4904
Sök

Spl Xtr-300D2 12 eller Kicker L5 12? HJÄLP!!

65 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#21
dbakuten skrev:
De stora skillnaderna mellan Kicker L5 12" och SPL Dynamics XTR12D2s är att Kicker basen spelar lite djupare och rundare i subbasen medans SPL basen har mer attack i sig och tår mer effekt.

Att du har bränt basen beror mycket på att steget du har har lämnar otroligt mycket oren signal och då gjort talspolen väldigt varm.

Om du är lite teknisk så kan du kona om basen själv annars så skicka den till en SPL dynamics ÅF så hjälper de dig med det.


MVH//Björn

okey smile då vet ja  smile tack smile


65 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#22
dbakuten skrev:
De stora skillnaderna mellan Kicker L5 12" och SPL Dynamics XTR12D2s är att Kicker basen spelar lite djupare och rundare i subbasen medans SPL basen har mer attack i sig och tår mer effekt.

Att du har bränt basen beror mycket på att steget du har har lämnar otroligt mycket oren signal och då gjort talspolen väldigt varm.

Om du är lite teknisk så kan du kona om basen själv annars så skicka den till en SPL dynamics ÅF så hjälper de dig med det.


MVH//Björn

Man kan inte göra nå så man kan änväna steget ? tex sätt fläktar i lådan så basen får kylning eller nå ? smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 februari 2011
#23
Fläktar i lådan?... Då blir det svårt att få den tät. wink Köp ett bättre steg eller nån billig bas som det inte gör nåt ifall du spelar sönder.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

65 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#24
ChriZtoffer skrev:
Fläktar i lådan?... Då blir det svårt att få den tät. wink Köp ett bättre steg eller nån billig bas som det inte gör nåt ifall du spelar sönder.

AA smile sätta in nån data fläkt smile inne i lådan alltså smile så inget som påverkar tätheten smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 februari 2011
#25
Och vad tänkte du att den skulle göra för nytta? Luften i lådan är det fart på ändå så det kyler, problemet är att signalen från steget är för dålig!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

65 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#26
ChriZtoffer skrev:
Och vad tänkte du att den skulle göra för nytta? Luften i lådan är det fart på ändå så det kyler, problemet är att signalen från steget är för dålig!

jadu tongue
vet  inte smile okey ;D


AULARENSET
28 februari 2011
#27
Twisted523 skrev:
ChriZtoffer skrev:
Fläktar i lådan?... Då blir det svårt att få den tät. wink Köp ett bättre steg eller nån billig bas som det inte gör nåt ifall du spelar sönder.

AA smile sätta in nån data fläkt smile inne i lådan alltså smile så inget som påverkar tätheten smile

den iden kan du skippa direkt, finna inga genvägar. Köp ett BRA steg ist:)

65 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#28
OKey smile nu tänkte ja beställa en omkonings sats till SLP:n och ett Zachry k1200D steg =9 låter de rimligt ? Steget alltså, låter de som att de skulle funka ?


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 mars 2011
#29
Du bör nog kliva upp LITE mer i prisklass. wink Tveksam till att det är bättre än steget du har. Båda är ju relativt billiga.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

418 Inlägg
1 mars 2011
#30
Tror dock iof att zachry steget är bättre än sinus live, men sedan om det är värt att köpa zachry steget för den skillnaden är ju frågan. Är nog mer värt att gå upp i prisklass ska du se! Det lönsar sig i längden.


3 466 Inlägg
1 mars 2011
#31
Mofflan skrev:
Tror dock iof att zachry steget är bättre än sinus live, men sedan om det är värt att köpa zachry steget för den skillnaden är ju frågan. Är nog mer värt att gå upp i prisklass ska du se! Det lönsar sig i längden.

Jag tvivlar starkt på att Zachry steget är bättre.
Dels lämnar det mindre effekt och kostar ungefär hälften av vad ett SL-A1500 gjorde tidigare...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
1 mars 2011
#32
kör på ett spl dynamics ice 1500 då är du någ på rätt spår:)

65 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#33
M_icke_ skrev:
Mofflan skrev:
Tror dock iof att zachry steget är bättre än sinus live, men sedan om det är värt att köpa zachry steget för den skillnaden är ju frågan. Är nog mer värt att gå upp i prisklass ska du se! Det lönsar sig i längden.

Jag tvivlar starkt på att Zachry steget är bättre.
Dels lämnar det mindre effekt och kostar ungefär hälften av vad ett SL-A1500 gjorde tidigare...

men tänkte om de steget gav en renare effekt an sinus live smile basen ligger ju bara på 750rms å steget på 1200rms i 1ohm, så tänkte basen skulle hålla bättre med de steget smile för steget klara ju av att driva den fullt ut smile


3 466 Inlägg
1 mars 2011
#34
Twisted523 skrev:
M_icke_ skrev:
Mofflan skrev:
Tror dock iof att zachry steget är bättre än sinus live, men sedan om det är värt att köpa zachry steget för den skillnaden är ju frågan. Är nog mer värt att gå upp i prisklass ska du se! Det lönsar sig i längden.

Jag tvivlar starkt på att Zachry steget är bättre.
Dels lämnar det mindre effekt och kostar ungefär hälften av vad ett SL-A1500 gjorde tidigare...

men tänkte om de steget gav en renare effekt an sinus live smile basen ligger ju bara på 750rms å steget på 1200rms i 1ohm, så tänkte basen skulle hålla bättre med de steget smile för steget klara ju av att driva den fullt ut smile

Ren effekt kostar, det är därför det skilljer så mycket i pris mellan ex Zachry R1500D, SPL ICE-1500 och DLS CAD15, trots att dom är så gott som jämna på pappret..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

65 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#35
Nu  ni smile nu ska ja nog köpa ett Dls ra10 steg till man bas smile vad tror ni om de då smile lät inte det okey ?


3 466 Inlägg
3 mars 2011
#37
Mofflan skrev:
Inte hört något om det steget förut.
Här finns bilder på hur det ser ut innuti,

http://ampguts.com/gallery/showphoto.ph … mp;cat=632

Måste du vara en av dom få som inte har gjort det!

RA10 är ett riktigt fint steg och kommer funka mycket bra till din bas. Detta steget lämnar både mycket effekt och en helt underbar kontroll.

Bör tilläggas att det är en klass- A/B förstärkare. Drar lite mer ström i förhållande till uteffekt men låter betydligt mycket bättre!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

5 852 Inlägg
3 mars 2011
#38
RA10 lär du inte bli missnöjd med!

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

65 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#40
M_icke_ skrev:
Mofflan skrev:
Inte hört något om det steget förut.
Här finns bilder på hur det ser ut innuti,

http://ampguts.com/gallery/showphoto.ph … mp;cat=632

Måste du vara en av dom få som inte har gjort det!

RA10 är ett riktigt fint steg och kommer funka mycket bra till din bas. Detta steget lämnar både mycket effekt och en helt underbar kontroll.

Bör tilläggas att det är en klass- A/B förstärkare. Drar lite mer ström i förhållande till uteffekt men låter betydligt mycket bättre!

Vad skönt att höra smile okey smile men då kör vi på ett sånt då smile



Sök