2196
Sök

Hål i kabelhärva - Saab 9-5 -02

17 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Hej,

Detta är en tråd skapad efter ett misslyckat försök att dra kabel från batteriet till ett slutsteg.

Jag har gjort ett hål i damasken ovanför pedalerna för att dra kabel där igenom, problemet är att det var så svårt att komma åt från motorrummet så jag försökte göra det innifrån. Det gick bra fram tills att jag upptäckte att jag inte bara gjort ett hål i damasken utan även ett hål i hela kabelhärvan som gick på andra sidan.

Hade jag bara kunnat komma åt den på ett enkelt sätt så hade jag ju kunnat sätta ihop kablarna igen men det är så ofantligt problematiskt och trångt att komma åt den.

Tips på hur jag kommer åt den på enklast möjliga sätt? Det enda sättet jag ser nu är att plocka ur hela motorn och ta det underifrån.

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 mars 2011
Det är rätt så trångt så för att komma till får man nog riva bort lite saker, men inte hela motorpaketet väl? Men om du gör de så ta de neråt med framvagn och allt, så har du bra med plats sen smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

17 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Det finns nog en möjlighet att komma åt genom att plocka bort ABS:en. Dock så har man en del extra kabel på insidan, ska se om en stund om man kanske inte kan fiska upp kabeln och dra ut den en bit.

Sök