Neka uppkörning med utbildnings inspektör?

juhaaan
10 mars 2011 · 619 Inlägg

Nu har jag kört upp 2 gånger med en som ska utbilda sig till uppkörningsinspektör eller vad det heter och båda gångerna har hon failat mig på konstiga saker, första gången så påstog hon att jag låg i fel fil för att köra rak fram vilket jag inte gjorde låg som man skulle för att köra rakt fram...

Och andra gången igår så fick jag hon igen. Då failade hon mig pga att hon tyckte jag körde för snabbt i en högerregelskorsning, låg i ca 20 på en 30 väg. Då panikbromsar hon med sitt dubbelkommando och säger att jag körde för snabbt, och det var 1 av 10 sånna korsningar, alla andra körde jag perfekt i. Och lika med all annan körning tex motorväg och stadskörning. Innan hade en annan uppkörningsman som förmodligen har jobbat där bra länge, han sa att jag inte behöver bromsa in för att visa att jag kan högerregeln, det räckte med att släppa gasen för att visa. Men enligt hon så skulle man inte det.  Så då failade jag.

Nu är jag så jävla less på det där !! Så jag undrar om man kan neka att köra med hon om det skulle bli med hon engång till. Det känns som att hon är extra hård för att visa gandalf i baksätet att hon kan..

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Slaylix tratt
10 mars 2011 · 353 Inlägg

juhaaan skrev:
Nu har jag kört upp 2 gånger med en som ska utbilda sig till uppkörningsinspektör eller vad det heter och båda gångerna har hon failat mig på konstiga saker, första gången så påstog hon att jag låg i fel fil för att köra rak fram vilket jag inte gjorde låg som man skulle för att köra rakt fram...

Och andra gången igår så fick jag hon igen. Då failade hon mig pga att hon tyckte jag körde för snabbt i en högerregelskorsning, låg i ca 20 på en 30 väg. Då panikbromsar hon med sitt dubbelkommando och säger att jag körde för snabbt, och det var 1 av 10 sånna korsningar, alla andra körde jag perfekt i. Och lika med all annan körning tex motorväg och stadskörning. Innan hade en annan uppkörningsman som förmodligen har jobbat där bra länge, han sa att jag inte behöver bromsa in för att visa att jag kan högerregeln, det räckte med att släppa gasen för att visa. Men enligt hon så skulle man inte det.  Så då failade jag.

Nu är jag så jävla less på det där !! Så jag undrar om man kan neka att köra med hon om det skulle bli med hon engång till. Det känns som att hon är extra hård för att visa gandalf i baksätet att hon kan..

Samma sak hände en polare, dock tredje gången fick han en annan som godkände honom, det som är de knepiga, att alla lärare har sitt eget sätt att lära ut, och då kan vissa uppfatta det som fel och vissa som rätt, men vilken surkärring, jag skulle nog testat nekat satmaran, för kanske av en anledning, att du tror att hon har något emot dig, det kan de inte försvara det och måste nästan byta ut henne. usch ryser av alla körskolelärare som tror de är bäst......

Lycka till med kortet!

Glimbrink
10 mars 2011 · 723 Inlägg

Vissa lärare har allvarliga problem, har också en polare som hade exakt samma problem men när han körde upp 3e gången så fick han en annan annars hade han inte kört upp. Jag tror man kan ringa till dem om man får samma mer än 2 gånger så ring du dit och fråga om du kan få en annan, säg bara att personen inte gillar dig och att det påverkar ditt resultat i att kunna klara körkortet och det är ju delvis sant också..

Lycka till och ge inte upp det är så värt det!!!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
juhaaan
10 mars 2011 · 619 Inlägg

Ja vet inte om man kan bestämma vem man ska köra med, eftersom dom har kontoret i malmö eller vart de är när man ringer o ska boka.

Känns inte som hon har problem mot just mej, bara att hon ska visa gubben där bak att hon kan. Klart att han håller med vad hon än säger.. sjukt störande

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
killercow
10 mars 2011 ·

prova boka uppkörning i annan stad?

Andromeda Rumpmas
10 mars 2011 · 3 860 Inlägg

killercow skrev:
prova boka uppkörning i annan stad?

Kanske inte är så kul att köra upp i en stad man inte hittar lika bra i.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Dubs I got Dubs!
10 mars 2011 · 2 423 Inlägg

Andromeda skrev:

killercow skrev:
prova boka uppkörning i annan stad?

Kanske inte är så kul att köra upp i en stad man inte hittar lika bra i.

Jag körde upp i en stad jag inte hade varit i förut, Hedemora. det var inga problem.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
TeedasT 100% ninja
10 mars 2011 · 342 Inlägg

Dubs skrev:

Andromeda skrev:

killercow skrev:
prova boka uppkörning i annan stad?

Kanske inte är så kul att köra upp i en stad man inte hittar lika bra i.

Jag körde upp i en stad jag inte hade varit i förut, Hedemora. det var inga problem.

Säger det samma, jag kørde upp i borås, och var noga med att säga det till läraren, då brukar de ha överseende med vissa småsaker.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Andromeda Rumpmas
10 mars 2011 · 3 860 Inlägg

Dubs skrev:

Andromeda skrev:

killercow skrev:
prova boka uppkörning i annan stad?

Kanske inte är så kul att köra upp i en stad man inte hittar lika bra i.

Jag körde upp i en stad jag inte hade varit i förut, Hedemora. det var inga problem.

Kan man väl inte kalla stad heller lol

Nä, men jag menade ungefär att man känner sig tryggare bakom ratten om man känner till gator och korsningar, vet vad som gäller i de flesta luriga korsningar och vet var det går att vända på bra ställen om man blir ombedd att "vända på valfri plats" osv.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
LeafBox Lat Perfektionist
10 mars 2011 · 6 359 Inlägg

Hände nästan samma sak för mej, Jag fick han som "styrde och ställde" i typ hela västernorrland.
Han vår så jävla petig, faila mej på helt sjuka saker, så jag körde upp i staden brevid veckan efter istället, och dom hade inte ett smack att klaga på!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
killercow
11 mars 2011 ·

detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.

Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...

LowLifeS10 Layin frame
11 mars 2011 · 638 Inlägg

killercow skrev:
detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.

Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...

HaHa men fyfan vad surt, snopen man hade blivit hmm

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|
Chevrolet S10 "Air Gringos" (1999)
GMC C15 C10 (1968)
Muttley
12 mars 2011 ·

Andromeda skrev:

Dubs skrev:

Andromeda skrev:
Kanske inte är så kul att köra upp i en stad man inte hittar lika bra i.

Jag körde upp i en stad jag inte hade varit i förut, Hedemora. det var inga problem.

Kan man väl inte kalla stad heller lol

Nä, men jag menade ungefär att man känner sig tryggare bakom ratten om man känner till gator och korsningar, vet vad som gäller i de flesta luriga korsningar och vet var det går att vända på bra ställen om man blir ombedd att "vända på valfri plats" osv.

Då kanske man borde låta bli?
Känns som att om man inte kan köra upp i en okänd ort så borde man ta bussen istället.


Men neka en inspektör? Då får du nog förklara väldigt väl varför du inte vill åka med henne. Konfrontera damen och tala om hur du tänker istället. prova vara överförsiktig och om hon underkänner pga de så är hon enbart en fegis pga en medåkare ?

Annars så om du inte kan området så talar man såklart om det. Hade inga problem med den jag hade inför taxi. Tala bara om att jag inte alls kunde staden så tala han om var man skulle.

Senast redigerat av tkd_rille (12 mars 2011)

Uttelito Kung
12 mars 2011 · 603 Inlägg

killercow skrev:
detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.

Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...

Oh snap, lär ju iallafall ha blivit en riktigt rolig historia både för henne och läraren haha smile

Jag fick en skitskön farbror som godkände mig trots ett antal fel som jag gjorde, och när vi var klara och han sa "ja men det där gick ju bra, du blev godkänd." så fick jag en chock och sa "va?!" för jag trodde han sa att jag ej blev godkänd, haha smile

Fick även höra av en polares farsa att när han körde upp så åkte dom två stycken i bilarna förutom "inspektören" elller vad man ska kalla honom, tjejen som han körde up samtidigt med blev underkänd för att hon hade på tok för varmt i bilen och han menade på att har man så varmt i bilen kan man som förare blå dåsig och till och med tuppa av.

men men, nog med gamla historier smile

Pröva att ringa till dom du ska köra up hos, om inte annat borde det finnas någon annan stans att köra up, vet inte hur det var för dig men när jag körde up så sa läraren precis vart jag skulle åka, vart jag skulle svänga, osv, så jag tror inte det är några större problem att hitta, eftersom ett bra lokalsinne inte är obligatoriskt för att få körkort, men om du är närvös för det kan du ju bara åka och "testköra" den staden så du vet på ett ungefär vad som väntar.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Glimbrink
12 mars 2011 · 723 Inlägg

Uttelito skrev:

killercow skrev:
detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.

Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...

Oh snap, lär ju iallafall ha blivit en riktigt rolig historia både för henne och läraren haha smile

Jag fick en skitskön farbror som godkände mig trots ett antal fel som jag gjorde, och när vi var klara och han sa "ja men det där gick ju bra, du blev godkänd." så fick jag en chock och sa "va?!" för jag trodde han sa att jag ej blev godkänd, haha smile

Fick även höra av en polares farsa att när han körde upp så åkte dom två stycken i bilarna förutom "inspektören" elller vad man ska kalla honom, tjejen som han körde up samtidigt med blev underkänd för att hon hade på tok för varmt i bilen och han menade på att har man så varmt i bilen kan man som förare blå dåsig och till och med tuppa av.

men men, nog med gamla historier smile

Pröva att ringa till dom du ska köra up hos, om inte annat borde det finnas någon annan stans att köra up, vet inte hur det var för dig men när jag körde up så sa läraren precis vart jag skulle åka, vart jag skulle svänga, osv, så jag tror inte det är några större problem att hitta, eftersom ett bra lokalsinne inte är obligatoriskt för att få körkort, men om du är närvös för det kan du ju bara åka och "testköra" den staden så du vet på ett ungefär vad som väntar.

Men herregud när dem underkänner för att det är för varmt i bilen?? MAN ÄR JU NERVÖS tror det minsta man bryr sig om är att sänka värmen för man svettas ändå!! Tycker dem är så jävla fula, klart att man lär sig småsaker sedan när man kör själv och vissa kanske vill ha de varmt? Så sjukt löjligt så jag vet inte vad jag ska säga.

När jag skulle ta körkort så sa min körlärare du behöver fler lektioner du känns inte riktigt 100%.

Jag körde upp och klarade det utan ett enda fel, jävla trams för att dem ska få in mer pengar är vad det är!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Phed
12 mars 2011 · 242 Inlägg

Jag fick en orangeröd-hårig kvinna i Eskilstuna som failade mig pga att jag inte tog rätt avfart i en rondell. Saken var den att rondellen var ny och den provisoriska skylten hade vridits åt fel håll. Den här damen fick dock höra ett och annat efteråt. Sedan dess har jag haft körkort. big_smile

killercow
12 mars 2011 ·

LowLifeS10 skrev:

killercow skrev:
detta är visserligen väldigt länge sen nu. men en kompis till min syster "åkte" på en rätt så kul grej.

Hon var skit nervös och När uppkörningen var klar sa upp körningsgubben: ja de där gick väl bra. du körde perfekt men jag måste tyvärr underkänna dej för du har inget bälte på dej...

HaHa men fyfan vad surt, snopen man hade blivit hmm

de sura var ju att han märkt redan från början att hon inte hade bältet på sig. så hade ju kanske varit snällare att avbrytit körningen redan efter en meter och sagt att det inte var någon idé fortsätta. eller åtminstone sagt till henne ta på sig bältet. ja menar det är ju inte direkt säkert köra runt utan bältet så frågan är om inspektören inte gjorde lite fel där hmm men men. detta blev lite OT sorry roll

henke_99 Offroad Racing
12 mars 2011 · 3 122 Inlägg

Jag skulle nog nästan tro att det är bättre att köra upp i en stad man inte känner till, då är man mer vaksam, tar det lugnare och håller bättre koll/utkik på alla trafikregler och skyltar.

Vet själv hur det var när jag tog körkort, tog några lektioner här i min hemstad först och det märktes att jag hade rört mig mycket i trafiken här innan. Pga studer tog jag sen resten av lektionerna och gjorde även uppkörningen på annan ort. Där gick det betydligt bättre att köra... (ur "körskolesynpunkt iaf)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
juhaaan
21 mars 2011 · 619 Inlägg

Bumpar lite, körde upp idag och fick köra med en annan. Då klarade jag det, så nu har man körkort big_smile

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Glimbrink
21 mars 2011 · 723 Inlägg

grattis!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang