4337
Sök

Koppla in baslåda till 9-3 audio system

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#1
Hejsan!
jag har skaffat mig en 9-3 2.0t 1999 men skulle vilja koppla in baslåda och steg från min gamla bil fungerar det med original 9-3 audio system?
Jag har letat på nätet men hittat väldigt tvetydliga svar.... så om någon med lite erfarenhet på ämnet kunde svara så vore det toppen smile
MVH


FOX Galning!
313 Inlägg
27 februari 2011
#2
Om det e orginal stereo du ska ha så behöver du en Hög-Låg nivå omvandlare..finns på bla Biltema.. smile
//krille


318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#3
Jaha smile det kan inte vara så att larmet etc, flippar ut? för de är ju ihopkopplade med sid:en alltiohop? Tack


5 852 Inlägg
27 februari 2011
#4
Finns en adapter som passar saab orginal stereo. Vilket orginalsystem har du?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#5
Det kan jag tyvärr inte svara på:/ vad finns det för alternativ ? Men huvudenheten är väl samma på alla? ( bortsett från cd/kasset jag har cd)


FOX Galning!
313 Inlägg
27 februari 2011
#6
Finns As1, As2 och As3 ...As1 är det enklaste..As2 är mer högtalare (å slutsteg?) och As3 är det största, med basar i dörrarna och slutsteg..

Ja, vad jag vet så är alla stereo samma...skiljer nog bara på högtalarna..
Senast redigerat av Krille_Fox (27 februari 2011)


318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#7
Jag tror jag har as1, har bara i instrumentpanelen och hatthyllan ( tappar basen på lite högrevolymer)


FOX Galning!
313 Inlägg
27 februari 2011
#8
PartilleMalm skrev:
Jag tror jag har as1, har bara i instrumentpanelen och hatthyllan ( tappar basen på lite högrevolymer)

Då är det nog As1 systemet ja..men det finns som sakt hög-låg nivå omvandlare som du kopplar till hatthylle högtalarna- och från omvandlaren drar du låg-nivå kabel till steget...smile


318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#9
jaha vad bra smile bävade för att pilla i all el i instrumentpanelen tackar smile


FOX Galning!
313 Inlägg
27 februari 2011
#10
Inga problem smile vad är det för bas/steg du skall ha?

Här är en länk till en sån omvandlare smile(kanske inte den bästa, men har sj testat den å den funkar fin fint)

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … mvandlare/


5 852 Inlägg
27 februari 2011
#11
Varför inte använda "rätt" adapter wink

http://www.cdbilradio.se/saab1-p-986-c-224.aspx

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#12
Den ska kopplas in i stereon då va?


5 852 Inlägg
27 februari 2011
#13
Japp , finns ett uttag för det på baksidan stereon bara du lossar den smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#14
Mutant NW280SP 2ch och Mutant MTEN12SE har jag smile köpte den för 1200 för 6 månaders sen smile

Den biltema omvandlaren verkar jäkligt käck:) satsar på den smile

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 3148.4700/
och
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 8553.4697/
Senast redigerat av PartilleMalm (27 februari 2011)


5 852 Inlägg
27 februari 2011
#15
Varför inte använda rätt saker och få ett bra resultat?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#16
Betydligt billigare wink och blir det inte bra kan jag lämna tillbaka den och köpa en riktig i så fall wink


5 852 Inlägg
27 februari 2011
#17
Jo men om du köper en bil och du kan få 250hk för några kronor till säger du då "Nej tack, ja vill köra fort men det räcker med 100hk"?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

318 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
#18
Om du med några kronor till menar till 270% av priset av den bilen med 100 hk ( som i det här fallet) så nej det skulle jag inte ......
Senast redigerat av PartilleMalm (27 februari 2011)


318 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#19
tujbo skrev:
Jo men om du köper en bil och du kan få 250hk för några kronor till säger du då "Nej tack, ja vill köra fort men det räcker med 100hk"?

Jag ger mig....fast  din kabel var dyr kolla här ( http://www.mds.se/sv/product/13751/Lagnivaadapter ) samma kabel, hann dock köpa biltema så jag lämnar nog tillbaka den och köper en riktig:), var anser ni är enklast att dra + kabeln?


318 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#20
Jag har dragit alla kablar men jag får inte basen till att fungera , slusteget lyser men baslådan fungerar inte. Remoten har jag kopplat på baklampan ( steget lyser starkt precis när man kopplar in det men avtar sedan lite i ljusstyrka, vad kan felet vara tror ni? Måste man få stereon att acceptera den nya kabeln?



Sök