2424
Sök

Kan man stänga av motorn till antennen så att den inte åker upp? Volvo s40!!

13 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Hej! jag har en fråga, jag tycker det ser fult ut med att åka runt med antenn, så min fråga är då kan man fixa så att antennen inte åker upp när jag startar bilen? jag lyssnar bara på CD eller från mobilen via AUX ingång. jag tycker inte antennen borde åka upp ens när jag inte har radion på ens. jag har desutom ingen kabeln till radion pga jag köpte en ny stereo pioneer kan det beror på de? att det inte finns någon kontakt så den tror att radion alltid är på? eller är enda lösningen att stänga av motorn till antennen? och hur i såfall?

Tack på förhand!

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2011
väll bara rycka ut kabeln

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

13 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
som sitter var? smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2011
sitter väll en kabel som man annars har slutsteget på en blåvit kabel ska det vara

13 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
remote kabel? vad har den med antennen att göra? den har ja kopplat till slutsteget nu ju från den nya stereon?

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2011
okej då vete fan vilken kabel det är men  känn efter om det går att rycka loss direkt på antenn

13 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
haha vet inte ens hur jag ska komma åt skiten, får väll åka till någon verkstad och kolla med dom.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 februari 2011
Kolla instruktionsboken över säkringar annars den borde ha en egen.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

13 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Det står i boken att ECC,ECM för B4184SJ, kupebelysning,läslampor bak,tändningslås,siren,kominationinstrument motordriven antenn, larm under samma punkt (10 amp)
menas det då att allt det är i ett? eller att alla dom har samma amp styrka?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 februari 2011
Då hade den ingen egen du... Den säkringen känns dum å ta ut.

Då e det väll bara å ta ner panelen inne i bilen där antennen sitter å koppla ur en kontakt eller klippa kabeln.

13 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
den lär väll sitta i bagaget då eftersom antennen är där bak tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 februari 2011
Ajjemenn

Avstängd
19 Inlägg
12 februari 2011
det är väl bara att knäcka skiten så blir du av med antenn jävlen

Cupra_
12 februari 2011
När jag bytte stereo i min S40 så blev det så att antennen åkte bara upp när jag slog på radioläge. Vet inte varför men det blev så av sig själv. Med orginal åkte den som sagt upp hela tiden.. Kan tillägga att jag körde med ISO-adapter och klippte inga sladdar själv, om det kan spela roll..
Senast redigerat av Deception (12 februari 2011)

1 298 Inlägg
12 februari 2011
Har du kollat schemat över vad de olika stiften i kontakterna på din nya stereo är? En av dem ger förmodligen signal till din antenn att gå upp. Brukar heta "Antenna" eller Antenna Remote" eller nåt i den stilen. Annars öppnar du bagageluckan, går in innanför inredningstyget på vänster(?) sida och koppla ur kontaktstycket från antennmodulen. Eller så klipper du pluskabeln till antennen. Då kan du även dra fram en strömbrytare till förarplatsen så du själv kan välja när antennen ska vara uppe eller nere. Men använder du aldrig radion så är det inte mycket idé med det!
Senast redigerat av Pendulum (12 februari 2011)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

13 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Tack ska kolla upp det du skrev, sånna svar gillar jag big_smile

2 266 Inlägg
12 februari 2011
Plocka lös inredningen i skuffen där antennen sitter och ryck isär kontakten som går till motorn till antennen

svetsdiff !!!

Sök