3335
Sök

Varför startar inte elfläkten.

44 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Ja jag får kolla det. den ska ju starta vid 92 och slå av vid 87. stog 92/87 på givaren.

11 Inlägg
10 mars 2011
vad är det för relä då slutande som det skall vara eller ett växlande ?? kolla så att det inte är ett skit relä, ett bra relä väger lite mer än ett av sämre kvalite funkar det inte att brygga termostat kablarna så skulle jag kolla jordarna är de okej skulle ja prova ett nytt slutande relä av bra kvalite.

300power.com/forum

537 Inlägg
10 mars 2011
Kan man brygga givaren istället för reläet? Istället för att hålla på att koka en kopp te..

Forummoderator
18 279 Inlägg
10 mars 2011
RPM2006 skrev:
Kan man brygga givaren istället för reläet? Istället för att hålla på att koka en kopp te..

Självklart. Jag misstänker dock glapp/feldragning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

537 Inlägg
10 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
RPM2006 skrev:

Självklart. Jag misstänker dock glapp/feldragning.

Har också problem med min fläkt. Om jag mäter med en multimeter får jag ut 12volt på kontakten som sitter på fläkten när jag satt ihop de två kontakterna på givaren. Men den orkar inte göra så att nått lyser?? Testat med en 5w glödlampa. Men får ändå ut 12volt på multimetern..

Min givare är kopplad såhär: jord - givare -  fläkt.

Sök