haft ett kina slutsteg o baslåda som jag köpte i ett paket för längesen. och nu för nårra dagar sen fick jag hem mitt nya slutsteg, har funkat bra tills idag. Dock märkte jag igår när jag körde i mörker när jag hade lite högre volym men inte överdrivet, att varje gång basen slog så blinkade eller "tonades" ljuset på bilen ner, framlysen, bak, inredning, ja allt. Kändes inte som de skulle göra det av det systemet jag har, 2 12" i nått kinamärke och ett carpower 750w slutsteg. Sen idag när jag körde på motorvägen i jämn fart så märkte man då med att varje gång basarna slog så blinkade belysningen till. och så märkte jag en sak till, att varje gång den slog så hackade även bilen till, ungefär som man bromsade till lite. Vid ett rödlyse när basen slog rörde sig varvmätaren ner och när basen drog slog flera gånger på raken dog nästan bilen. farsan trodde den tar all el o även elen till insprutarna att det är därför. Men är det verkligen normalt? borde det inte göra tycker man.. iaf, så helt plösligt la basarna av. slutsteget funkar, har bra ström o jord. Så trodde basarna va brända pga att slutsteget va för kraftigt. men sen nu varje gång jag startar bilen så när basen (fast dom funkar inte alls, bara orginal högtalarna med den lilla basen som slår) ska slå i en låt så slocknar belysningen till nårra gånger i bilen, sen inget mer, sen funkar det.
Så känns som det har något med strömmen att göra? fast sladdarna har ju funkat utmärkt hela tiden innan på de andra slutsteget, bytte ju bara ut de så känns konstigt om nått har hänt nu.
Men kan de ändå va dålig jordning eller något? Eller är basarna brända? tycker ändå det är konstigt att belsningen blinkar o håller på, känns som om något inte stämmer.
Någon som vet vad det kan bero på?
ska jag testa dra om sladdarna o ta en ny jordpunkt?
Tack för svar!