Tjena. Håller på o byter motor i min bil. Toppen på den nya motorn har annorlunda gänga till tempsensorn (uppe vid termostaten). Det som då är problemet är att den gamla passar inte, och skillnaden på den nya tempsensorn och gamla sensorn är kontakterna. Den nya är 2 polig i en kontakt, den gamla är det bara ett flatstift som man sätter på sensorn. Hur löser jag det?
Den nya har större diameter, samt grövre gänga, så den gamla går o dra o trycka in ut i det hålet hehe men frågan är om den nya sensorn har en jord o en signal, medans den gamla har en signal och jordar sig via toppen??
ena stiftet för tempkäning de andra för någon varningslampa kanske? tästa o mät mellan kontakterna och godset i givaren så får du svar på om den jordar i toppen
Funkiee skrev:
Den nya har större diameter, samt grövre gänga, så den gamla går o dra o trycka in ut i det hålet hehe men frågan är om den nya sensorn har en jord o en signal, medans den gamla har en signal och jordar sig via toppen??
Jo precis, det är ju mycket möjligt. Tänkte ta fram multimetern o mäta lite och se vad som händer Men det hade underlättat med folk som vet va de 2 kablarna gör medans den gamla bara har en
Nä, jag har ju inte det, men nu läste jag på STCS att den "lilla" (den gamla för mig) givaren finns även i m12 vilket den nya är i, och mekonomen hade sån, dock på huvudlagret, så det får beställas imorgon Problem solved