2938
Sök

Tv i stereo & GPS på SD-kort?

148 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Hej har en Dubbel in med TV uttag hur får man in tv kanaler på den?

Sedan har jag ett SD hålll för GPS hur gör man där?

Hoppas någon kan hjälpa mig roll

Mvh Berg

Cupra_
13 februari 2011
Eftersom allt är digitalt idag så måste du ha en box om den inte har inbyggd, plus antenn.. SD-hålet är troligtvis så att du ska kartorna på SD-kort som sedan sätts in där.
Senast redigerat av Deception (13 februari 2011)

148 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Deception skrev:
Eftersom allt är digitalt idag så måste du ha en box om den inte har inbyggd, plus antenn.. SD-hålet är troligtvis så att du ska kartorna på SD-kort som sedan sätts in där.

Jag vet inte om där är inbyggd box. Men tydligen behöver jag en anten.

Okej ska kolla mer på sd kortet wink

Cupra_
13 februari 2011
Börja med antenn så märker du om du behöver box wink Kolla tillverkarens sida för specs på den annars..
Senast redigerat av Deception (13 februari 2011)

148 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Deception skrev:
Börja med antenn så märker du om du behöver box wink Kolla tillverkarens sida för specs på den annars..

Då kommer det roliga vad är det för anten?

Cupra_
13 februari 2011
Tv-antenn kanske? Haha nä men om det är vanlig antennutgång så kan du ju pröva med någon vanlig tv-antenn bara för att se om det funkar. Problemet kan ju bli om det skulle visa sig att den behöver en aktiv antenn, dvs en antenn som måste få ström från någonstans. Ofta så har digitalboxar spänningsmatning i antennutgången just för detta, men det gäller en vanlig tv, vet inte hur det funkar i bil. Kolla lite manualer t. andra tillverkares maskiner på nätet annars så ser du ju vad de flesta kör med för antenner m.m. Då får du ju fram vad som är troligast iaf..

1 045 Inlägg
13 februari 2011
ring fråga lev,, lättast så,,
du säger itne var det är för stereo eller nå så omöjligt svara,

men till 90% är det analog tv inbyggt och då funkar det inte,
och måste vara inbyggd gps för att stoppa program på sd kort,, har du gps antenn ingång bak ?
annars behöver du gps box,, men som sagt ring dit du köpte den.

Sök