2150
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

275 009 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
548 Inlägg
7 juli 2011
Nej ska det inte vara, så länge svänghjul osv är lika.. tänder inte alls? Soppa?

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Nej ska det inte vara, så länge svänghjul osv är lika.. tänder inte alls? Soppa?

Jo soppa och tändning får den. Provade dra igång den också, då bluddra den som fan men vägra starta.
Var de inte enkelmassigt svänghul på 91ans ?

548 Inlägg
7 juli 2011
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:

Jo soppa och tändning får den. Provade dra igång den också, då bluddra den som fan men vägra starta.

Jo det är sant, det var det nog. I och med att den hade M47 lådan..  Men den har väl triggergivare? Kanske inte är samma antal hål heller..  Du har alltså enkelmassigt svänghjul nu?

571 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:

Jo det är sant, det var det nog. I och med att den hade M47 lådan..  Men den har väl triggergivare? Kanske inte är samma antal hål heller..  Du har alltså enkelmassigt svänghjul nu?

Jag har samma som i förra, alltså dubbelmassigt. Vet inte om de va triggergivare roll

548 Inlägg
7 juli 2011
Vr givaren sitter ovanför svänghjulet, den som läser av tändpunkt, 60-2. Den måste du ju ha kopplat in igen när du lyfte i nya maskinen?

571 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Vr givaren sitter ovanför svänghjulet, den som läser av tändpunkt, 60-2. Den måste du ju ha kopplat in igen när du lyfte i nya maskinen?

Ja den är i, allt är i... hmm måste vara nå lurt med svänghjulet

46 Inlägg
7 juli 2011
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:

Ja den är i, allt är i... hmm måste vara nå lurt med svänghjulet

troligt att du glömt nolla svänghjulet, gjorde den tabben jag med starta fan inte hur mycket ja än vred på nyckeln big_smile hehe  bara riva lådan åh kika wink

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre

Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
7 juli 2011
vart kommer svänghjulet ifrån? är det orginal till motorn så det inte är något regina skit som sitter där

tar du bort starten ska du kunna se om svänghjulet sitter rätt uppehållet vid öppningen till startmotorn  när motorn är nollad

Kör fort så hinner inget hända...

571 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Satt å pilla med de där svänghjluet skitlänge så tycker de borde blivit bra. men kanske inte tongue Ja de är ett original, de som satt på andra blocket. Jaha de går å kolla bara genom att ta bort startmotorn smile

2 415 Inlägg
8 juli 2011
innan du river ner lådan. Prova en gång att köra på startgas, du kanske har drängt den i soppa?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

14 772 Inlägg
8 juli 2011
_Persson_ skrev:
Satt å pilla med de där svänghjluet skitlänge så tycker de borde blivit bra. men kanske inte tongue Ja de är ett original, de som satt på andra blocket. Jaha de går å kolla bara genom att ta bort startmotorn smile

japp ska gå att se utan problem

bästa är att känna efter så 1:ans kolv är uppe så du är helt säker på att att den är nollad så inte nedre remskivan sitter fel smile

hade ett helvete på min 940turbo när jag byggde om den från aut till manuell och hur jag en gjorde hamnade svänghjulet fel när motorn var nollad
tillslut upptäckte jag att remskivan satt helt fel

ganska dåligt när bilen var fullservad på volvo smile

571 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Growe skrev:
_Persson_ skrev:

japp ska gå att se utan problem

bästa är att känna efter så 1:ans kolv är uppe så du är helt säker på att att den är nollad så inte nedre remskivan sitter fel smile

hade ett helvete på min 940turbo när jag byggde om den från aut till manuell och hur jag en gjorde hamnade svänghjulet fel när motorn var nollad
tillslut upptäckte jag att remskivan satt helt fel

ganska dåligt när bilen var fullservad på volvo smile

Okej smile ja visst kan de va så att remskivan sitter fel också.
Tar en titt på de där senare, tackar för tipset tongue

571 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Har tagit ner lådan idag och ändrat lite på svänghjulet. Den ville nästan starta, men icke!
Försöker leta fram info hur den ska sitta. Vill inte sätta ihop låda å allt och prova dra igång den förns jag är helt säker på att de sitter rätt yikes

Trimmare
129 Inlägg
10 juli 2011
När motorn e nollad så ska mellan rummet på svänghjulet mellan trigger hålen så finns det ett spec mellan rum fattas ett håll, de ska sitta i startmotor hålet....

14 772 Inlägg
10 juli 2011
1:ans kolv i övre dödpunkt alltså där den vänder så ta ur stiftet och känn med någon lång smal mejsel medans du drar uppåt så känner du när kolven vänder där uppe då SKA svänghjulet sitta så att uppehållet  bland alla hål hamnar vid startmotorhålet hamnar uppehållet där så är det rätt

1:ans kolv är den längst fram på bilen ifall du var osäker

1 938 Inlägg
10 juli 2011
Growe skrev:
1:ans kolv i övre dödpunkt alltså där den vänder så ta ur stiftet och känn med någon lång smal mejsel medans du drar uppåt så känner du när kolven vänder där uppe då SKA svänghjulet sitta så att uppehållet  bland alla hål hamnar vid startmotorhålet hamnar uppehållet där så är det rätt

1:ans kolv är den längst fram på bilen ifall du var osäker

Som övrig kuriosa är 1ans kolv alltid den närmast kamremmen, om nån undrar på en tvärställd motor. smile

571 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Okej då hade vid den rätt när den va som närmast å starta.
Får väl ta å skruva dit lådan å prova dra igång den. Funkar de inte då, då vettifan va de kan vara....
Om de inte är nå speciellt med 91ans ft block som skilljer sig mot nyare yikes

571 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Fick igång bilen idag! Drog igång den å hade igång den några sekunder.
Men går inte å starta den vanligt hmm Drygt också att jag måste fixa tum bultar till turbon så jag kan få på dowpipe...

2 415 Inlägg
13 juli 2011
det suger att den inte startar på nykeln. provade du start gas eller? kanske kan vara så enkelt i början bara. vem vet tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

571 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
det suger att den inte startar på nykeln. provade du start gas eller? kanske kan vara så enkelt i början bara. vem vet tongue

Aa har provat med startgas å, han kanske är lite sur nu i början tongue Ska nöta lite mer idag!

Sök