Pontyz skrev:
twin_cam skrev:
Nej effekten är inte för hög. Men jag vågar knappt tänka på vad du måste modda
Hehe de så illa asså?

Vilka delar skulle du anse är jobbigaste att fixa? fästen sladdarna? Vad bör man ha tillgång till för att underlätta arbete??
Ps. long time no see!

ds
Hehe, yes

Elen blir inget problem om det är en 900 16v, samma styrsystem, så i princip bara byta till Volvons LMM och boxar.
Men problemet är som sagt att växellådan är inbyggd i oljetråget på 900, och därför är tråget smalt och ganska djupt, vilket gör att det blir svårt att få till en oljesug
Problem två är att saabarnas tråg/låda sitter med massor av skruv mot motorn, medand Volvo, p.g.a att det just bara är ett tråg, inte har fullt så många, dessutom skiljer måtten också på själva motorn, så det passar troligen inte med svänghjul mot låda etc.
Problem tre är höjden, då saabens motor bygger på en halv V8 så lutar cylindrarna 45 grader, vilket gör motorn lägre, och skickar ner tyngdpunkten. En Volvomotor blir nästan rakt stående och du kommer få buckla huven rätt ordentligt för att få plats, och få högre tyngdpunkt på bilen.
Sista probemet är motorfästen, det är dock den näst enklaste biten efter elen.