Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Kolla på blocket och provkör en i närheten. Min 900 som ju är bra lik känns lite trång tycker jag.
Inte sjysst mot annonsören att åka ut och provköra en bil man inte tänker köpa

Är det inte det som kallas testpiloter?
Bättre att knata in på Saab och be att få provsitta eller provköra i så fall.
En av anledningarna till varför man provkör en bil är just för att känna om man sitter bra. Sedan är ju trådskaparen redan intresserad av en Saab 9-3 så då kan han gott testa en sådan, privat eller ej. Sitter han inte bra då är det bara säga det, tacka för sig och leta upp någon annan bilmodell

En testpilot enligt min mening är exempelvis en grabb i 18 årsåldern som ringer på en Porsche 911 Turbo och provkör enbart för att känna hur Porschen känns och för att skryta att jag har ju allt kört en Porsche, dessutom saknar han pengar för att köpa denna.
Fast en testpilot behöver inte bara vara en 18 årig grabb, kan lika gärna vara en 55 årig gubbe som åker runt och provkör gamla muskelbilar trots att han ej har pengarna eller ens intresset av att köpa en

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!