2096
Sök

Elhissproblem Volvo S60

1 997 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Tja! smile

Jag skulle behöva lite hjälp med en felsökning. smile

Jag har ett problem med fönsterhissen vid förardörren. När jag trycker på Auto-ner så åker rutan ner till ca 5cm ovanför dörren. Alltså, den åker inte hela vägen ner. När jag sedan trycker på Auto-upp så åker rutan helt upp för att sedan åka ner igen direkt dit den var innan.. Om jag använder det manuella läget på knappen fungerar den som den ska förutom att det INTE går ända ner.. Vad kan det vara som är fel???

[video]http://www.garaget.org/video/101186[/video]

Är det någon som vet vad det kan vara för ett fel????

Tack på förhand smile
// Fredrik

595 Inlägg
4 mars 2011
Hade inne en kille på jobbet för ngn vecka sen. Han hade samma problem fast detta var efter att han hade varit inne på service. Där vi då hade programmerat in ny programvara i bilen. Så det hade buggat på något sätt.

Vi fick då iaf kalibrera om "fönster hiss datorn". Har du använt PPC eller ngt senaste?
Isf är det en tripp till Volvo som gäller! : )
Senast redigerat av eacan (4 mars 2011)

1 997 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
eacan skrev:
Hade inne en kille på jobbet för ngn vecka sen. Han hade samma problem fast detta var efter att han hade varit inne på service. Där vi då hade programmerat in ny programvara i bilen. Så det hade buggat på något sätt.

Vi fick då iaf kalibrera om "fönster hiss datorn". Har du använt PPC eller ngt senaste?

Okej. Nä, jag har inte gjort någonting och jag har haft detta problemet sen i våras. hmm

595 Inlägg
5 mars 2011
isak90 skrev:
eacan skrev:

Okej. Nä, jag har inte gjort någonting och jag har haft detta problemet sen i våras. hmm

Okey, men jag skulle gissa att du får göra samma sak. kalibrera om datorn helt enkelt...!

1 997 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
eacan skrev:
isak90 skrev:
eacan skrev:

Okey, men jag skulle gissa att du får göra samma sak. kalibrera om datorn helt enkelt...!

Okej, jag ska prova detta tipset först som jag fick som en kommentar på videoklippet:

Kör upp rutan utan auto läget tills rutan är högst upp, släpp knappen för att sedan hålla inne knappen och köra rutan uppåt tills rutan rör sig utåt och sedan innåt. Funkar inte detta koppla bort batteripolen i 1 minut och koppla sedan på batteriet och prova igen.

Får hoppas att det funkar annars får det bli ett besök på Volvo!

595 Inlägg
Tvivlare
2 266 Inlägg
5 mars 2011
Låter nästan som att klämskyddet fått spunk, behöver nog kalibreras om! Prova o gör som han kommenterade på klippet smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök