4325
Sök

Apple har nog bäst service åt sina kunder

1 414 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Jag har en 5 år gammal bärbar iBook som för 2,5 år sedan krånglade lite med skärmen, det fixades på garanti trotts att datorn va över 2 år gammal vid tillfället.

För några veckor sedan återkom felet och det är mer än 2 år sedan datorn reparerades, datorn är nu över 5 år gammal och när jag ringde Apple så var svaret självklart, kunden ska inte behöva stå för något sådant, det tar vi som ett garanti ärende...

Jag kan lugnt säga att varenda gång jag haft med Apple oavsett om det rört sig om fel på datorerna eller bara allmänt för att jag ska köpa grejer så har dom haft  en utomordentlig service som jag aldrig varit med om någon annanstans...

Vilken annan tillverkarde lämnar någon form av garanti på 5 år gamla produkter???
Senast redigerat av Founder (24 juli 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 juli 2006
man blir glad när sånt händer faktiskt

1 453 Inlägg
24 juli 2006
Det låter bra, hoppas bara deras system är mer stabila än Microsofts.

1 414 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Det låter bra, hoppas bara deras system är mer stabila än Microsofts.

har kört MacOS X mer än 6 år och det har aldrig krashat eller hängt sig... familjen har 4 st Maskiner som kör det dagligen...

Enda programmet som oväntat avslutats eller som krånglat är MSN och det vet vi ju vilka som står för det programmet smile
Senast redigerat av Founder (24 juli 2006)

- www.bmwb.se

8 156 Inlägg
24 juli 2006
Det finns vissa företag med sådan policy, men tyvärr så blir marknaden hårdare och hårdare. Lite svårt att konkurrera med bra service när andra konkurrerar med lägre pris...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 453 Inlägg
24 juli 2006
Phaetoon skrev:
Det finns vissa företag med sådan policy, men tyvärr så blir marknaden hårdare och hårdare. Lite svårt att konkurrera med bra service när andra konkurrerar med lägre pris...

Säg inte det, det finns faktiskt de som betalar lite extra för att få bra service (jag exempelvis). Jag tror snarare att det har med företagskultur att göra, här i Sverige är vi ganska vana vid att som kunder bli behandlade som skit under skorna och accepterar det. Åk till USA och försök komma in på marknaden med vår kultur så får du se hur bra det går...

Det är skillnad på service och service smile

1 414 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Phaetoon skrev:

Säg inte det, det finns faktiskt de som betalar lite extra för att få bra service (jag exempelvis). Jag tror snarare att det har med företagskultur att göra, här i Sverige är vi ganska vana vid att som kunder bli behandlade som skit under skorna och accepterar det. Åk till USA och försök komma in på marknaden med vår kultur så får du se hur bra det går...

Det är skillnad på service och service smile

Ett bra exempel är SAAB Japan där en kund beställt en bil som fick något problem några veckor efter leverans då gjorde Chefen på återförsäljaren så att han åkte hem till kunden på eftermiddagen med en helt ny bättre bil än vad dom beställt och bytte in den krånglande samt bad extremt mycket om ursäkt.

För återförsäljaren var det en skam att hans företag orsakat problem för en kund. Vad tror du kunden säger till sina vänner om återförsäljaren, jag har en känsla av att dom rekomenderar dom ganska grovt smile

Så precis som Sveddan säger, det har mycket att göra med företagsklimatet och vad kunderna är "vana" vid...

- www.bmwb.se

302 Inlägg
24 juli 2006
Founder skrev:
Ett bra exempel är SAAB Japan där en kund beställt en bil som fick något problem några veckor efter leverans då gjorde Chefen på återförsäljaren så att han åkte hem till kunden på eftermiddagen med en helt ny bättre bil än vad dom beställt och bytte in den krånglande samt bad extremt mycket om ursäkt.

Tänk om det vore så här. Önsketänkande. Får vara glad om ett fel åtgärdas sad

Sök