1653
Sök

Vattentemp sensor, saab 9000 -94

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Tjena.
Håller på o byter motor i min bil. Toppen på den nya motorn har annorlunda gänga till tempsensorn (uppe vid termostaten). Det som då är problemet är att den gamla passar inte, och skillnaden på den nya tempsensorn och gamla sensorn är kontakterna. Den nya är 2 polig i en kontakt, den gamla är det bara ett flatstift som man sätter på sensorn. Hur löser jag det?

265 Inlägg
18 februari 2011
går det inte gänga i en adapter så du kan använda den gammla?

Rise and rise again, until lambs become lions!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 februari 2011
Vet inte om det håller tätt men insattsgänga?

Rock'n Roll

265 Inlägg
18 februari 2011
kan ju vara så att den nya har större gänga men de tror jag inte^^
TenZer skrev:
Vet inte om det håller tätt men insattsgänga?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Den nya har större diameter, samt grövre gänga, så den gamla går o dra o trycka in ut i det hålet tongue hehe men frågan är om den nya sensorn har en jord o en signal, medans den gamla har en signal och jordar sig via toppen??

265 Inlägg
18 februari 2011
ena stiftet för tempkäning de andra för någon varningslampa kanske?
tästa o mät mellan kontakterna och godset i givaren så får du svar på om den jordar i toppen
Funkiee skrev:
Den nya har större diameter, samt grövre gänga, så den gamla går o dra o trycka in ut i det hålet tongue hehe men frågan är om den nya sensorn har en jord o en signal, medans den gamla har en signal och jordar sig via toppen??

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Jo precis, det är ju mycket möjligt. Tänkte ta fram multimetern o mäta lite och se vad som händer smile Men det hade underlättat med folk som vet va de 2 kablarna gör medans den gamla bara har en tongue

MolnbyPerformance
365 Inlägg
18 februari 2011
funkiee har du inge el schema? tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Nä, jag har ju inte det, men nu läste jag på STCS att den "lilla" (den gamla för mig) givaren finns även i m12 vilket den nya är i, och mekonomen hade sån, dock på huvudlagret, så det får beställas imorgon smile Problem solved

MolnbyPerformance
365 Inlägg
18 februari 2011
bra de tongue
Kanske följer med isac å kollar in ditt projekt, han skulle väll komma till dig på söndag?

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Sök