2816
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

275 022 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
2 415 Inlägg
13 juli 2011
a jag tror den är sur. jag hade nästan samma problem på min. den ville inte starta på nykeln. starta nästan. man hörde att den tände en gång och sen var den dränkt. så vi tog loss spridarekablarna och ut med stiften och körde några secunder. spraya i startgas i alla cylindrar och satte i stiften och spridarkablarna o vred. helt plötsligt hoppa den igång i några sec och sedan dog igen... dock var inte problemet för mig att den inte starta utan de var att drevet som sitter på veven som var kass

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

571 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Tror jag hittat felet. Finns inget spel alls på kamaxeln, ventilerna står öppna.
Måste ha mindre ventiltryckare som sitter där i toppen roll
Senast redigerat av _Persson_ (14 juli 2011)

13 Inlägg
14 juli 2011
Snygg! Vad är det för fälgar du har?

571 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Har kollat lite på ventilspelen, va tvungen å gå ner till 3,40 mm ventiljusterbricka för att få 0,4 i spel neutral
3,90 - 4mm satt på. Har beställt 3,30mm och börjar mäta efter de.

571 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Blir tvungen å skicka ner toppen igen, ventilerna måste tydligen slipas lite mer, nån tiondel..
Jag vågar mig inte på å ta ur ventilerna å börja pilla själv, så lika bra å skicka ner skiten!
Sen får den fan ta å starta annars blir de blocket å leta ny bil tongue

571 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
JAA bilen starta på en gång! nu blir de lite små fix och bygga klart dp big_smile fan va skönt

548 Inlägg
28 juli 2011
Härligt! Sen vill vi se lite film om det skjuter på lite smile

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Härligt! Sen vill vi se lite film om det skjuter på lite smile

Riktigt härligt, hade nästan gett upp hoppet om den tongue Men lite grejer kvar att fixa. sen ska den ju gå på tomgång i 20 min å rensa ur sig lite, byta olja filter sen 50 mils inkörning, byta olja filter igen. Men dom milen går nog fort å ta wink

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 juli 2011
_Persson_ skrev:
JAA bilen starta på en gång! nu blir de lite små fix och bygga klart dp big_smile fan va skönt

Det var på tiden tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

571 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
_Performance_ skrev:
_Persson_ skrev:

Det var på tiden tongue

haha ja verkligen!

1 147 Inlägg
28 juli 2011
smile
skönt du fixade problemet smile

571 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Sådär ja, downpipe fixad. Men låter som en traktor ändå tongue ska försöka fixa ett rör till wg. Sen blir de nog en provsväng senare smile

548 Inlägg
30 juli 2011
_Persson_ skrev:
Sådär ja, downpipe fixad. Men låter som en traktor ändå tongue ska försöka fixa ett rör till wg. Sen blir de nog en provsväng senare smile

Västerås? wink

571 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:

Västerås? wink

Va händer i västerås ? cool

548 Inlägg
30 juli 2011
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:

Västerås? wink

Va händer i västerås ? cool

Lagligt race stenby, utanför coop! big_smile

571 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Grejat lite mer idag och provkört en sväng! Den är lika slö som förut, måste vara wastegaten de är fel på, händer ju ingenting!.... Så en ny får de bli. Annars verkar allt lira bra, förutom att den pyser ur lite vatten vid slangen till termostaten yikes Och tomgången är fortfarande skit, Kan va för att slangen till tomgångsmotorn är 25mm, standard är den väl 10 ? smile

Den låter som en traktor wink

548 Inlägg
31 juli 2011
Drygt.. vad körde du med för wastegate? Min tomgång är också skit, allra helst när den är varm och man ger på och släpper.

Men tror jag måste ställa in TPS, man kan bli tvungen o ändra den när man ändrat så pass mycket annat på och runt omkring motorn.

Kan vara värt att testa.

571 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
Drift-is-the-shit skrev:
Drygt.. vad körde du med för wastegate? Min tomgång är också skit, allra helst när den är varm och man ger på och släpper.

Men tror jag måste ställa in TPS, man kan bli tvungen o ändra den när man ändrat så pass mycket annat på och runt omkring motorn.

Kan vara värt att testa.

Är en 40mm hks kopia nu, rostig å sliten. Beställt en 50mm nu! tps ? roll

548 Inlägg
31 juli 2011
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:

Kan vara värt att testa.

Är en 40mm hks kopia nu, rostig å sliten. Beställt en 50mm nu! tps ? roll

Kl racing? Modell två, den lila har jag 50mm. Den är tätad av klracing, fast kan läcka på andra ställen, men upplever att min verkar funka bra faktiskt, tror mer på att det är kamaxeln som inte står riktigt på min.

Throttle position sensor, du vet den där svarta grejen på sidan av spjällhuset? Den som gör att det klickar när du vrider på gasrullen. Den ska ha typ 0.3mm spel innan den klickar före stängning. Den går nämligen att lossa och vrida lite lätt på, det är så man ställer den.

Sök