Personliga registreringsskylt?

D_MAN ?
16 februari 2011 · 1 038 Inlägg

Bjork skrev:
Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Äre ja som tänker galet men blir inte 2 FAST 6 tecken roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Smajly
16 februari 2011 · 3 059 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

Bjork skrev:
Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Äre ja som tänker galet men blir inte 2 FAST 6 tecken roll

Sant. Blir 6 tecken.

Bjork OEM <3
16 februari 2011 · 6 957 Inlägg

Smajly skrev:

GTi-R_Danne skrev:

Bjork skrev:
Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Äre ja som tänker galet men blir inte 2 FAST 6 tecken roll

Sant. Blir 6 tecken.

Bra där, jag missa den t o m tongue men ni fattar och det är finfint.
Nu har även den där länken till transportstyrelsen kommit upp 2 ggr i tråden, nu borde det fastna tongue

Ang. det där kontrollmärket man får så kan jag säga att det är det första som farbror kollar på din bil big_smile

OEM <3
a7med
17 februari 2011 · 33 Inlägg

Någon som har en bild på hur identifieringsmärket ser ut? tänkte ha tonade rutor så vill fan inte förstöra det sad

Brådhis * Voff voff *
17 februari 2011 · 10 280 Inlägg

a7med skrev:
Någon som har en bild på hur identifieringsmärket ser ut? tänkte ha tonade rutor så vill fan inte förstöra det sad

I reglerna för identifieringsmärket står att det ska sitta på "bakersta högra sidorutan eller på annan lämplig plats"!

Jag har på alla bilar (4 st) som jag haft mina personliga skyltar på satt märket längst ner till höger i vindrutan och dom gånger polisen velat se det har dom frågat var jag satt det och sedan varit nöjda när jag pekat på det! Samma sak hos bilprovningen, dom frågar och jag pekar!

Så... Har du tonade rutor bak är det ju inte lämpligt att sätta det där, så följdaktligen ska det sitta "på annan lämplig plats" (vilket ju mer eller mindre faktiskt är upp till dig att avgöra)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
a7med
17 februari 2011 · 33 Inlägg

Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

j0nas Lastbilschaffis
17 februari 2011 · 811 Inlägg

a7med skrev:
Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

Har personliga skyltar men är nu vilande då ja sålde bilen. Jag hade tonade rutor och funderade själv vart ja skulle sätta märket men den stora fula blaffan till klistermärke ser för jävligt ut tongue så ja stoppa det i handskfacket big_smile  Blev stannad av polisen en gång men de täntke inte på att ja hade personlig skylt.

Men man bör sätta det nånstans. du har ju 2 framrutor o en vindruta att välja på. Se om man kan sätta den längst nere i hörnet på vindrutan på högersidan av rutan


Bjork skrev:
När du skaffar en personlig reg.plåt så får du ange reg.numret som bilen har som dom ska sitta på.
Sen om du åker med dom eller ej spelar ingen roll alls.

Har en själv, sjukt kul grej big_smile Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Du menar väl ändå 6 tecken wink  räkna med mellanslaget oxå så blir matten rätt smile

Senast redigerat av j0nas (17 februari 2011)

Bjork OEM <3
17 februari 2011 · 6 957 Inlägg

j0nas skrev:

a7med skrev:
Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

Har personliga skyltar men är nu vilande då ja sålde bilen. Jag hade tonade rutor och funderade själv vart ja skulle sätta märket men den stora fula blaffan till klistermärke ser för jävligt ut tongue så ja stoppa det i handskfacket big_smile  Blev stannad av polisen en gång men de täntke inte på att ja hade personlig skylt.

Men man bör sätta det nånstans. du har ju 2 framrutor o en vindruta att välja på. Se om man kan sätta den längst nere i hörnet på vindrutan på högersidan av rutan


Bjork skrev:
När du skaffar en personlig reg.plåt så får du ange reg.numret som bilen har som dom ska sitta på.
Sen om du åker med dom eller ej spelar ingen roll alls.

Har en själv, sjukt kul grej big_smile Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Du menar väl ändå 6 tecken wink  räkna med mellanslaget oxå så blir matten rätt smile

Och om du läser några inlägg upp så har jag bekräftat att jag såg fel..

OEM <3
Smajly
17 februari 2011 · 3 059 Inlägg

j0nas skrev:

a7med skrev:
Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

Har personliga skyltar men är nu vilande då ja sålde bilen. Jag hade tonade rutor och funderade själv vart ja skulle sätta märket men den stora fula blaffan till klistermärke ser för jävligt ut tongue så ja stoppa det i handskfacket big_smile  Blev stannad av polisen en gång men de täntke inte på att ja hade personlig skylt.

Men man bör sätta det nånstans. du har ju 2 framrutor o en vindruta att välja på. Se om man kan sätta den längst nere i hörnet på vindrutan på högersidan av rutan


Bjork skrev:
När du skaffar en personlig reg.plåt så får du ange reg.numret som bilen har som dom ska sitta på.
Sen om du åker med dom eller ej spelar ingen roll alls.

Har en själv, sjukt kul grej big_smile Du kan ha upp t o m 7 bokstäver, vill du ha mellanrum på din plåt så räknas ett mellanrum som en bokstav eller siffra.

Typ: 2 FAST blir 5 tecken.

Du menar väl ändå 6 tecken wink  räkna med mellanslaget oxå så blir matten rätt smile

Du kanske ska läsa hela tråden.. iallafall dom 10 senaste inläggen.

Brådhis * Voff voff *
18 februari 2011 · 10 280 Inlägg

a7med skrev:
Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

Märket är c:a 5x5 cm så det är inte alls särskilt stort! Och som jag skrev längre upp har det gått utmärkt för mig att ha det nere i högra hörnet av vindrutan!

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (18 februari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
j0nas Lastbilschaffis
18 februari 2011 · 811 Inlägg

Brådhis skrev:

a7med skrev:
Tack än en gång för svaren. Är själva märket stort? Drar det uppmärksamhet eller? Tips på var man kan sätts det om man har tonade rutor ?

Märket är c:a 5x5 cm så det är inte alls särskilt stort! Och som jag skrev längre upp har det gått utmärkt för mig att ha det nere i högra hörnet av vindrutan!

//Brådhis

Tycker det är gigantiskt stort o blått! Hade dem tagit bort det blåa så hade märket blivit mycket mer diskretare

AIC
18 juli 2011 · 185 Inlägg

Apropå personliga reg.skyltar, kolla denna:

http://www.blocket.se/goteborg/Lexus_30 … 15&w=2

big_smilelol

http://213.132.112.100/images/59/5961093460.jpg

monno Elektriker
18 juli 2011 · 718 Inlägg

Hahahahahahaha Kaxigt!

Som att kasta vatten i sjön.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang