Häjlp med basutgång på stereon!?

Humpee
3 mars 2011 · 45 Inlägg

Köpte en stereo häromdagen och skulle koppla in när jag la märke till basutgången från den. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men tänk en lågnivåkabel fast bara med en kontakt och en hona istället för hane.
Hur kopplar man detta?
Kan man köpa en sådan grenkontankt som är dubbla i andra änden så man kan koppla på en lågnivåkabel?

Tack på förhand/ Humpee

Danne_nkpg Lastbilschaufför
3 mars 2011 · 257 Inlägg

Humpee skrev:
Köpte en stereo häromdagen och skulle koppla in när jag la märke till basutgången från den. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men tänk en lågnivåkabel fast bara med en kontakt och en hona istället för hane.
Hur kopplar man detta?
Kan man köpa en sådan grenkontankt som är dubbla i andra änden så man kan koppla på en lågnivåkabel?

Tack på förhand/ Humpee

Vad är det för stereo? smile

Four Rings To Rule Them All
Humpee
3 mars 2011 · 45 Inlägg

Danne_nkpg skrev:

Humpee skrev:
Köpte en stereo häromdagen och skulle koppla in när jag la märke till basutgången från den. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men tänk en lågnivåkabel fast bara med en kontakt och en hona istället för hane.
Hur kopplar man detta?
Kan man köpa en sådan grenkontankt som är dubbla i andra änden så man kan koppla på en lågnivåkabel?

Tack på förhand/ Humpee

Vad är det för stereo? smile

Jadu bra fråga. kommer inte ihåg detta, då det är en lite mer kina stereo troligtvis..
köpte den nämligen ny från en kompis som fått den.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Så vitt jag vet så brukar lågnivåutgångarna vara av honmodell och för just basen duger enkel utgång, du driver väl ändå basen med ett monoblock? Kör en Y-splitt så blir det kanon. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Humpee
4 mars 2011 · 45 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Så vitt jag vet så brukar lågnivåutgångarna vara av honmodell och för just basen duger enkel utgång, du driver väl ändå basen med ett monoblock? Kör en Y-splitt så blir det kanon. smile

haha, ja det har du rätt i, tänkte inte riktigt på det när jag skrev.. tongue
Okej, då blir det en sådan Y-splitt, har inte stött på sådana utgångar. det va därför jag blev lite fundersam.
Tur att det finns kunniga att fråga smile
Tack för hjälpen / Humpee

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Nej det vanligaste är nog att det är dubbla utgångar (höger & vänster) även för basen, men på multimediamaskiner och en del billigare kan det vara enkel sub (och ibland även en utgång för center).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang