24 oktober 2011
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Först och främst vill jag ge beröm för det detaljarbetet du lägger ner, har läst tråden länge nu men aldrig fått tummen ur de bakre regionerna och skrivit!
Men detta är garanterat en av Sveriges finaste Volvo! Tummarna upp

Angående däck så tog jag mig tiden och kolla lite, och det var då inte mycket det fanns att välja på.
Men jag hittade Nokian Hakkapeliitta i 19", närmare bestämt 235/35-19. Dock svindyra på 3120kr styck, men vill man åka fint på bra däck så är det nog dessvärre en summa man får punga upp

Kan vara värt de extra kronorna för att ha bra däck, säkerhet före allt!
Ger dig även länken så kan du ju kika själv
VinterdäckHa det fint!
MVH Jimmy
Tack så jättemycket! Jätteskoj att höra, blir jäkligt glad när de uppskattas!
Ja precis, vi har ju kikat på 235/35/19 och det går att få tag på bra däck (nokian) för en vettig peng, MEN vill inte ha 35 profil på vintern. 40-45, helst det sistnämnda är nog att föredra iallafall om man skall upp i fälgstorlek, sen ska det få plats också 
Men självklart kommer vi skaffa några "bra" vinterdäck, helst dubbade för som du säger, säkerhet före allt!ToXtreme skrev:
Ne det är klart.
Ur rent praktisk syn så skulle la jag egentligen föreslå att ni kör på 18" istället, kanske inte fyller upp lika mycket men det är ju fortfarande stort och både fälg och däck blir billigare. Sen är det ju också en praktiskt funktion i det med, för går man ner 1" i storlek kan man ha 225or istället för 235or och då får du bättre framkomlighet då breda däck inte är att föredra på vintern

Så mitt råd är att välja 18" före 19" även om det inte är lika snyggt, det lär ju inte vara fult ändå

Jo precis, det blir en helt annan prisklass om man går ner till 18", helt klart. Vi slits mellan 18" och 19" kan jag säga, vi har flera ggr sagt, nä men vi beställer 18.. o sen ändrat oss till 19" osv osv... 
Precis, bredden är något vi vill hålla nere också just för att minska risken av "snö/isplaning".
Som sagt, vi slits...
hehe
Tack återigen!
//Lindh