6505
Sök

Dumplock funktion?

496 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Dumplock använder man för att får mer pysljud eller hur är det?

7 282 Inlägg
22 februari 2011
Dumplock använder man för att ta bort orginal dumpen som sitter på vissa turbos.

496 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Dumplock använder man för att ta bort orginal dumpen som sitter på vissa turbos.

Det har jag fattat,

Men vad är funktionen ? varför använd dumplock?
Senast redigerat av haggen90 (22 februari 2011)

* Voff voff *
11 146 Inlägg
22 februari 2011
haggen90 skrev:
Brains skrev:

Det har jag fattat,

Precis som Brains skrev så monteras det istället för original dumpventil! T.ex. när man tar bort originaldumpen och ersätter den med en öppen dump!

Annars blir det ju bara ett "hål" där och då går bilen inte särskilt bra alls! smile

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (22 februari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

496 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
haggen90 skrev:
Brains skrev:

Det har jag fattat,

Precis som Brains skrev så monteras det istället för original dumpventil! T.ex. när man tar bort originaldumpen och ersätter den med en öppen dump!

Annars blir det ju bara ett "hål" där och då går bilen inte särskilt bra alls! smile

//Brådhis

Jag har både dump och Avlastningsventil, går det bra med båda efttersom jag har kört med det hela tiden? spelar det någon roll?, Mvh Haggen90

888 Inlägg
22 februari 2011
Du får nog läsa på en hel del verkar det som. Dump och avlastningsventil är samma sak....

496 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Du får nog läsa på en hel del verkar det som. Dump och avlastningsventil är
samma sak....

Det vet jag redan.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
22 februari 2011
haggen90 skrev:
HenkeTIC skrev:
Du får nog läsa på en hel del verkar det som. Dump och avlastningsventil är
samma sak....

Det vet jag redan.

Vad är då själva problemet? Har du monterat en extra dump eller?

Som tidigare skrivit om dumplock så används det för att ersätta original dumpventil som sitter monterad direkt på turbon. Vill man då ha en annan dump någon annanstans måste man täta igenom hålet som blir när man monterar bort originaldumpen, och det gör man med ett dumplock. Man kan åka med originaldumpen monterad också samtidigt som en extra, men hur pass seriöst det är vet ja inte, men det fungerar i alla fall. Har en kompis som körde så ett tag på sin s70...

496 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
tack !

Sök