BMW Orginal Emblem Demontering.

bide92
10 mars 2011 · 26 Inlägg

tjenare!
jag har fått hem nya BMW kolfiber emblem för Huven/Bagage och ratt till min E46:A

Och då undrade ja om någon har någon aning om hur man får bort dom på huven och bagaget utan att skada lacken?!
på ratten borde det ju bara att ta en skruvmejsel?!

Tack i förväg!

mvh

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
10 mars 2011 · 149 Inlägg

Huven och bakluckan är inga problem alls, jag tog en skruvmejsel lindad i en trasa, stack under emblemen o vibblade upp dem.

De sitter bara nedkörda med två plast-"nipplar".

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
Germax
10 mars 2011 · 12 086 Inlägg

Jag pillade under en morakniv och bröt bort den smile

bide92
11 mars 2011 · 26 Inlägg

JapMax skrev:
Jag pillade under en morakniv och bröt bort den smile

Okej, fåt ta och pröva det;)  tacka för hjälpen

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
bide92
11 mars 2011 · 26 Inlägg

da_eddah skrev:
Huven och bakluckan är inga problem alls, jag tog en skruvmejsel lindad i en trasa, stack under emblemen o vibblade upp dem.

De sitter bara nedkörda med två plast-"nipplar".

hade för mig det också men var tvungen att fråga innan jag prövade;) tack för hjälpen

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Grosshandlaren
11 mars 2011 · 327 Inlägg

Jag lade ett bankkort mot kanten på emblemet som skydd för skruvmejsel som jag pillade upp emblemet med.

bide92
11 mars 2011 · 26 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
Jag lade ett bankkort mot kanten på emblemet som skydd för skruvmejsel som jag pillade upp emblemet med.

okey, får ta o pröva de om dom andra krånglar;)

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang