Någon som saknar sin Toyota Supra? Tråd 2

Denniz-B
14 februari 2011 · 161 Inlägg

Som jag skrev i den förra tråden så hittade jag en Toyota Supra ute i skogen. Måste vara någon som saknar den?tongue

Gamla tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203459

Blev ett jälva liv när jag skrev i den gamla tråden att polisen inte är så intresserade på att undersöka såna saker där jag bor, och jag hade ganska rätt! För nu är bilen ännu mera slaktad, inga dörrar kvar:P



https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141973/141973-13e904789efc720c0e7a539eaab0c902.jpg


Mera bilder i mitt fotoalbum eller på min sidan:

http://www.dbfoto.se/SOS/Olyckor/stulen … index.html

Senast redigerat av Denniz-B (14 februari 2011)

Micha-J
14 februari 2011 · 159 Inlägg

skriv upp chassie nummret och ring transportstyrelsen tongue

Ghost_Face
14 februari 2011 · 517 Inlägg

stackars bil sad men förhoppningsvis så kommer delarna till bättre användning nu än att någon går och fjuttar eld på fanstyget och allt går förlorat.

sonaxvax
14 februari 2011 · 490 Inlägg

varför inte ta saken i egna händer? ta redan på chassinummer hör med transportstyrelsen är den avskriven har du tjänat en supra...

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Denniz-B
15 februari 2011 · 161 Inlägg

sonaxvax skrev:
varför inte ta saken i egna händer? ta redan på chassinummer hör med transportstyrelsen är den avskriven har du tjänat en supra...

Har kollat men nummret är borta + att jag vill inte ha en hög med skräptongue

Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2011 · 2 401 Inlägg

Denniz-B skrev:
Har kollat men nummret är borta + att jag vill inte ha en hög med skräptongue

Om 2JZ-GTE motorn är kvar och inte är sönderkörd så har du tjänat en sjukt stor hacka bara på det..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Kesler
15 februari 2011 · 3 650 Inlägg

Plocka av fälgarna åt mig så kommer jag å köper dom av dig för en femhundring tongue

Rinnegan Malleus Malificarum
15 februari 2011 · 2 401 Inlägg

Kesler skrev:
Plocka av fälgarna åt mig så kommer jag å köper dom av dig för en femhundring tongue

Om jag inte minns fel så är fälgarna från en Jeep Cherokee, inte direkt värda några större pengar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Kesler
15 februari 2011 · 3 650 Inlägg

Rinnegan skrev:

Kesler skrev:
Plocka av fälgarna åt mig så kommer jag å köper dom av dig för en femhundring tongue

Om jag inte minns fel så är fälgarna från en Jeep Cherokee, inte direkt värda några större pengar.

Finns alltid pengar att tjäna på billiga fälgar wink , men du har rätt cherokee fälgar låter inte så lockande..

Senast redigerat av Kesler (15 februari 2011)

TFkarlsson Varningar. 36
15 februari 2011 · 1 200 Inlägg

Haha ja vi var och kikade på den där här om dagen, fanns direkt ingenting att ha på den längre, dom behöll det mesta när dom ställde av den där. Solklart försäkringsbedrägeri dock. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
D_MAN ?
15 februari 2011 · 1 038 Inlägg

Men bängen har väl varit ute å tittat på den med tanke på avspärrningsbandet?

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Johansson
15 februari 2011 · 97 Inlägg

Sitter motorn kvar i bilen?^^

BMW 318 Ci Coupé "Silverline" (2002)
TFkarlsson Varningar. 36
15 februari 2011 · 1 200 Inlägg

Ja, men den är inte längre komplett.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
DeLuxE_
3 mars 2011 · 226 Inlägg

Faan så tattiga folk är, nästan så man blir förbannad.
Varför inte bara ge faan i bilen och hitta ägaren ? Så svårt kan de fasen inte vara.
Visst de är inte varje dag man ser en supra i skogen men för den sakens skulle ska man väl inte gå och plocka delar för eget bruk ? Varför tog dom inte hela jävla bilen istället, är ju samma sak som att ta en bultjävel från bilen ? de är väl också ett brott ?
Läste i gamla tråden och gud vad folk va nyfikna på att veta vart den stog.
Går de inte ringa ett försäkrings bolag och typ uppge chassi nummer ? är de något dom har uppgifter om ?
Denna bil lär ju inte vara "försäkrad" i något litet bolag.
Hade jag gjort ett försäkringsbedrägeri hade jag ju inte rullat ut karossen i skogen direkt ? tror inte någon annan person heller här hade gjort de.
Antingen hade man grävt ner den eller sålt iväg den i delar innan man "anmälde den stulen"
Eller bränt upp den med vilja ?

Någon som har någon ny info om detta mystiska mysterium ?
Detta är nog de sjukaste jag sett ta mig faan big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
3 mars 2011 · 26 167 Inlägg

Underligt är det allt, på min ära.
Det är ju inte direkt en Ford Scorpio vi pratar om (inget illa menat mot Ford).

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
PoulZen
3 mars 2011 · 772 Inlägg

Så underligt är det väll inte?
Ägaren vet med allt säkerhet var bilen finns. Men han har säkert fått ut pengar från försäkringsbolaget för bilen. Så därför vill han inte veta av den mer.

D_MAN ?
3 mars 2011 · 1 038 Inlägg

DeLuxE_ skrev:
Faan så tattiga folk är, nästan så man blir förbannad.
Varför inte bara ge faan i bilen och hitta ägaren ? Så svårt kan de fasen inte vara.
Visst de är inte varje dag man ser en supra i skogen men för den sakens skulle ska man väl inte gå och plocka delar för eget bruk ? Varför tog dom inte hela jävla bilen istället, är ju samma sak som att ta en bultjävel från bilen ? de är väl också ett brott ?
Läste i gamla tråden och gud vad folk va nyfikna på att veta vart den stog.
Går de inte ringa ett försäkrings bolag och typ uppge chassi nummer ? är de något dom har uppgifter om ?
Denna bil lär ju inte vara "försäkrad" i något litet bolag.
Hade jag gjort ett försäkringsbedrägeri hade jag ju inte rullat ut karossen i skogen direkt ? tror inte någon annan person heller här hade gjort de.
Antingen hade man grävt ner den eller sålt iväg den i delar innan man "anmälde den stulen"
Eller bränt upp den med vilja ?

Någon som har någon ny info om detta mystiska mysterium ?
Detta är nog de sjukaste jag sett ta mig faan big_smile

Om du läst den andra tråden så är chassinr bortslipat och förmodligen alla andra spår som går att spåra till en ägare!

Polisen varit på platsen så de är väl deras uppgift att leta på ägaren, men om du har tråkigt och vill du leka Tintin så är de bara att ringa runt till bolagen big_smile

Senast redigerat av D_MAN (3 mars 2011)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
pukan2
3 mars 2011 · 3 182 Inlägg

måste skriva av mig. en polare gjorde fb på sin gamla ruttna manta B för några år sedan och kapade bort alla chassi nummer motorn och lådan togs ur men ändå så hittade polisen bilen samt fick reda på att det var hans. fattar inte hur det gick till. så omöjligt värkar det inte vara för polisen att hitta ägaren.

Mack Forum- och sitemoderator
3 mars 2011 · 26 167 Inlägg

pukan2 skrev:
måste skriva av mig. en polare gjorde fb på sin gamla ruttna manta B för några år sedan och kapade bort alla chassi nummer motorn och lådan togs ur men ändå så hittade polisen bilen samt fick reda på att det var hans. fattar inte hur det gick till. så omöjligt värkar det inte vara för polisen att hitta ägaren.

"gjorde fb"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
isak90
3 mars 2011 · 1 997 Inlägg

AirOne skrev:

pukan2 skrev:
måste skriva av mig. en polare gjorde fb på sin gamla ruttna manta B för några år sedan och kapade bort alla chassi nummer motorn och lådan togs ur men ändå så hittade polisen bilen samt fick reda på att det var hans. fattar inte hur det gick till. så omöjligt värkar det inte vara för polisen att hitta ägaren.

"gjorde fb"?

Jag gissar på att det betyder försäkringsbedrägeri.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang