5669
Sök

SAAB alu block. År/bilmodell?

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
25 februari 2011
snygg_mange skrev:
UhrJr skrev:
Men nu är jag inte med.. Alla motorer du nämner är ju tvärställda från början. Ska du ner med en Saabmotor i en Seven så får du ju rakställa den oavsett.

aa men menar att b202 blocket lutar eller vad man ska kalla det o då blir allt så himla brett o fult

b206 menar jag. Den sitter i 900ng, sugisarna på 2 liter. Alltså ingen lutning på motorn.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
UhrJr skrev:
snygg_mange skrev:
UhrJr skrev:
Men nu är jag inte med.. Alla motorer du nämner är ju tvärställda från början. Ska du ner med en Saabmotor i en Seven så får du ju rakställa den oavsett.

aa men menar att b202 blocket lutar eller vad man ska kalla det o då blir allt så himla brett o fult

b206 menar jag. Den sitter i 900ng, sugisarna på 2 liter. Alltså ingen lutning på motorn.

okej men i vilken bil sitter 204 då? trodde de va den som satt i 900 ng. jo men de lutar åt en 900ng motor eller en 9-3 eller en 9000. kan inte bestämma mig tongue

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
25 februari 2011
snygg_mange skrev:
UhrJr skrev:
snygg_mange skrev:

okej men i vilken bil sitter 204 då? trodde de va den som satt i 900 ng. jo men de lutar åt en 900ng motor eller en 9-3 eller en 9000. kan inte bestämma mig tongue

b204 sitter i 900ng, ja. Spelar ingen roll vilken du tar, alla är nästan samma ändå.
Den jag nämnde är dock lättast, och har ingen turbo.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 062 Inlägg
25 februari 2011
Oavsett om det lutar original eller så, så monterar man den ju rak om man vill.
M.V.H.

500 Inlägg
25 februari 2011
B206i satt endast på -94or. Sen byttes den ut mot b204i.

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Dansken- skrev:
Borde där inte finnas andra mer lämpliga sugmotorer, som du kan använda istället för en SAAB motor utan turbo? En Honda S2000 motor låter som mera rätt i mina öron.

a de klart men dels är den betydligt dyrare o har för mycket effekt.

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1

1 062 Inlägg
25 februari 2011
Dansken- skrev:
Borde där inte finnas andra mer lämpliga sugmotorer, som du kan använda istället för en SAAB motor utan turbo? En Honda S2000 motor låter som mera rätt i mina öron.

Givetvis klart bättre om man ska ha tag på en sugmotor.
Och en sådan kan man få tag på i bra skick komlett med insprutning för  1000-2000:-? Varför inte föreslå en racebyggd STCC variant av Hondamotorn?  wink

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (25 februari 2011)

695 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Dansken- skrev:

Givetvis klart bättre om man ska ha tag på en sugmotor.
Och en sådan kan man få tag på i bra skick komlett med insprutning för  1000-2000:-? Varför inte föreslå en racebyggd STCC variant av Hondamotorn?  wink

M.V.H.

va?! kostar dom inte mer? vad är det för effekt i en sån?

No Guts - No Glory

1 062 Inlägg
25 februari 2011
Dansken- skrev:
. Där finns ju mängder med mindre exotiska motorer, jag hade valt innan en SAAB motor utan turbo.

Precis vad du säger så väljer man ju gärna en "exotiska motor" före en Saabmotor utan turbo!
Och det finns säker andra man kan få tag på för fjuttpengar med vettiga sprut man kan mappa själv med sin PC.
Men 2,3i 150hk med Trionic 5,5 är inte ett dåligt val tycker jag, speciellt inte med tanke på priset.
Den jag köpte sist gav jag 1500:- för komplett med kabelhärva osv och den var jättefin!

M.V.H.

695 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Dansken- skrev:
. Där finns ju mängder med mindre exotiska motorer, jag hade valt innan en SAAB motor utan turbo.

Precis vad du säger så väljer man ju gärna en "exotiska motor" före en Saabmotor utan turbo!
Och det finns säker andra man kan få tag på för fjuttpengar med vettiga sprut man kan mappa själv med sin PC.
Men 2,3i 150hk med Trionic 5,5 är inte ett dåligt val tycker jag, speciellt inte med tanke på priset.
Den jag köpte sist gav jag 1500:- för komplett med kabelhärva osv och den var jättefin!

M.V.H.

precis o tröttnar man på 150 hk så slänger man in en 2.3 turbo med aero box o vipps så har man 225 driftsäkra hk smile

No Guts - No Glory

1 062 Inlägg
26 februari 2011
snygg_mange skrev:
AndreasPlars skrev:
Dansken- skrev:

M.V.H.

precis o tröttnar man på 150 hk så slänger man in en 2.3 turbo med aero box o vipps så har man 225 driftsäkra hk smile

Med rätt turbo ja! Aero har en annan. Men då får du byta motorn igen eller byta kolvar och stakar.

M.V.H.

695 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
snygg_mange skrev:
AndreasPlars skrev:

M.V.H.

Med rätt turbo ja! Aero har en annan. Men då får du byta motorn igen eller byta kolvar och stakar.

M.V.H.

a men tänkte då byta motor rakt av mot en aero eller vanliga 2.3 turbo i så fall smile

No Guts - No Glory

Sök