Hjälp! kommer inte in i min 855R!?

bbosse Mur&Kakel
13 februari 2011 · 332 Inlägg

[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=55616&image=1204260]https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55616/55616-988b2581bda0eade2e28e8d3d1bf85af.jpg[/url

Starletdx
13 februari 2011 · 13 Inlägg

Det borde finnas nån liten spänning kvar i bilen, så om du har en multimeter och mäter volt i släpvagnskontakten så borde du se om det finns spänning nånstans. Finns det spänning bör det gå mata in ström från en laddare där. Va försiktig bara med hur mycket ström du skickar på.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 februari 2011 · 13 746 Inlägg

på min når jag det vänstra huvlåset och kan låsa upp huvens vänstra sidan ta tag i huven få in armen och trycka till engång till och huven öppnar sig
detta fungerar dock ej på min 95:ans se då avgaspumpen sitter där
dock har jag batteriet i skuffen och har inge batteri hylla om det nu påverkar

men annars kan man ta bort den vänstra blinkersen ta en metallstång eller liknande och lyckas trycka till så det vänstra huvlåset öppnar sig

detta fick jag göra när vajern gick av på min 95:a

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Frosted
14 februari 2011 · 1 878 Inlägg

Har du en megalång skruvmejsel att tillgå på ca: 70cm eller nåt? smile


edit: uhm, ser att du har motorvärmare. Någon får uttala sig om motorvärmaren är en sluten krets. sådana fall går det mata ström via den.

Senast redigerat av Frozen1985 (14 februari 2011)

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 februari 2011 · 13 746 Inlägg

Frozen1985 skrev:
Har du en megalång skruvmejsel att tillgå på ca: 70cm eller nåt? smile


edit: uhm, ser att du har motorvärmare. Någon får uttala sig om motorvärmaren är en sluten krets. sådana fall går det mata ström via den.

motorvärmare=220volt och har inget med resterande elsystemet att göra förutsatt att han inte har en laddare sitter ansluten i den kretsen


lättast är nog att mata ström via draget om detta nu fungerar
annars är det lite våld genom att slita bort blinkersen och peta upp huven

dock är det svårt när man inte vet hur det ser ut
har jhu 2st 850 så för mig var det ganska lätt att kolla på den andra
och på så sätt få upp huven

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
bbosse Mur&Kakel
14 februari 2011 · 332 Inlägg

har kommit in i bilen nu och den står i garage smile krossade en sido ruta, såg att jag hade 2 st liggandes, så då va de rätt enkelt att bara sätta dit en ny sen tongue

Frosted
14 februari 2011 · 1 878 Inlägg

bbosse skrev:
har kommit in i bilen nu och den står i garage smile krossade en sido ruta, såg att jag hade 2 st liggandes, så då va de rätt enkelt att bara sätta dit en ny sen tongue

Aja, det funkar oxå om man har reserver :-)

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Glimbrink
16 februari 2011 · 723 Inlägg

haha vilken enkel lösning!

dock hade jag försökt komma åt handtaget från insidan med ståltråd av grövre slag, har själv öppnat många bilar på detta viset både audi och volvo när man bara har en nyckel och låser bilen samtidigt som någon öppnat en dörr och så råkar man glömma nyckeln i bilen sen är man körd smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 februari 2011 · 13 746 Inlägg

Glimbrink skrev:
haha vilken enkel lösning!

dock hade jag försökt komma åt handtaget från insidan med ståltråd av grövre slag, har själv öppnat många bilar på detta viset både audi och volvo när man bara har en nyckel och låser bilen samtidigt som någon öppnat en dörr och så råkar man glömma nyckeln i bilen sen är man körd smile

inte ovanligt att r:en och t5r har blockerat låsläge då fungerar inte detta endå

har blockerat låsläge på min turbo och det går inte att låsa upp dörrarna hur man än gör
när man tappar strömmen om man inte kan låsa upp låset

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Glimbrink
16 februari 2011 · 723 Inlägg

Growe skrev:

Glimbrink skrev:
haha vilken enkel lösning!

dock hade jag försökt komma åt handtaget från insidan med ståltråd av grövre slag, har själv öppnat många bilar på detta viset både audi och volvo när man bara har en nyckel och låser bilen samtidigt som någon öppnat en dörr och så råkar man glömma nyckeln i bilen sen är man körd smile

inte ovanligt att r:en och t5r har blockerat låsläge då fungerar inte detta endå

har blockerat låsläge på min turbo och det går inte att låsa upp dörrarna hur man än gör
när man tappar strömmen om man inte kan låsa upp låset

Okej det visste jag inte, i min bil går det bra iafall smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Frosted
16 februari 2011 · 1 878 Inlägg

Growe skrev:

Glimbrink skrev:
haha vilken enkel lösning!

dock hade jag försökt komma åt handtaget från insidan med ståltråd av grövre slag, har själv öppnat många bilar på detta viset både audi och volvo när man bara har en nyckel och låser bilen samtidigt som någon öppnat en dörr och så råkar man glömma nyckeln i bilen sen är man körd smile

inte ovanligt att r:en och t5r har blockerat låsläge då fungerar inte detta endå

har blockerat låsläge på min turbo och det går inte att låsa upp dörrarna hur man än gör
när man tappar strömmen om man inte kan låsa upp låset

har oxå detta läget på min. helt hopplöst. men ändå bra funktion!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2011 · 13 746 Inlägg

Frozen1985 skrev:

Growe skrev:

Glimbrink skrev:
haha vilken enkel lösning!

dock hade jag försökt komma åt handtaget från insidan med ståltråd av grövre slag, har själv öppnat många bilar på detta viset både audi och volvo när man bara har en nyckel och låser bilen samtidigt som någon öppnat en dörr och så råkar man glömma nyckeln i bilen sen är man körd smile

inte ovanligt att r:en och t5r har blockerat låsläge då fungerar inte detta endå

har blockerat låsläge på min turbo och det går inte att låsa upp dörrarna hur man än gör
när man tappar strömmen om man inte kan låsa upp låset

har oxå detta läget på min. helt hopplöst. men ändå bra funktion!

kan vara väldigt praktiskt låste in polarn när jag inte orkade med honom så lungt och skönt..kaxig som han var när han påstog att han lätt kunde ta sig ur en larmad 850 smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Glimbrink
17 februari 2011 · 723 Inlägg

Growe skrev:

Frozen1985 skrev:

Growe skrev:

inte ovanligt att r:en och t5r har blockerat låsläge då fungerar inte detta endå

har blockerat låsläge på min turbo och det går inte att låsa upp dörrarna hur man än gör
när man tappar strömmen om man inte kan låsa upp låset

har oxå detta läget på min. helt hopplöst. men ändå bra funktion!

kan vara väldigt praktiskt låste in polarn när jag inte orkade med honom så lungt och skönt..kaxig som han var när han påstog att han lätt kunde ta sig ur en larmad 850 smile

hahahaha

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Muckluck
17 februari 2011 · 248 Inlägg

Blockerat låsläge kan man ju stänga av och sätta på om man vill tongue

Brådhis * Voff voff *
17 februari 2011 · 10 280 Inlägg

Muckluck skrev:
Blockerat låsläge kan man ju stänga av och sätta på om man vill tongue

Hur?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2011 · 13 746 Inlägg

Muckluck skrev:
Blockerat låsläge kan man ju stänga av och sätta på om man vill tongue

mitt vg2 larm slår ner i bll läge varje gång jag larmar bilen

har inga nyckelhål så det är svårt att testa olika grejer med nyckeln=)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Muckluck
17 februari 2011 · 248 Inlägg

Det står i instruktionsboken hur man gör, kommer inte exakt ihåg hur , men testa på min för något år sen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang