · 646 Inlägg

Hittade en huvudcylinder på bildelsbasen från en högerstyrd skyline. Utgångarna sitter på motsatt sida jämfört med original, alltså går slangarna från grenröret istället för att gå mot grenröret. Frågan är ju om detta kan funka? smile

Länk: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=20877938

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang