Provspelade du den inte innan köp? Jag har själv en L7 12"
Han skickade den från överkalix, jag bor i sthlm, jag fick även tag i honom nu och han påstår sig ha tagit den direkt ur bilen och sedan skickat via bussgods. Den var ordentligt packad och det var inga synliga skador på paketet. Om mitt steg lyser som vanligt, betyder det att steget fungerar, vet att Softis här på forumet blev drabbad av någon kondens/fukt -skada...
Tråkigt, jag har haft min i bilen hela vintern, så länge den används bör inte det inte vara några problem. Det är ju värre om den står fuktigt länge så de kan ärga i magnet och spole
drog på HU:n och steget utan någon bas inkopplad, steget har alla säkringar kvar och lyser varken i protect eller heat, utan i blått (on) nu ska jag dra slutsatser så behöver veta följande:
Om jag kopplar in samma påstådda brända bas igen, finns det risk att jag skadar steget?
Om jag kopplar in en bas jag har i garaget som har en rätt så stor spricka i konen och ändå ska till tippen, och den av någon anledning också blir bränd så vet jag att det är fel på steget, men kan detta skada HU:n och elektroniken?
Koppla inte in den basen på steget. Den ÄR trasig. Skrapet var inte nådigt.
Pierre
Nu ska jag ta kontakt med säljaren, han svarar inte i telefonen, men jag ringer med mellanrum tills han gör det, jag stod för fraktkostnaden på 578kr och betalade 1700kr postförskott när den kom fram, totalt 2278kr.
Mitt steg fungerar som det ska, och nu kommer jag kräva mina 1700kr tillbaka, När jag först fick basen så tryckte jag på konan och tänkte: "chit vilken beast, rubbar sig inte när jag trycker" hade ingen aning om att detta nödvändigtvis skulle betyda att den var trasig...
Koppla inte in den basen på steget. Den ÄR trasig. Skrapet var inte nådigt.
Pierre
Nu ska jag ta kontakt med säljaren, han svarar inte i telefonen, men jag ringer med mellanrum tills han gör det, jag stod för fraktkostnaden på 578kr och betalade 1700kr postförskott när den kom fram, totalt 2278kr.
Mitt steg fungerar som det ska, och nu kommer jag kräva mina 1700kr tillbaka, När jag först fick basen så tryckte jag på konan och tänkte: "chit vilken beast, rubbar sig inte när jag trycker" hade ingen aning om att detta nödvändigtvis skulle betyda att den var trasig...
Har jag rätt till detta?
mvh Henrik
Rätt att kräva? Nepp Sånt man kollar direkt vid leverans av paket tyvär då det oftast går tillbaka med vändande post....
Nej, jag kunde inte rubba konan alls, jag trodde bara att den var kraftig då jag inte känt på några basar annat än gas basar i 200kronors-klassen. Min senaste låda var nämligen en bandpass...
Det vet du väl att jag vet. Trodde du skulle testa fetbas hos mig.
Pierre
Jag vet, jag är ledsen Pierre, karma kanske slog mig denna gång, men jag är allt för kär i L7orna, kommer jaga dem tills jag går i graven
Vill dock påstå att jag många gånger tänkt på hur bra du faktiskt ställt in mig stereo, helt sjuk skillnad i jämförelse men vad jag försökt pilla in... Du förstår inte hur tacksam jag är dock!
Pierre
Jag vet, jag är ledsen Pierre, karma kanske slog mig denna gång, men jag är allt för kär i L7orna, kommer jaga dem tills jag går i graven
Vill dock påstå att jag många gånger tänkt på hur bra du faktiskt ställt in mig stereo, helt sjuk skillnad i jämförelse men vad jag försökt pilla in... Du förstår inte hur tacksam jag är dock!
mvh henrik
varför köpte du inte en ny L7?
dbakuten har ju ett antal demo basar till vettigt pris.
Pierre
mvh henrik
mvh henrik
Jamen kommer du o hämtar den? Den står ivägen!!! Jag skämtar icke.
Pierre
Du har en plats reserverad i himlen Pierre men du har hjälp mig nog och jag vägrar! I sängs med dig nu, frugan undrar nog vad du gör vid den här tiden!