14 februari 2011
Trådstartare
Tack alla för era svar! nej jag vet att man inte bara kan ta vilka basar som helst o sätta i en låda, dom ska ju vara byggda för dom basarna man ska ha. Det jag tänkte på bara va att till exempel en lös kicker bas stod de till exempel till sluten låda: 30-60 liter, och så vidare. Men då är det alltså inte bara så lätt att har man en låda som är inom det så är det inte bara slänga in basarna där? Men om man skulle bygga en låda, till till exempel kicker basar, hur vet man då vad som skulle bli bäst? man får väl räkna ut volymen o allt som det ska vara, men finns ju massa former o utblås på massa olika ställen o allt. I somras gav jag o en polare på att bygga en baslåda o köpte hem allt o jobbade o slet men fan tyckte att det aldrig blev klart. Sen blev det för jobbigt o vi orkade inte så det sket sig. Och jag har inte så mycket tid över på vardagarna så skulle nog aldrig bli av att jag skulle hinna bygga en låda. Men man vill ju inte köpa någon bas som låter skit i en låda, jag tror nog att jag ändå får ta och köpa en låda med 2 12" kicker för 3000 spänn, då vet man i alla fall att allt är rätt och så, slipper hålla på o krångla med annat.
Så det får väl bli så!
Tack för svaren, uppskattas mycket!