Absoulut största möjliga fälgar på en peugeot 207 vti-11

low_and_loud
12 mars 2011 ·

Har köpt mig en ny liten peugeot 207 vti 1,4

letar efter aluminumfälgar men vet inte vad det är för bultcirkeln på denna bil
hittade bara 17" på gummihuset går det att kränga på 18" tro?!

letar även efter sänkningsats till denna länka gärna smile

Torlejf Bilvårdstönt.
12 mars 2011 · 1 109 Inlägg

Jag tror att även 207:an har Torsionsstavar bak så där får man slå ut stavarna och slå i dom i ett nytt läge för att sänka den.
Fram byter man fjädrar som vanligt, borde säljas på de flesta stylingfirmor.

Om inte Peugeot har fått hjärnsläpp och börjat ändra bultcirklar så borde du ha 108/4, 18 tum ska nog gå, men det kommer kännas i ryggraden. Det är trots allt en fransk bil du köpt. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
low_and_loud
12 mars 2011 ·

Torlejf skrev:
Jag tror att även 207:an har Torsionsstavar bak så där får man slå ut stavarna och slå i dom i ett nytt läge för att sänka den.
Fram byter man fjädrar som vanligt, borde säljas på de flesta stylingfirmor.

Om inte Peugeot har fått hjärnsläpp och börjat ändra bultcirklar så borde du ha 108/4, 18 tum ska nog gå, men det kommer kännas i ryggraden. Det är trots allt en fransk bil du köpt. smile

Mvh. David.

får nog räcka med 17 eller 18" vill inte ha för låg profil på däcken såg att det går att få på 19" fälgar men hittar inga med 108/4 som passar.

Torlejf Bilvårdstönt.
12 mars 2011 · 1 109 Inlägg

low_and_loud skrev:

Torlejf skrev:
Jag tror att även 207:an har Torsionsstavar bak så där får man slå ut stavarna och slå i dom i ett nytt läge för att sänka den.
Fram byter man fjädrar som vanligt, borde säljas på de flesta stylingfirmor.

Om inte Peugeot har fått hjärnsläpp och börjat ändra bultcirklar så borde du ha 108/4, 18 tum ska nog gå, men det kommer kännas i ryggraden. Det är trots allt en fransk bil du köpt. smile

Mvh. David.

får nog räcka med 17 eller 18" vill inte ha för låg profil på däcken såg att det går att få på 19" fälgar men hittar inga med 108/4 som passar.

Om du tänker använda bilen och inte är 18 år längre så tycker jag du ska köra på 17 tum.
Tillräckligt mycket däck för att det inte ska vara stötigt och tillräckligt lite däck för att det ska se snyggt ut.

Usch, vad vuxen jag börjar bli. smile
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
low_and_loud
12 mars 2011 ·

Torlejf skrev:

low_and_loud skrev:

Torlejf skrev:
Jag tror att även 207:an har Torsionsstavar bak så där får man slå ut stavarna och slå i dom i ett nytt läge för att sänka den.
Fram byter man fjädrar som vanligt, borde säljas på de flesta stylingfirmor.

Om inte Peugeot har fått hjärnsläpp och börjat ändra bultcirklar så borde du ha 108/4, 18 tum ska nog gå, men det kommer kännas i ryggraden. Det är trots allt en fransk bil du köpt. smile

Mvh. David.

får nog räcka med 17 eller 18" vill inte ha för låg profil på däcken såg att det går att få på 19" fälgar men hittar inga med 108/4 som passar.

Om du tänker använda bilen och inte är 18 år längre så tycker jag du ska köra på 17 tum.
Tillräckligt mycket däck för att det inte ska vara stötigt och tillräckligt lite däck för att det ska se snyggt ut.

Usch, vad vuxen jag börjar bli. smile
Mvh. David.

ha ha ungefär samma här dumpar min bensinlukande v70 med 200hk  o köper en liten snål peugeot istället.
på volvon hade jag 225/30-20 nu börjar man snart bli 40 år ha ha o då blir det nog kanske bara 17" hittade iallfall
sänkfjädrar o eftersom man börjar bli gaggig gubbe blir det bara 35 mm sänk smile

hangman
12 mars 2011 · 2 174 Inlägg

morsan kör 18 tum på sin 206a det går inte enligt sån där fälg program, men med 5 mm spacer är det 3 mm till länkarmen smile

Linkaen
25 mars 2011 · 4 Inlägg

17" kommer passa precis lagom.  207:an har turligt nog inte ärvt torsionsprincipen från 206:an, det är vanligt fjädrar som gäller!

Torlejf Bilvårdstönt.
25 mars 2011 · 1 109 Inlägg

Linkaen skrev:
17" kommer passa precis lagom.  207:an har turligt nog inte ärvt torsionsprincipen från 206:an, det är vanligt fjädrar som gäller!

Hur säker är du på att 207:an saknar torsionsaxel?
Jag tror jag har läst det i ett flertal tester att även denna modell ha den tekniken.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Linkaen
16 maj 2011 · 4 Inlägg

Helt säker, då jag äger en sådan bil och prcis monterat sänkfjädrar runt om smile

Timpan15
16 maj 2011 · 33 Inlägg

Grattis till bilköpet, beklagar 1.4 motorn dock sad

Linkaen
17 maj 2011 · 4 Inlägg

1.6 Hdi 90 hk MED tubo : ) utmärkt pendlarbil!

Timpan15
17 maj 2011 · 33 Inlägg

1.6 är utmärkt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang