6782
Sök

S60 spaceball

Plåtslagarn
194 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
hejsan som rubriken lyder så vet jag inte om jag lade in på rätt forum.

det är så att jag kollar lite på s60 och jag ser att några av dom har som kallat "spaceball" växelspak och jag undrar då om man kan ta en s60 utan sån och bara sätta i sån spaceball eller är jag helt uta och snurrar ?

hoppas jag får hjälp med mitt problem för är riktigt sugen på en s60 men jag vill ha den spaceball utséendet om ni förstår

mvh/victor

8 300 Inlägg
14 februari 2011
Ja, man kan bygga om till spaceball

Plåtslagarn
194 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ja, man kan bygga om till spaceball

är det svårt och bygga om till spaceball om det är mycket och göra eller är det lätt ?smile

8 300 Inlägg
14 februari 2011
Det är inte så specieltl svårt att bygga om

Plåtslagarn
194 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:

okej vet du vad det är som behöver göras då smile? är det något man måste modda om eller passar det rakt på och isåfall hittar man väll sånna på skroten smile

Plåtslagarn
194 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:

för jag har försökt och forskat men har inte hittat något om det och trodde att man skulle få modda om lite men hoppas inte på det för vill inte börja såga i plasten och hålla på direkt

595 Inlägg
25 februari 2011
Ja det går att bygga spaceboll, dock krävs modifikationer samt att det kommer glappa lite.

1 653 Inlägg
25 februari 2011
Det behöver inte glappa, men för att det inte ska glappa måste du även byta växelvajrarna då anslutningarna är lite olika.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Plåtslagarn
194 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Thullen skrev:
Det behöver inte glappa, men för att det inte ska glappa måste du även byta växelvajrarna då anslutningarna är lite olika.

okej så jag måster fräsa ur där damasken sitter så att säga eller passar den direkt på så men växelvajrar tänkte jag ta från en som hade spaceball men den motorn funkar inte på den så drf tänkte jag byta till spaceball på den nya smile

1 653 Inlägg
26 februari 2011
jag tror du måste byta mittkonsollen, läste en guide om detta för ett tag sedan men kan inte hitta den igen bara för det...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Plåtslagarn
194 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Thullen skrev:
jag tror du måste byta mittkonsollen, läste en guide om detta för ett tag sedan men kan inte hitta den igen bara för det...

okej synd för hade varit kul och vetat smile

Sök