Mtx T8

Ahlbom
9 mars 2011 · 651 Inlägg

tjo jag undra lite ifal någon vet här om MTX T812S22 (4-kantiga) basarna spelar bra. för tängt lägga lite pengar nu å skafa mig tunga saker så undrar ifal det e ett bra val

glad över svar

annars vet jag ju mtx gör ju bra saker

Rigan
9 mars 2011 · 451 Inlägg

Jag tyker at dom spelar jäte bra!
Jämförde desa med kickers l7 12" när de spelade (två 745, en med 12" MTX basen och en med 12" L7 båda hade gas silver c1? steg på 1500 watt rms) och jag tykte at de spelade lika bra. Kunde inte jämföra så noga då de satt i olika lådor, men helt ok spelade den.

Så jag tyker i ala fal at det e en bra val.

Eddit: Dom hade koplat stegen i två om

Senast redigerat av Rigan (9 mars 2011)

inuzen
9 mars 2011 · 168 Inlägg

Ahlbom_volvo_power skrev:
tjo jag undra lite ifal någon vet här om MTX T812S22 (4-kantiga) basarna spelar bra. för tängt lägga lite pengar nu å skafa mig tunga saker så undrar ifal det e ett bra val

glad över svar

annars vet jag ju mtx gör ju bra saker

För det första, vad är det för bas du vill åt? Vad får det kosta? Skriv gärna ned vad du lyssnar på för musik och sådär också! Blir mycket lättare att hitta alternativ då.

Ahlbom
9 mars 2011 · 651 Inlägg

okej du. det spelas för det mesta hardstyle å likande musik och endel rocknroll

big-jepp
9 mars 2011 · 3 187 Inlägg

Rigan skrev:
Jag tyker at dom spelar jäte bra!
Jämförde desa med kickers l7 12" när de spelade (två 745, en med 12" MTX basen och en med 12" L7 båda hade gas silver c1? steg på 1500 watt rms) och jag tykte at de spelade lika bra. Kunde inte jämföra så noga då de satt i olika lådor, men helt ok spelade den.

Så jag tyker i ala fal at det e en bra val.

Eddit: Dom hade koplat stegen i två om

hmm, rigan du brukar inte ha så mycket stavfel i din text.. varit på flaskan eller? tongue

Honda civic "civicen" (1993)
Rigan
9 mars 2011 · 451 Inlägg

big-jepp skrev:

Rigan skrev:
Jag tyker at dom spelar jäte bra!
Jämförde desa med kickers l7 12" när de spelade (två 745, en med 12" MTX basen och en med 12" L7 båda hade gas silver c1? steg på 1500 watt rms) och jag tykte at de spelade lika bra. Kunde inte jämföra så noga då de satt i olika lådor, men helt ok spelade den.

Så jag tyker i ala fal at det e en bra val.

Eddit: Dom hade koplat stegen i två om

hmm, rigan du brukar inte ha så mycket stavfel i din text.. varit på flaskan eller? tongue

Mja.. Störde mig på att jag fick läsa första inlägget tre gånger innan jag förstod. Tänkte att det var bättre att ge payback med rolig text än elaka svordomar. Just trying to be a better person step by step. Måste tagga ner attityden lite tror jag..

Senast redigerat av Rigan (9 mars 2011)

big-jepp
9 mars 2011 · 3 187 Inlägg

Rigan skrev:

big-jepp skrev:

Rigan skrev:
Jag tyker at dom spelar jäte bra!
Jämförde desa med kickers l7 12" när de spelade (två 745, en med 12" MTX basen och en med 12" L7 båda hade gas silver c1? steg på 1500 watt rms) och jag tykte at de spelade lika bra. Kunde inte jämföra så noga då de satt i olika lådor, men helt ok spelade den.

Så jag tyker i ala fal at det e en bra val.

Eddit: Dom hade koplat stegen i två om

hmm, rigan du brukar inte ha så mycket stavfel i din text.. varit på flaskan eller? tongue

Mja.. Störde mig på att jag fick läsa första inlägget tre gånger innan jag förstod. Tänkte att det var bättre att ge payback med rolig text än elaka svordomar. Just trying to be a better person step by step. Måste tagga ner attityden lite tror jag..

haha okej smile

Honda civic "civicen" (1993)
12VoltSverige
10 mars 2011 · 198 Inlägg

Ahlbom_volvo_power skrev:
tjo jag undra lite ifal någon vet här om MTX T812S22 (4-kantiga) basarna spelar bra. för tängt lägga lite pengar nu å skafa mig tunga saker så undrar ifal det e ett bra val

glad över svar

annars vet jag ju mtx gör ju bra saker

Du bor ganska nära Trollhättan, åk till BRL och be om en provlyssning i deras basrum! De har (vanligtvis) en låda med 2st 12" fyrkantiga 8000-basar!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
12VoltSverige
10 mars 2011 · 198 Inlägg

(garaget.org är inte en tävling i varken grammatik eller rättstavning, hjälpa utan att stjälpa gossar...)

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Ahlbom
10 mars 2011 · 651 Inlägg

kransvik skrev:

Ahlbom_volvo_power skrev:
tjo jag undra lite ifal någon vet här om MTX T812S22 (4-kantiga) basarna spelar bra. för tängt lägga lite pengar nu å skafa mig tunga saker så undrar ifal det e ett bra val

glad över svar

annars vet jag ju mtx gör ju bra saker

Du bor ganska nära Trollhättan, åk till BRL och be om en provlyssning i deras basrum! De har (vanligtvis) en låda med 2st 12" fyrkantiga 8000-basar!

aa vart där för när jag behövde steg te mina 12or jag har nu. de nya ljudet ska ju köpas på brl. hmm har du något tips på andra basar som dom har som spelar bra?

12VoltSverige
10 mars 2011 · 198 Inlägg

Ahlbom_volvo_power skrev:
aa vart där för när jag behövde steg te mina 12or jag har nu. de nya ljudet ska ju köpas på brl. hmm har du något tips på andra basar som dom har som spelar bra?

Med 8000-serien kommer du kunna spela underbyxorna av de flesta som sätter sig i bilen, dock kräver två sådana basar en hel del effekt, om du tänkt köra ett riktigt fett steg, har rejäla kablar osv så är det en grym serie, alternativet är att köra 6000-serien (jag har aldrig sett MTX Europeiska produktutvecklare så uppjagad och stolt som när han pratade om 6000-serien första gången), inte lika höga krav på effekt, och dom spelar riktigt bra!

Svårt dock att avgöra det åt dig då ljud alltid är en personlig smaksak, jag råder dig att provlyssna båda serierna, snacka med personalen och kanske lyfta ut ett par alternativ och provlyssna på dom i din bil!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Ahlbom
10 mars 2011 · 651 Inlägg

kransvik skrev:

Ahlbom_volvo_power skrev:
aa vart där för när jag behövde steg te mina 12or jag har nu. de nya ljudet ska ju köpas på brl. hmm har du något tips på andra basar som dom har som spelar bra?

Med 8000-serien kommer du kunna spela underbyxorna av de flesta som sätter sig i bilen, dock kräver två sådana basar en hel del effekt, om du tänkt köra ett riktigt fett steg, har rejäla kablar osv så är det en grym serie, alternativet är att köra 6000-serien (jag har aldrig sett MTX Europeiska produktutvecklare så uppjagad och stolt som när han pratade om 6000-serien första gången), inte lika höga krav på effekt, och dom spelar riktigt bra!

Svårt dock att avgöra det åt dig då ljud alltid är en personlig smaksak, jag råder dig att provlyssna båda serierna, snacka med personalen och kanske lyfta ut ett par alternativ och provlyssna på dom i din bil!

ajjemen då vet jag. ska vel te brl imorgon eller kanske på måndag. för nu ska jag köpa helt nyt å vet jag ha bra saker med. dom jag har nu spelar också jävligt bra doch så brände jag en 12a å blev sur som fan för dom spelade förjävla bra ändå. så nu tänkte jag lägga ner pengar så jag får nyt å frächt och ska spela bra med. många sa att jag kunde köpa jbl gto packetet för 4300 och de spela bra. men är inte så mke för jbl å 4300 nja känns som man vinner mer på mtx packeten smile

Rigan
10 mars 2011 · 451 Inlägg

kransvik skrev:
(garaget.org är inte en tävling i varken grammatik eller rättstavning, hjälpa utan att stjälpa gossar...)

Jag håler med fulständigt...

Rigan
10 mars 2011 · 451 Inlägg

Ahlbom_volvo_power skrev:
(...) brände jag en 12a (...)

SMD släpper snart en liten apparat som man kan använda för att ställa in slutsteg och huvudenhet rätt --> aldrig mer några brända basar

Hoppas att den är mycket billigare än ett oscilloskop bara roll

Här är Meade:
http://www.youtube.com/watch?v=ySG2BL5k … ture=feedu

Senast redigerat av Rigan (10 mars 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang