11 mars 2011
Trådstartare
Okkaaay har nu varit med om det konstiga jag vart med om inom min tid med bilar, man har varit med och konstiga saker, och helt ologiska saker, men detta tog ju då fan priset xD
börjar med att misstaget att svetsa med batteriet inkopplat vilket leder till att batteriet vart dåligt och gick ej o ladda.
Skaffar mig ett nytt batteri, provar o starta men startmotorn bara klickar till, kanske behöver laddas, låter det ladas ett dygn, innan hadde jag också provat och spela med stereon och så, och det visade inga tecken på dåligt batteri ens vid hög volym, skumt tänkte jag, för går det spela så så går det och starta bilen.
Men efter att batteriet fått ladda så provar jag och starta, men samma sak igen, bara ett klick från startmotorn, jaha, frågar om råd och hjälp av en kompis, han provar lite olika saker och så men er får det inte heller att funka, .
Så efter det provar jag stereon och spela musik men då startar den, men orkar inte spela musik, uteslutet att batteriet är halv dött alltså ? Eller inte, ?
Alex var här och vi testar då hans batteriet, jag slipar lite på jordkontakten medan han tar bort det, när han fått bort det så kopplar vi på polerna, bara det att när vi kopplar på sista polen så sprakar det JÄVLAR, och det börjar ryka om kablar och , startkabel till startmotorn vart skollhet, samt jorden, och samt en kabel i generatorn.
GALET vi bestämmer oss för att fort ta bort batteriet och inte köra den igen xD men då tar jag tillbaks det andra batteriet, batteriet nr 2, alltså, sätter i det, sprakar inte heller nått, hoppar i bilen och provar och starta, och den hoppa igång som en duracell kanin, xD allt laddar som det ska och bilen går o starta, och det finns ström till alt xD Jaa det gjorde min dag iallafall xD haha
Senast redigerat av SlevVa (11 mars 2011)