Vad ska jag ha för fälgar nu till sommaren?

fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

alla förslag är välkomna!

bilder finns på min sida


//  freddan

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

dom är fina fast så vanliga, vill ha något mer udda big_smile hittar jag inga andra så blir det sådana fast 18 tum

// freddan

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

Larsson_V70 skrev:
ok hehe jo det är sant ja valde mina svarta fälgar för att inte va som alla andra utan våga o prova på nåt nytt ingen har klagat på dom än i jallafall=) . men efter en vecka så såg jag 2st som hade lika dana fälgar då blir ja sur men sen såg ja att ingen internettsajt säljer dom längre då blev jag glad förhoppningsvis så finns det 2st i landet som har dom fälgarna men det tror jag inte=)

det är alltid kul att vara lite udda big_smile

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

Larsson_V70 skrev:
visst ska man det varför ska man va som alla andra bätre o våga prova något nytt=)

håller med till 110% man ska göra som man själv vill att det ska vara

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
kimpan billinge
9 mars 2011 · 95 Inlägg

du ska ha 17" plåt nav vända haha

bensin i blodet och motorolja i öronen
fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

kimpan skrev:
du ska ha 17" plåt nav vända haha

haha det hade varit fränt

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
Skaune
9 mars 2011 ·

Tjena fredde!

1. Har du inte en likadan tråd redan om detta? hmm

2. Vilka fälgar du ska vet du nog bäst själv, surfa runt på gummihuset eller liknande sajter o kolla, där finns tom en 855 du kan få i gul o testa mot fälgar etc!
Surfar rundor på blocket slå på volvo eller 5/108 eller vad som!
Allt efter tycke o smak, lättare o kolla upp själv än att låta andra föreslå åt dig, tror du vet säkert själv lite vilken typ av fälg du gillar! wink

fredde850
9 mars 2011 · 45 Inlägg

Polestar skrev:
Tjena fredde!

1. Har du inte en likadan tråd redan om detta? hmm

2. Vilka fälgar du ska vet du nog bäst själv, surfa runt på gummihuset eller liknande sajter o kolla, där finns tom en 855 du kan få i gul o testa mot fälgar etc!
Surfar rundor på blocket slå på volvo eller 5/108 eller vad som!
Allt efter tycke o smak, lättare o kolla upp själv än att låta andra föreslå åt dig, tror du vet säkert själv lite vilken typ av fälg du gillar! wink

1. nä inte vad jag vet iaf smile


2. hittar inga annorlunda och lite unika fälgar. Lade ut denna tråd för att kanske någon har tips om en frän typ av fälg. gillar starkt fälgarna som sitter på Larsson_V70 bil.

MVH FREDDE

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
spifix
9 mars 2011 · 18 Inlägg

Dom här kanske:
http://www.blocket.se/alvsborg/NYA_19__ … 13&w=1

Riktigt snygga!

MVH

Skaune
10 mars 2011 ·

fredde850 skrev:

Polestar skrev:
Tjena fredde!

1. Har du inte en likadan tråd redan om detta? hmm

2. Vilka fälgar du ska vet du nog bäst själv, surfa runt på gummihuset eller liknande sajter o kolla, där finns tom en 855 du kan få i gul o testa mot fälgar etc!
Surfar rundor på blocket slå på volvo eller 5/108 eller vad som!
Allt efter tycke o smak, lättare o kolla upp själv än att låta andra föreslå åt dig, tror du vet säkert själv lite vilken typ av fälg du gillar! wink

1. nä inte vad jag vet iaf smile


2. hittar inga annorlunda och lite unika fälgar. Lade ut denna tråd för att kanske någon har tips om en frän typ av fälg. gillar starkt fälgarna som sitter på Larsson_V70 bil.

MVH FREDDE

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=199795  kanske e jag gammal men inte senil! xD

Vill du att fälgarna ska se stora ut fredde? Många aspekter att ta hänsyn till! Fälgar med bred kant, kan se något mindre ut i höjd, fälgar i svart har en tendens att se mindre ut de oxå!  Fälgar som ser stora ut är fälgar som t.ex (nej köp för guds skull inte!) Pegasus och Pegasus kopiorna, deras ekrar går hela vägen jämt ner mot fälg kanten! detta ger ett större intryck!

SjogrenRacing
10 mars 2011 · 3 Inlägg

Keep it clean. 19R smile

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
10 mars 2011 · 109 Inlägg

http://www.gummihuset.se/Product/Produc … mp;id=1602

Dessa är ett par jag gillar iaf. Finns så mycket att välja på ^^

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Pendulum
10 mars 2011 · 1 298 Inlägg

Volvos Nebula, kopia eller original. Jag föredrar fabriksstyling och gillar R-fälgen men nu kör ju som sagt varenda en runt med sådana. Men det är bara min åsikt. tongue

Edit: Nebula fanns bara i 18" original. De flesta replicor är också 18". Finns även en fälg som lanserades till V70/S60 -05 som liknar nebula och av den modellen finns det 19" Replica. wink

Senast redigerat av Pendulum (10 mars 2011)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Anubis
10 mars 2011 · 1 255 Inlägg

Tycker plåtfälgar klär volvo fint =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang