6077
Sök

Diesel pumpen på audi a6 2,5 td

6 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
hej undrar hur man ställer på pumpen utan kcr box (om det går) någon som vet?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2011
Det beror helt på årsmodell...

T.ex. åker -95-97 på Bosch VP-37, 98-04 på VP-44 sedan finns det varianter med enhetsspridare (PD-system) och Commonrail.

Så vilken har du?

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

6 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
okej det är en 95a ja har dom säger ju att de e samma motor som i  v70 in den gamla men tkr de inte ser likt ut :S för v70in flyttar man ju bara de övre locket i sidled

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2011
Japp då åker du hederliga Bosch VP37 och kan göra en så kallad every-mod. Den går iprincip ut på att sätta ett motstånd mellan pinne 2 och 3 på parallellt med bränslelägesgivaren i pumpen och på så sätt lura styrboxen att ge mer soppa.

Mitt tips är att köpa en vrid pot på ca 1000ohm (1kohm) och justera in tills bilen går som du vill. Teoretiskt kan du ställa på upp emot 250%, sen finns det ju fler begränsningar än bara pumpen.

Skulle tipsa om att söka på Everymod antingen på google eller på www.dieselclubsweden.se forum.

Där finns kopplingsscheman samt hur man ska gå vidare för att få ännu mer sedan...

Mvh Magnus

Ps. vridpotten kostar 10kr...

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

6 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
okej man måste i elsystemet å krångla tänka om de fans en ställskuv lr så som man kunde flytta på manuellt om du förstår vad ja menar smile

Sök