7154
Sök

hjälp me livets svåra sida....

343 Inlägg
31 juli 2006
Asså shit..  Jag har hafft ruggit tunga stunder i mitt liv och varit riktigt deprimerad.
Men mina problem har inte ens varit i närheten av era.
Känns nästan hämskt att man kunnat gräva ner sig så djupt när man ser att det finns folk som kämpar med mycke tyngre problem.

Det är en sak att säga att man vill ta livet av sig och det är en hel annan sak att verkligen ta livet av sig. Och även om det känns som enda utvägen så är det raka vägen till helvete.. Kämpa på så ska ni se att allt kommer bli bättre.

När jag mår som bäst ska jag tänka på dig så kanske du får lite av min glädje och årkar kämpa vidare.
Om någon behöver snacka av sig så är det bara att PM:a mig. Finns här om någon vill snacka.

Mvh//Thomas

343 Inlägg
31 juli 2006
Länkar en bild på min hund så kanske ni får annat att tänka på..

http://www.mysolutions.se/upload_files/ … c00095.png

Mvh\\Thomas

231 Inlägg
31 juli 2006
har halvskummat igenom allt här. Att sysselsätta sig m.m funkar ett tag. Man biter ihop kanske går ut och går och tänker igenom allt. Beroende på vad det är som gör en nere kan man kanske lösa det själv men kommer man aldrig fram till ett svar är det dags att faktist söka hjälp. Det funkar inte att belasta alla runt om kring en med problemen. Och man kan inte lösa allt själv. Ofta är det vår egen stollthet som stoppar oss. Man får lägga den åt sidan och inse att problemen inte går att lösas själv alla gånger.

Nej det är inget kul att söka upp en psykolog och nej det är inte kul att gå dit och prata, men efteråt känns det befriande.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

22 Inlägg
2 augusti 2006
bmw_z skrev:
drick ett par öl sen är livet som nytt ,, håller på med de just nu smile

alkohol löser inga problem men det gör inte mjölk heller!

624 Inlägg
3 augusti 2006
oj oj oj
känner en snubbe som går igenom helvete men han vill inte att folk ska veta om det
Hans enda syster blev mördad i GBG 1998 då var hon bara 16år jäklig söt tjej och rolig ,en sån som hjälpte alla ,men hon blev ihop med fel kille och när hon märkte det gjorde hon slut han var ju en riktig skit vid namnet Ali
vad alla inte visste var att killen var sjuk i huvet, han ringde henne och sa att han skulle ta självmord om inte hon kom för att prata ut med honom , så snäll som va ville hon inte att han skulle skada sig själv så hon åkte till honom ,,,,,,,,,,,men hon kom alldrig tillbaks,,,,,,
några timmar senare fick vi beskedet att hon hade blivit mördad , , killen hade fått sig nån flipp när hon brättade att hon inte ville vara med honom ,,,,det slutade med att hon fick 64knivhugg och avled,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

kompisens  farfar fick hjärtattack och dog samma dag som han fick beskedet
och nu kommer killen ut från fängelse han fick 8år men var på rymmen därimellan
man glömmer alldrig men man lär sig leva med smärtan och saknaden
det blir lättare med tiden
tror inte att flytta löser problemen lånvarigt ,himmeln e blå överallt

R.I.P
Senast redigerat av deamon (3 augusti 2006)

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
deamon skrev:
oj oj oj
känner en snubbe som går igenom helvete men han vill inte att folk ska veta om det
Hans enda syster blev mördad i GBG 1998 då var hon bara 16år jäklig söt tjej och rolig ,en sån som hjälpte alla ,men hon blev ihop med fel kille och när hon märkte det gjorde hon slut han var ju en riktig skit vid namnet Ali
vad alla inte visste var att killen var sjuk i huvet, han ringde henne och sa att han skulle ta självmord om inte hon kom för att prata ut med honom , så snäll som va ville hon inte att han skulle skada sig själv så hon åkte till honom ,,,,,,,,,,,men hon kom alldrig tillbaks,,,,,,
några timmar senare fick vi beskedet att hon hade blivit mördad , , killen hade fått sig nån flipp när hon brättade att hon inte ville vara med honom ,,,,det slutade med att hon fick 64knivhugg och avled,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

R.I.P

Tror jag skulel sitta på psyket om något sådant hände mej .

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
frågan är hur fan man kan få 8år för mord ,  man får ju fan mer för narkotika smuggling .

733 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
deamon skrev:
oj oj oj

R.I.P

är det så att ahn har kommit ut lr ska han komma ut snart?!

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

733 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:
frågan är hur fan man kan få 8år för mord ,  man får ju fan mer för narkotika smuggling .

man får 10 år för; våld mot tjänsteman, 2 grova misshandel o bilstöld... ja har alltid hävdat att sverige han konstiga straff...

This Bitch Bites

733 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
laynus skrev:
whiper skrev:
va ska man göra när de verkligen inte känns som att e finns någon bättre utväg?? =/ du vet, när allt känns hopplöst.. va faan ska man göra då?!

jag kan ochså känna så ibland fast inte så långa perioder...
ibland känner jag mej helt jävla ensam o misslyckad (har inte så många kompisar o dom jag har är inte så bra kompisar e.x ljuger, kommer inte om man har sagt en tid, inte samma intressen m.m) då är det lätt att känna sig deprimerad.
exempel jag o min bror är instruktören på seglarklubben (lära småungar segla) då är det 5 till som är instruktörer och det känns som om dom bara vill prata o veta av min bror (känns som att leva i hans skugga) o igår (fredag) hade dom "filmkväll" o jag ringde min brorsa o frågade om jag fick komma dit han sa "nej nej det är fullt med folk m.m" lät på rösten som han inte ville ha mej där... efter det telefonsamtalet cyklade jag runt på stan i några timmar o kände mej helt misslyckad! ;(

kanske inte så stora grejjor gemfört mot era problem

när jag känner mej deprimerad brukar jag se framåt o tänka på vad som är positivt i livet m.m men ibland är det j*vligt svårt

nej men du ksa inte känna som om att dina problem e mindre. har de inte hänt nått "stort" så blir man ju deprimerad för de som händer. de e ju samma som mig. ja har en tjejkompis som gått igenom så jäävla mkt, så när ja tänker på va ja varit me om så bara skrattar ja o hatar mig själv lite till för att ja gör en sån jävla stor sak om mina problem.

haha! min tjejkompis sa på allvar att ja kommer bli intagen på psyket om ja skulle gå o prata me någon.. de känns väl säkert?! hon har varit där o hon tror säkert att ja platsar.. ja vill inte in på ett sånt ställe efter va hon har berättat!!!

This Bitch Bites

180 Inlägg
11 augusti 2006
shit vrfr är man lessen över sånna små saker som jag är :S
hoppas de hjälper me o flytta iaf ... dalarna är fint big_smile
då kann man åka snöskoter på vintrarna big_smile

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 augusti 2006
jensonnn skrev:

ibland vet man inte ens varför man är nere, de kan ta sin tid att få reda på det, smile
Senast redigerat av Mäki (11 augusti 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

733 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
jensonnn skrev:

men man ska inte se på varför andra e ledsen.. ja e bara glad om du slipper vara lesen över samma saker som mig o som andar skrivit här. för de e inte kul.
jaa, hoppas me att de går bra för mig där uppe big_smile känner bara en där o den personen har iaf inte gett mej några problem än så smile

This Bitch Bites

733 Inlägg
11 augusti 2006
Trådstartare
Outlaw skrev:
Lilla gumman.. Lina här!!

Varför har du inte sagt nått till mej?? Jag är visserligen inte en "nära vän" men jag har träffat dej nästan dagligen sen i vintras, tycker så mycke om dej och vi har mycke gemensamt det vet du!! Pratat om allt mellan himel och jord, blivit mobbade av Anders och hatat våran chef..
Är ju några år äldre och har gått igenom mycke..

Tänkte berätta..
De nya paret som ska flytta in i lägenheten efter oss va här ikväll och efter det blev jag och en tjejkompis sittande och pratade minnen som hänt i denna lägenheten under åren jag bott här.. Hade en så lyckad fest med en massa folk stax efter jag flyttat in och när vi satt och pratade om den så började det tåra sej i ögonen..
På den festen va en nära killkompis med, minns hur han låg utslagen i en fotölj med ett stort leénde på läpparna hela kvällen.. Jag vet inte varför han låg där orörlig (lite mycke sprit visserligen) men bilden av hans krokiga framtänder och isblå ögon kommer jag alltid minnas.
Han dog i en MC olycka förra våren..

Tänkte på det du skrev om dina vänner som nyss gått bort, idag va första gången som tårarna kom av glädje! Jag har varit arg och ledsen, vägrat acceptera att han är borta..
Men nu glade jag mej åt den tid jag fick med honom!

Tiden läker faktiskt sår, det är fan sant!!

Ett par dagar till, sen får du en nystart!! Hoppas och tror att du kommer få det hur bra som helst där uppe!! tongue

Vi hörs.. big_smile

ja vet inte varför aja inte sagt nått =/ har väl kasnek inte bara blivit så...
hade tänkt hälsa på våran kära chef innan ja flyttade men hann inte de.. men men ;D ida såg ja i en tidning mammas kompisa hade tagit me hemma att du hade gjort den där intervjun big_smile men du nämnde inte ett skit om janne big_smile de va ju jätte duktigt gjort tongue fast de där me om att vi alltid hade skyddskläder/masker hela tiden.. de stämmer väl kasnek inte riktigt ^^
jaa.. vi får väl höras o så kasnek vi stöter på varandra på nån bilutställning nån gång big_smile funderar på att åka ner till kinnekulle.. ska bara kolla hur pengar ja har o om ja kan komma ner när de e tongue

ha de så jätte bra.. puss

This Bitch Bites

733 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
inget har blivit bättre, allt blir bara sämre... nu sitter ja o gråter utav helevet o ja vet inte ve ja ksa göra! ja vågar inte lita på killen ja älskar.. allt blir ju bara fel!!!

This Bitch Bites

679 Inlägg
8 september 2006
whiper skrev:
inget har blivit bättre, allt blir bara sämre... nu sitter ja o gråter utav helevet o ja vet inte ve ja ksa göra! ja vågar inte lita på killen ja älskar.. allt blir ju bara fel!!!

Hm, har skummat igenom lite av tråden och insett att detta har hållit på länge nu.
Du kanske borde prata med nån professionell kurator eller liknande. Vet att vissa blir hjälpta av att få en opartisk persons syn på det hela. Du kan ju fundera på det.

Vet inte varför du inte kan lita på killen din, men det är ganska illa att inte få fullt stöd från den man älskar, framförallt när man mår dåligt. Så det borde du verkligen gå till botten med.

733 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
joo, ja vet att ja borde prata me nån, testa de ida... de slutade me att ja blev stör på personen ja pratade me, blev så irriterad på hans sätt att prata o massa skit.. snackade me han i telefon, de slutade me att ja la på telefonen i örat på han.

pratat mer me killen ida o de har ju löst sej för tillfället. i grunden älskar ja honom över mkt här på jorden, men de e även han som fått mig att må så dåligt.. o hans vänner. de e dom som sårar mig dessvärre. men ja kan inte överge nått som ja älskar så mkt...

This Bitch Bites

679 Inlägg
8 september 2006
Står inte han på din sida när hans polare håller på så, så är det ju inget att ha!

733 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Står inte han på din sida när hans polare håller på så, så är det ju inget att ha!

ja vet. men hans vänner vill bara väl, efter de ja vart me om vill dom inte att de ska hända mig nått igen, så dom håller koll på mig, bara de att ibland blir de fel. ja blir mer rädd an ser de som en trygghet. j avet va de e för människor o de e de som gör mig rädd. min kille satt i häcktet o då kunde han inte gör nått tex... hur man än förklarar de så blir de fel.

This Bitch Bites

362 Inlägg
8 september 2006
whiper skrev:
va ska man göra när de verkligen inte känns som att e finns någon bättre utväg?? =/ du vet, när allt känns hopplöst.. va faan ska man göra då?!

Börja supa på fredan å sluta på söndan så man får jobba på måndan igen....

Sök