Hej
Flyttade över ljudet ifrån min Saab till min Golf idag, eller jag flyttade över basen, stereon, slutsteget till basen och tillhörande kablar. Allt har fungerat klockrent i Saaben, när allt var i kopplat i Golfen och jag startade stereon så blinkade den bara och slutsteget gick inte på. Alltså fungerade inte basen heller.
Jag har kopplat på ström, jod, GND "remote", rca kablar och ljudkabel till basen. Remoten kopplar jag till "Auto antenn" på stereon, samma som i Saaben. Testade att trycka remote kabeln emot några andra kablar som hängde löst ur stereon (dessa var inte märkta med någo), alla de gav konstant ström för steget lyste även om tändningen inte var på. Dock så fungerade basen när jag hade kontakt med dessa kablar. Stereon slog även ifrån och stängde av sig själv om jag höjde för mycket, den slog även ifrån om jag höjde "boosten" på steget.
En annan skum sak som hände när kabeln var kopplad till "Auto antenn" var att bakljus, ljus inuti bilen blinkade svagt och ena halvljuset lös extremt svagt. Samt att något lät i motorn, vet inte hur jag skall beskriva det men det lät som att någon strömkälla gick upp och ner i varv eller vad man skall säga.
Tycker detta är hel skumt då jag inte hade några problem i Saaben samt att jag är kass på just ljudbyggen i bilar.
Någon som har en aning om vad detta kan vara?
Mvh
Rubrik redigerad, en bättre rubrik med mer information ökar chansen att få bra svar.
Senast redigerat av SebastianA (10 mars 2011)