Varför kör ni gamla bilar?

trubbelturbo
26 juli 2013 · 1 459 Inlägg

TS_quattro skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:
Bra skrivet Rquired, jag står bakom dig till 100%.

Även jag sällar mig till denna skara och lägger till ytterligare en fundering ang dessa avskydda system:
När systemet har gripit in för dessa som har problem med dom, kan det möjligtvis vara så att det har körts för fort på ett "lekfullt och inspirerande vis" innan systemet abrupt säger ifrån?

Och än värre med de babianer som kör med systemen som en extra marginal och tror att bara för att de har anti-allt så kan de köra på vägar täckta av blankis som om det vore torr fin sommarväg....

Eller folk som tror att dem inte behöver vinterdäck, för dem har ju fyrhjulsdrift roll

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Pa3rlan dBverkstan.se
26 juli 2013 · 64 Inlägg

trubbelturbo skrev:

TS_quattro skrev:

Evildan skrev:

Även jag sällar mig till denna skara och lägger till ytterligare en fundering ang dessa avskydda system:
När systemet har gripit in för dessa som har problem med dom, kan det möjligtvis vara så att det har körts för fort på ett "lekfullt och inspirerande vis" innan systemet abrupt säger ifrån?

Och än värre med de babianer som kör med systemen som en extra marginal och tror att bara för att de har anti-allt så kan de köra på vägar täckta av blankis som om det vore torr fin sommarväg....

Eller folk som tror att dem inte behöver vinterdäck, för dem har ju fyrhjulsdrift roll

Eller dom med fyrhjulsdrift som har vinterdäck som tror att dom är odödliga roll

volvoqq Lastbilsmekaniker
26 juli 2013 · 5 136 Inlägg

Jag har både nya och gammal bil nya för att köra med utan problem och den gammle för buskörning:P

TS_quattro fyrkrafsare
26 juli 2013 · 1 443 Inlägg

Pa3rlan skrev:

trubbelturbo skrev:
Eller folk som tror att dem inte behöver vinterdäck, för dem har ju fyrhjulsdrift roll

Eller dom med fyrhjulsdrift som har vinterdäck som tror att dom är odödliga roll

Håller helt med, Darwin-awards på sånt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
PlumCrazy
27 juli 2013 · 881 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Tyvärr. Det är fakta.

Håller med dig, i slutändan liksom allt annat, så är det pengarna som styr, men också viljan.

Jag t.ex. kör min 850 för att jag inte har "råd" att köpa en annan bil som jag verkligen vill ha. Det är lite ironiskt egenligen då jag skattar ca 500 euro om året i *miljöskatt eftersom min bil räknas som gammal miljöbov här i Tyskland och betalar försäkring på ca 550 euro. Dvs ca 1000 euro om året... Kom då ihåg att vi tjänar mindre här i Tyskland med än i Sverige. Så i Svenska kronor och inkomstskillnad kan man säga ca 10 000 SEK.

Utöver det så tillkommer bensinkostnader och reservdelar plus eventuella verkstadsbesök om jag inte har tid att fixa bilen själv vilket är möjligt eftersom jag behöver bilen varje dag till jobbet.

Det skulle nog löna sig för mig att skaffa mig en minst 10 år nyare bil rent ekonomiskt i och med miljöskatten och ägandekostnader, men, hur många fräscha 850 sedanmodeller finns det här i Tyskland? Typ, inga alls. Kombi är populärt, men fräscha kombis finns som inte heller. "Allt" (generaliserat) man ser här är högst 5 år gamla bilar, utöver det är sprillans nya bilar ingen ovanlighet.

Förstå då att det är kul att komma in på parkeringen med en "tokfräsch" 850 som ingen annan har!


Jag säger för enkelhetens skull att jag inte har råd, för att jag inte vill spendera några pengar på en nyare bil. big_smile

*I Tyskland betalar vi miljöskatt, ju större motorvolym din bil har och hur mycket den släpper ut, desto mer skattar du.

Nästa bil blir nog en 850R sedanmodell, synd bara att dom är så j*vla svåra att hitta i detta land. hmm Eller vem vet en S60R kanske? Men nog är det nåt speciellt med 850, i alla fall i detta land. wink

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
no_fake
6 augusti 2013 · 865 Inlägg

ny bil för mig e 2013 allt annat e old shit.

Hillbill Redneck life
25 juni 2014 · 357 Inlägg

Kör gamla bilar av några olika anledningar

-Logiskt byggda utan massa onödigt el-trams mm
-Billigare att äga
-Snyggare enligt mig
-MEN FRAMFÖRALLT: Den ska kännas att man kör bil!

Därför kör jag äldre bilar:)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
granadadr
26 juni 2014 · 7 287 Inlägg

jag tycker äldre bilar har mer charm, visst jag har en modernare diesel som dragbil, med acc abs osv,, bekväm å skön,, men saknar som sagt charmen som mina granador ger mig

Extrazz En 5a är Livet.
26 juni 2014 · 2 005 Inlägg

Min far gillar gamla bilar. De med svärmorslucka och sånt. Själv gillar jag de bilarna som fanns på marknaden när jag var lite. Så att ha ägt ett par 740,940 och 850 mm är väl inget konstigt? Sen kanske det inte alltid är extrema bilar eller något jättestor hyp om just det. Är bara en gammal bil i folks ögon. varför köper du inte nytt för?  Roligare att ha något lite äldre i bra skick när alla ändå bara kör senaste V70. Hänger på utan större bekymmer med kombin så. Bara bygga lite ladd, växla ner och trycka till så.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang