4002
Sök

Nytt steg till pråmen, vad ska jag köpa?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#1
Jeg behöver ett nytt steg till min Chrysler då jag rostade det gamla i höstas.
I bilen sitter 2st 6X9 i lådor, i bakluckan 2st GAS 10'' och 2st 6X9.

I bilen finns idag 2 steg ett uråldrigt Coustic 4-kanal och ett litet GAS alpha x2 som nödlösning.
Nu till själva frågan, köpa ett 5/6 kanalssteg eller ett monoblock och behålla det gamla coustic steget?
Jag har ingen lust att spendera mer än 3K då det är mycket roligare att köpa nytt insug och nya vippor.
Några steg som kan rekomenderas? Jag såg att BRL har bra pris på GAS DTS51 men jag vet inte om det passar till syftet?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

16 197 Inlägg
28 februari 2011
#2
Swedenrockers skrev:
GAS DTS51 är bland de sämsta steg jag har varit i kontakt med. Funderar du på att köpa ett sådant, gör det inte förrän du fått det demat för dig så att du vet vad du köper.

funkar endast om man verkligen ska ha 5.1 i bilen å soela väldigt lågt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 727 Inlägg
28 februari 2011
#3
RD_87 skrev:
Jag har ingen lust att spendera mer än 3K

Länkar aldrig direkt, men skriv "Tokrea no:1" i sökfältet. Billigare blir det inte.
(jag kanske har lite med det att göra) wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#4
Horsyhorse skrev:
RD_87 skrev:
Jag har ingen lust att spendera mer än 3K

Länkar aldrig direkt, men skriv "Tokrea no:1" i sökfältet. Billigare blir det inte.
(jag kanske har lite med det att göra) wink

Pierre

Priserna verkar ju helt ok, någon speciell modell du tänker på eller ska jag googla runt lite?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 727 Inlägg
1 mars 2011
#5
Spectronstegen är vid ordinarie pris för den som helt enkelt inte har råd till mer.
Axtonstegen är okända för dom flesta, dock värda varenda krona vid ord.pris. (min rek. till dig)
Emphaserstegen är överkompetenta i ditt fall enligt mig, dom behöver mer av kringutrustningen för att komma till sin rätt. Men jag ska absolut inte hindra dig.
1st 4-kanal till 6x9orna och ett monoblock till basarna?
Kör du Axton blir det nån spänn över till vipparmar(prio), lägg hellre lite tid på enkel portmatchning mot packning på orginalinsuget. Jodå, jag har kollat in Chryslern. wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#6
Horsyhorse skrev:
Spectronstegen är vid ordinarie pris för den som helt enkelt inte har råd till mer.
Axtonstegen är okända för dom flesta, dock värda varenda krona vid ord.pris. (min rek. till dig)
Emphaserstegen är överkompetenta i ditt fall enligt mig, dom behöver mer av kringutrustningen för att komma till sin rätt. Men jag ska absolut inte hindra dig.
1st 4-kanal till 6x9orna och ett monoblock till basarna?
Kör du Axton blir det nån spänn över till vipparmar(prio), lägg hellre lite tid på enkel portmatchning mot packning på orginalinsuget. Jodå, jag har kollat in Chryslern. wink

Pierre

Med dom topparna behövs ingen portmatchning wink Tänkte byta insug också, orginal blir för varma.
Jag vet sååå mycket mer om gamla stötstångsmotorer än bilstereo. Tur att det finns forum smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 727 Inlägg
1 mars 2011
#7
RD_87 skrev:
Med dom topparna behövs ingen portmatchning wink

Tänkte byta insug också, orginal blir för varma.

Jag vet sååå mycket mer om gamla stötstångsmotorer än bilstereo.

Ok, svårt o se runnerserna...

Aha, klart vettigt o få lite svalare soppa.

Jag med! big_smile Däremot lite mer fördjupad i annat "US" än Mopar.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#8
Det visade sig var billigare med skapliga alu-toppar än blyfrikonvertering, en bieffekt var en massa effekt. Som bekant så har allt en tendens att spåra ur så nu måste man ju löpa hela linan ut, man behöver ju 400hk+ för att dricka bärs och störa ordningen tongue
Men för bästa "skrämma små tanter effekt" så måste det ju vara lite oväsen i stereon också.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 727 Inlägg
1 mars 2011
#9
Asgarvar! big_smile

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
#10
Nu blev det som du föreslog, 2st axton. Ett mooblock & ett fyrkanals. Hoppas att dom är bra nu wink
Nu saknas snart bara avgas för att ge små tanter svaga knän & infarkter tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök