Angående: Samkörning till Elmia Lördag 23/4 från Malmö/Helsingborg

victorino
24 april 2011 · 16 Inlägg

Här är några bilder från resan upp: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13989

WANTED
24 april 2011 · 613 Inlägg

Mr Schnitzer skrev:
Tack för igår, kul att se så att så många hängde på.

När det gäller att hålla ihop ett tåg med så många bilar är det viktigt att samtliga bilar har kolla på tiderna samt på ledarbilarna. Detta lyckades inte alla med igår och då är det omöjligt att få ett snyggt tåg med jämn hastighet för alla.
När vissa bilar inte fattar att tåget börjar rulla så är det helt omöjligt att hålla ihop gänget.
Som ATCO skriver så tog vi det lugnt i starterna från varje stopp men eftersom väldigt många inte var uppmärksamma på när tåget rullade iväg så blir dessa bilar efter och då får man jaga ifatt lite, inget konstigt med det. För att inte tala om de som va med bra i starten men som sen tyckte att det gick för sakta i starterna på motorvägen när vi försökte samlade ihop gänget.

När det gäller farten så hölls den utsatta hastigheten. Jag låg runt 120km/h på motorvägen, satt ju och somnade i mellan åt av tristess. wink Så ni som säger att det gick i 150km/h kan ju kamma er det handlar ju helt enkelt om att ni kom får långt efter i starten.

Trevlig dag med strålande solsken hade vi iaf. och jag hoppas att alla kom hem med hela bilar.
Själv så blir det en ny vindruta i nästa vecka efter ett otrevligt stenskott som gjorde att rutan sprack. Men men det är ju inte hela världen. smile

/ Jimmy

Fan när jag kom så körde alla fattade 0 men men det var roligt i jönköping. Var så jävla trött på vägen hem.

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Mr Schnitzer
24 april 2011 · 76 Inlägg

WANTED skrev:

Mr Schnitzer skrev:
Tack för igår, kul att se så att så många hängde på.

När det gäller att hålla ihop ett tåg med så många bilar är det viktigt att samtliga bilar har kolla på tiderna samt på ledarbilarna. Detta lyckades inte alla med igår och då är det omöjligt att få ett snyggt tåg med jämn hastighet för alla.
När vissa bilar inte fattar att tåget börjar rulla så är det helt omöjligt att hålla ihop gänget.
Som ATCO skriver så tog vi det lugnt i starterna från varje stopp men eftersom väldigt många inte var uppmärksamma på när tåget rullade iväg så blir dessa bilar efter och då får man jaga ifatt lite, inget konstigt med det. För att inte tala om de som va med bra i starten men som sen tyckte att det gick för sakta i starterna på motorvägen när vi försökte samlade ihop gänget.

När det gäller farten så hölls den utsatta hastigheten. Jag låg runt 120km/h på motorvägen, satt ju och somnade i mellan åt av tristess. wink Så ni som säger att det gick i 150km/h kan ju kamma er det handlar ju helt enkelt om att ni kom får långt efter i starten.

Trevlig dag med strålande solsken hade vi iaf. och jag hoppas att alla kom hem med hela bilar.
Själv så blir det en ny vindruta i nästa vecka efter ett otrevligt stenskott som gjorde att rutan sprack. Men men det är ju inte hela världen. smile

/ Jimmy

Fan när jag kom så körde alla fattade 0 men men det var roligt i jönköping. Var så jävla trött på vägen hem.

Vilket stopp va detta?

WANTED
24 april 2011 · 613 Inlägg

Mr Schnitzer skrev:

WANTED skrev:

Mr Schnitzer skrev:
Tack för igår, kul att se så att så många hängde på.

När det gäller att hålla ihop ett tåg med så många bilar är det viktigt att samtliga bilar har kolla på tiderna samt på ledarbilarna. Detta lyckades inte alla med igår och då är det omöjligt att få ett snyggt tåg med jämn hastighet för alla.
När vissa bilar inte fattar att tåget börjar rulla så är det helt omöjligt att hålla ihop gänget.
Som ATCO skriver så tog vi det lugnt i starterna från varje stopp men eftersom väldigt många inte var uppmärksamma på när tåget rullade iväg så blir dessa bilar efter och då får man jaga ifatt lite, inget konstigt med det. För att inte tala om de som va med bra i starten men som sen tyckte att det gick för sakta i starterna på motorvägen när vi försökte samlade ihop gänget.

När det gäller farten så hölls den utsatta hastigheten. Jag låg runt 120km/h på motorvägen, satt ju och somnade i mellan åt av tristess. wink Så ni som säger att det gick i 150km/h kan ju kamma er det handlar ju helt enkelt om att ni kom får långt efter i starten.

Trevlig dag med strålande solsken hade vi iaf. och jag hoppas att alla kom hem med hela bilar.
Själv så blir det en ny vindruta i nästa vecka efter ett otrevligt stenskott som gjorde att rutan sprack. Men men det är ju inte hela världen. smile

/ Jimmy

Fan när jag kom så körde alla fattade 0 men men det var roligt i jönköping. Var så jävla trött på vägen hem.

Vilket stopp va detta?

Väla så klart jag kom 07-55 då min bil inte ville gå igång

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Clintan66
24 april 2011 · 2 011 Inlägg

victorino skrev:
Här är några bilder från resan upp: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13989

Fina bilder. Ok om jag tar de som min e med på?

Senast redigerat av Clintan66 (24 april 2011)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Bolet_boy
24 april 2011 · 227 Inlägg

Det var ett riktigt trevligt sätt att tillbringa påskafton på wink  Jag har lite bilder att slänga upp sen, ska bara kolla igenom å så först.

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck
BMW 318is (1990)
BMW 116D "F20" (2012)
victorino
24 april 2011 · 16 Inlägg

Clintan66 skrev:

victorino skrev:
Här är några bilder från resan upp: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13989

Fina bilder. Ok om jag tar de som min e med på?

Javisst! Skriv gärna ner källa wink

Senast redigerat av victorino (24 april 2011)

Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
24 april 2011 · 136 Inlägg

Kanondag! Underbart väder och många fina bilar!! Enda tråkiga va en vinröd BMW som peppra stenar vid Värnamostoppet. Mycket bra styrt av Mr_Schnitzer , ATCO och M2, cred till dom!!!!! smile

BMW 740d "Individual" (2010)
Svanberg91 The Sheriff In Town
24 april 2011 · 187 Inlägg

Busted skrev:
Kanondag! Underbart väder och många fina bilar!! Enda tråkiga va en vinröd BMW som peppra stenar vid Värnamostoppet. Mycket bra styrt av Mr_Schnitzer , ATCO och M2, cred till dom!!!!! smile

Låter som clintan66. tongue

Hamilton
24 april 2011 · 8 864 Inlägg

Låser och hänvisar till en evt eftersnacks tråd.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang