Angående: R-bilar, intresse för ev träff?

bbosse Mur&Kakel
2 mars 2011 · 332 Inlägg

Tänkte kolla om de finns nå R-bilar på den här sidan av landet som ev är intresserad av en träff för R-bilar nu på vårkanten? Man har ju börjat fått starka känslor till lite bilträffar och se lite bilar komma fram nu när de börjar bli vår nästan big_smile

Vore ju trevligt om man kunde ta en träff nån gång i april då man kan sätta på sommarfälgarna om de är väder för de då smile

vart? man man ju se lite vart de skulle funka bäst och vart de finns flest R-bilar som är intresserad ! smile

Hoppas nån nappar på de här nu, vore kul smile

Mvh Anton

Senast redigerat av chrizz (3 mars 2011)

Braweheart braweheartsfoto.se
2 mars 2011 · 494 Inlägg

Låter klart intressant detta..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
T_jansson
2 mars 2011 · 114 Inlägg

Är lätt med wink

Henrik_STI
2 mars 2011 · 54 Inlägg

Låter riktigt intressant. Är på jag med:)

Oldsmobile Ninety Eight "Klart det ska vara Cab" (1968)
Volkswagen Amarok "Aventura" (2018)
TurbOla Reservdansk
2 mars 2011 · 6 271 Inlägg

Efter årsmötet 19e mars kommer NordicR presentera något, håll utkik. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
bbosse Mur&Kakel
2 mars 2011 · 332 Inlägg

Trevligt smile hoppas fler är intresserade. har kollat lite här på garage i gävleborg och de känns som de finns mest R-bilar i söderhamn. Kanske vore aktuellt där? eller som sagt som TurbOla skriver, att efter den 19 mars kommer ett datum på en "riktig" R träff, men jag antar att den kommer vara längre söderut. Men då skulle de ju va trevligt om vi från "norrland" träffades och åker tillsammans neråt eller vart de bli. skulle säkert bli en rolig resa, också får man träffa lite nya bil människor smile

Mvh

KHRacing
2 mars 2011 ·

Låt se.

Mitsubishi Lancer EVOLUTION II... jaaa. där är ett R med där.. så jag kommer..... :-9

Braweheart braweheartsfoto.se
2 mars 2011 · 494 Inlägg

Nackdelen är att de alltid blir långt för mig att åka :-O Men men..
Tror vi har 3 el 4 R här i Härnta..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Ellertz Norrlänning
3 mars 2011 · 1 453 Inlägg

Synd jag har sålt min R då... Tysk diesel luktar illa!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
3 mars 2011 · 1 453 Inlägg

TurbOla skrev:
Efter årsmötet 19e mars kommer NordicR presentera något, håll utkik. wink

Problemet med Nordic R:s träffar är att dom alltid är på fel sida landet! Varför inte lägga dom runt Sthlm eller nån annan "neutral" plats...  Sundsvall vore ju enklast, precis mitt i landet.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
TurbOla Reservdansk
3 mars 2011 · 6 271 Inlägg

Ellertz skrev:
Problemet med Nordic R:s träffar är att dom alltid är på fel sida landet! Varför inte lägga dom runt Sthlm eller nån annan "neutral" plats...  Sundsvall vore ju enklast, precis mitt i landet.

Vi får ju anpassa oss efter medlemmarna, och de flesta bor trots allt i södra Sverige, därför tenderar det till att bli som det blir.
Ska man se till bilar per län så är Skåne helt överlägset.

Men man är medveten om att det inte alltid är så lätt för längre norrifrån medlemmar, så man lägger det ändå en bra bit norrut ibland som sagt, håll utkik efter 19e mars. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RoLi
3 mars 2011 · 68 Inlägg

TurbOla skrev:
Ska man se till bilar per län så är Skåne helt överlägset.

Men man är medveten om att det inte alltid är så lätt för längre norrifrån medlemmar, så man lägger det ändå en bra bit norrut ibland som sagt, håll utkik efter 19e mars. smile

Ja, där nere där ni har sommar under större delen av året.
Här uppe är det ju ingen idé att ställa på sommarbilen före maj månad, typ.. roll

bbosse Mur&Kakel
3 mars 2011 · 332 Inlägg

Jag har en sak att säga, de finns säkert många R-bilar norrut också, men dom är kanske inte medlem på nordicR för dom inte tycker de är nån idé när alla träffar och evenemang är så långt söderut. de ska vara för att man får rabatt från vissa sidor och ha lite koll på vad som händer. Men de är ju tråkigt att se allt roligt som händer på NordicR när man vet att de är för långt för en själv att åka.. lite synd de där.
Men för att de ska bli lite "träffar" och snurr på de hela här i norrland så gäller de ju så klart att vi blir mer medlemmar härifrån på NordicR smile

bbosse Mur&Kakel
3 mars 2011 · 332 Inlägg

ÖrjanR skrev:
Jag är på! I Söderhamn finns många R bilar. Även såna som inte ligger uppe på garaget som gärna kommer.

Låter fint smile kolla gärna upp lite om de finns nå intresses hos dom av en träff smile

TurbOla Reservdansk
3 mars 2011 · 6 271 Inlägg

bbosse skrev:
Jag har en sak att säga, de finns säkert många R-bilar norrut också, men dom är kanske inte medlem på nordicR för dom inte tycker de är nån idé när alla träffar och evenemang är så långt söderut. de ska vara för att man får rabatt från vissa sidor och ha lite koll på vad som händer. Men de är ju tråkigt att se allt roligt som händer på NordicR när man vet att de är för långt för en själv att åka.. lite synd de där.
Men för att de ska bli lite "träffar" och snurr på de hela här i norrland så gäller de ju så klart att vi blir mer medlemmar härifrån på NordicR smile

Mängden norrmän och finnar har ökat ganska mycket på sista tiden, vi saknar bara alla norrlänningar som har en R ståendes i sina lador...

Vi åkte på Rättviksträffen innan med klubben, vilket var väldigt uppskattat, men som dock krockat med ett annat evenemang de senaste åren, om det var Örebro-träffen eller vad det nu var, kommer inte ihåg.
Antalet medlemmar norr om Stockholm sjunker snabbt, sett inom Sveriges gränser iaf, därför blir träffarna lagda därefter, tyvärr är det ju så.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Braweheart braweheartsfoto.se
3 mars 2011 · 494 Inlägg

TurbOla skrev:

bbosse skrev:
Jag har en sak att säga, de finns säkert många R-bilar norrut också, men dom är kanske inte medlem på nordicR för dom inte tycker de är nån idé när alla träffar och evenemang är så långt söderut. de ska vara för att man får rabatt från vissa sidor och ha lite koll på vad som händer. Men de är ju tråkigt att se allt roligt som händer på NordicR när man vet att de är för långt för en själv att åka.. lite synd de där.
Men för att de ska bli lite "träffar" och snurr på de hela här i norrland så gäller de ju så klart att vi blir mer medlemmar härifrån på NordicR smile

Mängden norrmän och finnar har ökat ganska mycket på sista tiden, vi saknar bara alla norrlänningar som har en R ståendes i sina lador...

Vi åkte på Rättviksträffen innan med klubben, vilket var väldigt uppskattat, men som dock krockat med ett annat evenemang de senaste åren, om det var Örebro-träffen eller vad det nu var, kommer inte ihåg.
Antalet medlemmar norr om Stockholm sjunker snabbt, sett inom Sveriges gränser iaf, därför blir träffarna lagda därefter, tyvärr är det ju så.

Jo så är det ju tyvärr.. Ja bor ju i norrland och de finns flera R bilar här men dem är inte aktiva på de sättet..
Vilket är synd..  Själv e ja ny medlem i NordicR nu..

Ja Rättviksträffen är kanon fin.. Och i fjol krocka den med Ånnaboda (örebro) tror ja..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
bbosse Mur&Kakel
3 mars 2011 · 332 Inlägg

TurbOla skrev:

bbosse skrev:
Jag har en sak att säga, de finns säkert många R-bilar norrut också, men dom är kanske inte medlem på nordicR för dom inte tycker de är nån idé när alla träffar och evenemang är så långt söderut. de ska vara för att man får rabatt från vissa sidor och ha lite koll på vad som händer. Men de är ju tråkigt att se allt roligt som händer på NordicR när man vet att de är för långt för en själv att åka.. lite synd de där.
Men för att de ska bli lite "träffar" och snurr på de hela här i norrland så gäller de ju så klart att vi blir mer medlemmar härifrån på NordicR smile

Mängden norrmän och finnar har ökat ganska mycket på sista tiden, vi saknar bara alla norrlänningar som har en R ståendes i sina lador...

Vi åkte på Rättviksträffen innan med klubben, vilket var väldigt uppskattat, men som dock krockat med ett annat evenemang de senaste åren, om det var Örebro-träffen eller vad det nu var, kommer inte ihåg.
Antalet medlemmar norr om Stockholm sjunker snabbt, sett inom Sveriges gränser iaf, därför blir träffarna lagda därefter, tyvärr är det ju så.

Jag förstår att träffarna blir lagda efter vart de finns folk smile Men de jag menade nu var bara att försöka locka medlemmar och som kanske bor norr om stockholm smile

lo0ior
6 mars 2011 · 1 Inlägg

bbosse skrev:

ÖrjanR skrev:
Jag är på! I Söderhamn finns många R bilar. Även såna som inte ligger uppe på garaget som gärna kommer.

Låter fint smile kolla gärna upp lite om de finns nå intresses hos dom av en träff smile

De finns de smile

bbosse Mur&Kakel
6 mars 2011 · 332 Inlägg

lo0ior skrev:

bbosse skrev:

ÖrjanR skrev:
Jag är på! I Söderhamn finns många R bilar. Även såna som inte ligger uppe på garaget som gärna kommer.

Låter fint smile kolla gärna upp lite om de finns nå intresses hos dom av en träff smile

De finns de smile

Många? kolla säkert så de är folk som är intresserad, så kan vi bestämma ett datum, tid och plats smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang